Kom ihåg mig?

Ska byta webhotell, One.com verkar överlägsna, är det för bra för att vara sant?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2017-08-28, 15:37 #1
Camme Camme är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 6
Camme Camme är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 6
Standard Ska byta webhotell, One.com verkar överlägsna, är det för bra för att vara sant?

Jag hostar för tillfället två informationssidor och två e-handelssidor på Binero. Men Binero har blivit katastrofalt dåligt på senare tid och nu när det är dags att förnya tänkte jag flytta över till något annat webbhotell.

Jag har kikat runt och förstår mig inte riktigt på One.com och vad de erbjuder, siffrorna verkar helt omöjliga. Deras dyraste paket är billigare än de flesta andra webhotells billigare paket. Sedan får du extremt mycket mer utöver det, som fri trafik, tiotals gånger mer lagringsutrymme, 512 MB PHP minne redan vid det absolut billigaste paketet och 4GB vid det dyraste. Oderlands absolut dyraste paket ger 1GB PHP minne, men Ones dyraste som ger avsevärt mer är billigare än oderlands billigaste. Det känns inte rimligt eller möjligt, så var är det jag missar?

Är det något annat man bör tänka på? För det är inte små skillnader på siffrorna, vi snackar myror och elefanter.
Camme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-08-28, 15:41 #2
NiclasAs avatar
NiclasA NiclasA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 54
NiclasA NiclasA är inte uppkopplad
Medlem
NiclasAs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 54
Med risk för att vara part i målet så betalar man ju för mer än bara megabit och megabyte när man köper ett webbhotell. Servicegraden hos supporten kan t.ex. vara en sådan parameter. Därmed inte sagt att den per se behöver vara dålig om webbhotellet är billigt
NiclasA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-08-28, 15:45 #3
Camme Camme är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 6
Camme Camme är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 6
Citat:
Ursprungligen postat av NiclasA Visa inlägg
Med risk för att vara part i målet så betalar man ju för mer än bara megabit och megabyte när man köper ett webbhotell. Servicegraden hos supporten kan t.ex. vara en sådan parameter. Därmed inte sagt att den per se behöver vara dålig om webbhotellet är billigt
Jo absolut det förstår jag och håller med om, men siffrorna är på helt egna nivåer att det inte ens känns rimligt. Skillnaderna är verkligen extrema, på sådan nivå att det inte ens känns som samma bransch. Hur kan ett företag erbjuda så extremt mycket mer, för så extremt mycket mindre pengar? Går inte ihop för mig.

Just därför jag frågar vad mer är viktigt att tänka på .
Camme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-08-28, 16:20 #4
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Camme Visa inlägg
Deras dyraste paket är billigare än de flesta andra webhotells billigare paket. Sedan får du extremt mycket mer utöver det, som fri trafik, tiotals gånger mer lagringsutrymme, 512 MB PHP minne redan vid det absolut billigaste paketet och 4GB vid det dyraste.
Man behöver sällan fri trafik, såvida man inte har en filnedladdningssajt eller en videostreaming sajt. De flesta använder inte mer än max 0,5TB/mån. Våra största kunder använder tex. inte mer än max 2-3TB/mån. Många webbhotell ägnar sig åt överförsäljning av resurser, vad gäller diskutrymme och bandbredd. När en kund kommer upp i de gränserna brukar dessa webbhotell stänga av dessa kunder enligt en klausul som oftast finns som lyder "Inte tillåtet att överutnyttja resurser på ett onormalt sätt", eller hävda att man använder diskutrymet för något annat än vanlig hemsida. Bättre att ta ett webbhotell som möter ens behov och slippa otrevliga överraskningar.

Senast redigerad av Danielos den 2017-08-28 klockan 16:23
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-08-28, 18:17 #5
ViktorPersson ViktorPersson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 170
ViktorPersson ViktorPersson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 170
Jag har varit kund hos One.com sen 2006 och har bara bra erfarenheter (ca 50 webbplatser).

Driver en webbyrå och till 9 / 10 kunder funkar One.com's paket alldeles utmärkt. Vid speciella behöv/störra skala använder jag DigitalOcean/Amazon.

