Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


MissDomain - ett dött projekt?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-16, 00:24 #1
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 865
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 865
Trillade förbi MD och undrar om sidan dött helt eller...? Tänkte kolla vilka domäner som har flest bud, men det var bara nollor så långt jag kunder se. 4563 objekt och inte ett enda har bud på sig. Eller ska man tolka det som köpläge
N!cklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 01:08 #2
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
eller som grymt dåliga domäner?
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 08:04 #3
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Jag kollar aldrig där numera, den gamla plattformen gjorde att det blev lite aktivitet vilket gjorde så att man kollade vad som folk bjöd på.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 13:09 #4
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Originally posted by Nicklas@Nov 16 2007, 09:04
Jag kollar aldrig där numera, den gamla plattformen gjorde att det blev lite aktivitet vilket gjorde så att man kollade vad som folk bjöd på.
Aktiviteten kanske sjönk när Skatteverket la en våt filt över domänhandeln genom att begära ut registerutdrag här och där?
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 13:13 #5
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
Har lagt upp en ganska bra domän där utan minsta respons, är inte direkt nöjd men det är ju ändå fritt från avgifter om man inte får den såld så visst.
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 19:23 #6
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
Hej!
Ska klargöra lite vad som händer här och varför det inte hänt så mycket på senaste tiden.
MissDomain har den senaste tiden gått på sparlåga. Jag själv, som tidigare stått för den tekniska biten och utvecklingen av plattformen har gjort upp med Emil Paulsson om att driva MissDomain vidare i egen regi. Emil har valt att fokusera på expansionen av Affiliator.

Jag tänkte gå ut med all information ang. detta och allt nytt som är på G väldigt snart. Är medveten om att det inte hänt så mycket på MissDomain på senaste tiden. Detta kommer dock få en vändning inom någon vecka eller två. Den senaste tiden har det utvecklats flitigt och skrivits om en hel del grejer på plattformen som inte bara kommer underlätta utan även leda till betydligt större aktivitet. Listan på åtgärder och nya funktioner som redan gjorts är lång, och det ligger många bra idéer på todon.

En av förändringarna är just det som nämns ovan att det idag inte syns några bud. Detta kan uppfattas som vilseledande eftersom endast de anbud som accepteras syns, trots att det i verkligheten ramlar in en hel del anbud som aldrig går till avslut. Detta är något som är fixat och ligger på utvecklingsversionen. Jag hade tänkt att gå ut med ett nyhetsbrev med all information och även här på WN om hur det ligger till och vad man kan förvänta sig. Nya versionen som nu testas på utvecklingsservern kommer att lanseras om ca 2 veckor. Nyhetsbrevet kommer gå ut i samband med detta.

Vill påpeka att det kommer satsas fullt ut på MissDomain. MissDomain AB är precis bildat och vi arbetar nu med en jurist som bland annat skrivit om och förbättrat våra avtal. Vi är även mitt i en rektryteringsfas av utvecklare för att ständigt kunna förbättra och utveckla nya funktioner. Med nya versionen kommer det också göras en stor annonskampanj för att få igång och driva potentiella köpare och nya objekt till MissDomain, även på den biten har det gjorts förbättringar i plattformen för att få bättre återkoppling med medlemmarna, t.ex notifieringar om nya/aktiverade auktioner.

Jag kan avslöja redan nu att escrow processen inte bara har förbättrats utan nu kommer bli helt valfri att köpa till, till ett fast pris! Vill man inte betala för en säker affär så kan man välja att sköta affären själv med motparten, vi kommer alltså att köra med helt öppna kort. Skulle man välja att använda sig av Escrow-hanteringen genom MissDomain så väljer man om man vill ha hjälp med endast en säker monetär transaktion eller även det administrativa ägarbytet. Provisionen på 10% är alltså helt slopad! Escrow tjänsten kommer inte att kosta mer för en domän för 150.000 kr jämfört med en domän för 500 kr. När vi står för den monetära Escrow tjänsten kommer pengarna att passera genom ett klientmedelskonto och avtalen kommer vara utformade på ett sådant sätt att MissDomain inte är del i affären, vilket innebär att det inte kommer att läggas till någon moms på själva auktionsbeloppet. Goda nyheter för alla (utom våra konkurrenter

Vi har även lagt mycket fokus på att göra MissDomain till en mer seriös marknadsplats där det kommer bli väldigt svårt att dra tillbaka bud eller ångra sig att sälja, något som varit väldigt irriterande för den part som tidigare stått vid sitt bud och varit beredd till affär efter en avslutad auktion. Vi kommer granska uppgifterna i profilerna (nya och uppdaterade användare), kräva personnummer / org.nr för att lägga upp auktioner eller lägga bud, samt ta ut en administrationsavgift om det ändå skulle hända att affären avbryts. Administrationsavgiften är tänkt att kompensera motparten för det extra besvär som den oavslutade affären givit upphov till.

Listan på nyheter är lång, men det viktigaste kommer summeras i nyhetsbrevet. Hoppas ni står ut någon vecka till! Jag återkommer med mer utförlig information och svarar gärna på frågor.

Björn Hansson
MissDomain AB
Nås bäst på: bjorn.hansson (at) missdomain.com
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 19:39 #7
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
låter bra och spännande
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 19:47 #8
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Mycket spännande! Jag lyckönskar verkligen denna satsning.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 20:00 #9
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 1 014
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 1 014
Vad för sorts utvecklare söker ni, om man får fråga?
Kristoffer G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-16, 20:18 #10
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nice att ni satsar, lycka till!
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017