Kom ihåg mig?

Säljer: Sajt som hittills dragit in 500 kr på AdSense denna månad.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-09-23, 12:31 #1
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Standard Säljer: Sajt som hittills dragit in 500 kr på AdSense denna månad.

Hej,

Jag gjorde en tråd någon gång i början på sommaren om samma sajt. Jag fick många svar från folk som var intresserade och även andra men tyvärr hittade jag ingen köpare. Så nu försöker jag igen.

Jag har en sajt som jag säljer som är en SEO optimerad sajt som rankar väldigt bra på olika sökord. T.ex så ligger den på #2 för ett väldig hett sökord samtidigt som mina bilder rankar bra på Google Images. Dessa sökord tillsammans med type-in trafik och andra trafikkällor genererar varje månad en inkomst. Inkomsterna kan du som potentiell ägare öka genom att pusha upp sajten med lite seo-arbete. Men det mesta seo arbete har jag gjort och eftersom jag är i behov av snabba pengar så kränger jag iväg sajten till ett väldigt bra pris. Sajtens url förblir anonym men ni som är intresserade kan skicka mig ett PM. Då skickar jag även med statistik på inkomster (senaste 3 månaderna samt trafik statistik).

Info: Väldigt enkel och stabil sajt som jag har sökmotoroptimerat sen i vintras. Med andra ord krävs det inte så mycket arbete för att ranka högre / behålla sin nuvarande position. Sajten ligger t.om före en annan sida som får sin SEO utförd av jajja.

Sajten innehar 4-5 välskrivna undersidor samt en bloggdel på 18 inlägg. Sidorna har PR 3 och PR 2 och inläggen PR1 (ifall någon skulle vilja veta).

Trafik: Trafiken kommer mestadels från Google då sajten är väldigt bra optimerad. Sökorden som jag optimerar mot, har väldigt mycket potential i sig om man vet vad man gör och kan optimera annonser osv. Men även en stor del av trafiken kommer från andra trafikkällor som är relaterade till min sida. Finns även en liten type-in trafik till sajten.

Inkomster: Inkomsterna kommer delvis från klick annonserna och även från den produkten jag säljer. Produkten jag säljer är en e-bok genom Clickbank. En sådan bok har jag sålt ett par gånger och kan du skriva säljande texter så lär du sälja mer än vad jag gjort. Annars är det bara AdSense som gått bra denna månad iaf. Inkomsterna denna månad ligger på 500 kr genom AdSense.

Själva sajten: Det som ingår med andra ord är en domänet, själva wordpress installationen med alla sidor och bloggdelen osv. Webbhotellet ingår tyvärr inte. Men ifall jag hittar en snabb köpare så kan denna även få med 2 satellitsidor som jag jobbat på ett tag. Dvs det är inga färska sajter som inte bidrar med någon styrka alls.

Pris: Budgivning startar på 4999 kr. Köp nu pris: 5499kr. Auktionen pågår tills: 2011-09-30 kl 12:00. Sajten säljes som privatperson.
Budgivning sker i tråden eller i PM. Allt som inte hör till budgivningen tas gärna i PM, på så sätt har jag en ren tråd. Så undvik att skriva: "Pm med info tack", skriv bara ett PM så svarar jag med info, statistik och url asap.

Mvh
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-25, 14:26 #2
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Glömde skriva i första posten att köparen står för eventuella överlåtelseavgifter.

Sen vill jag även påpeka att sajten intog placerig #1 på sitt huvudsökord.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-27, 00:40 #3
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Hej allesammans!

Sajten är såld redan nu.

Tack till alla som hörde av sig.
Godnatt
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017