Under min tid som kund har jag dessutom fått massor av funktionalitet/utrymme mm utan extra kostnad. Gratis SSL är ett exempel som tillkommit på senare tid.

Senast redigerad av ViktorPersson den 2017-08-28 klockan 18:30
ViktorPersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-08-29, 00:26 #6
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
Standard Oderland

Så kan det vara, de flesta som söker sig till oss väljer inte oss som första alt utan kommer när de är missnöjda med sitt nuvarande hosting.
Oftast är det krävande sajter som behöver komma upp i bättre hastighet och stabilitet.
Våra anställda är alla placerade i Sverige och de stannar hos oss under en lång tid. De har många års erfarenhet och löser oftast ditt problem direkt vid första kontakten.
Support, stabilitet och snabb hosting är det vi erbjuder och det är inte gratis. Ser man på våra recensioner så har vi genomgående nöjda kunder.

Har hört One fungerar fint oftast för små sidor, har inte testat de själv ;-) De har många kunder så deras kunders fb inlägg är nog inte så mkt att hänga upp sig på kanske
https://www.facebook.com/Onecom/posts_to_page/
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-08-29, 15:59 #7
Kupongnytt Kupongnytt är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2016
Inlägg: 9
Kupongnytt Kupongnytt är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2016
Inlägg: 9
Som jag och andra har skrivit angående one.com : Så länge man har en sajt som inte har många besökare eller många inlägg/artiklar så är det ok med one.com. Men när du kommer upp till 35.000 + inlägg då stänger de ner sajten.

Jag kontaktade one.com och frågade varför de stängde sajten. Deras svar va att det var spamm kommentarer. Jag fick förklara för supporten i flera dagar att det inte går att kommentera på mina sajter och att det enda som finns där är olika inlägg. Då var deras svar att det är för många inlägg på sajten.

Jag sa till dom att det inte finns några begränsningar i avtalet vad gäller antal inlägg men det brydde dom sig inte om. Då flyttade jag allt till goddady. Undvik one.com om du har en stor sajt.

Länk till tråd : https://www.wn.se/t1066973.html
Kupongnytt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-08-29, 23:41 #8
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
one.com passar bra för små hobbysajter, men för seriösa lite större sajter tror jag inte på det. Då tror jag som jag sa innan på att ta ett webbhotell som möter ens behov och som kan garantera detta för att slippa otrevliga överraskningar såsom nedstängningar och annat. tartareandesire har sagt en gång att one.com är inte ett webbhotell utan ett webbvandrarhem

Senast redigerad av Danielos den 2017-08-29 klockan 23:44
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-09-13, 20:59 #9
Slacker Slacker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 276
Slacker Slacker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 276
Har haft en sajt på One.com i drygt 10 år. Det fungerade bra när de började med cacheing med Varnish. Då blev det mycket snabbare. Min sajt har 4000 besökare och stor databas. Kanske 1 GB. Det har hänt vid enstaka tillfällen att sajten stängts, men när jag pratat med dem har den öppnats igen. För en tid sedan blev e-posten avstängd pga spamming, men det var ju inte så för jag fick inga studsar alls. Efter en dag öppnade de eposten igen. Ganska nöjd med One.com. Det är ett stort webbhotell med stora resurser.
Slacker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-09-14, 16:19 #10
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker Visa inlägg
Det har hänt vid enstaka tillfällen att sajten stängts, men när jag pratat med dem har den öppnats igen. För en tid sedan blev e-posten avstängd pga spamming, men det var ju inte så för jag fick inga studsar alls. Efter en dag öppnade de eposten igen.
Att man stänger sidan rätt upp och ner går ju bra om det är en hobbysida, men om det är affärskritiska sidor med inkomster är ju detta katastrofalt. Och det är ju just det som skiljer, seriösa webbhotell stänger inte sidor utan att meddela först. Vi själva stänger aldrig sidor, eftersom alla konton är resursbegränsade, så kunderna får överbelasta sina resurser så mycket man vill, då detta inte påverkar systemet eller andra kunder.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017