Kom ihåg mig?

Feedback på ny design

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-11, 14:07 #11
Jines avatar
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 032
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jines avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 032
Jag håller faktiskt med design.se i det om personalbilden.
Lyft fram er absolut snyggaste design, jag vill själv behöva slå mig i bröstet för ni är så j-vla grymma... typ
Jine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-11, 14:27 #12
robincox robincox är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 301
robincox robincox är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 301
Citat:
Ursprungligen postat av design.se Visa inlägg
Och för guds skull, anlita en designer, För några 1000-lappar får ni kanske en sajt som drar in en besökare istället för stöter bort.

Lycka till!
Nu råkar det vara så att jag har gjort designen och jag är en designer. Har levt på mitt företag i ca. 4 år. Innan det så har jag Studerat webbdesign i några år. Jag vill ha konstruktiv kritik, inte sånt som "Det ser ut som bajs", "Så djävla fult" osv.
robincox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-11, 14:42 #13
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Jag gillade headern och den är lagom stor imo.
Färgerna känns rätt och gillar bilden på er. Det blir personligt då, men å andra sidan så visar ni även upp en svarhet - ni är endast två i företaget. Något att fundera på.


Jag håller dock med gällande texten - startsidan skall inte ha så mycket text, då tröttnar man som besökare snabbt så låt detta för undersidorna att vara mer förklarande och framhäv istället uppdrag ni gjort eller designförslag.

Gällande texten så fördummar man besökaren med så som den är utformad. Ta bort förekomsten av "det vill säga", "det betyder...", "med andra ord" och lätta upp den om den ska finnas kvar på någon sida.

Det står i texten att ni gör företag åt hemsidor men det står väldigt ofta "du" i texten
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-11, 14:58 #14
robincox robincox är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 301
robincox robincox är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 301
Citat:
Ursprungligen postat av allstars Visa inlägg
Jag gillade headern och den är lagom stor imo.
Färgerna känns rätt och gillar bilden på er. Det blir personligt då, men å andra sidan så visar ni även upp en svarhet - ni är endast två i företaget. Något att fundera på.


Jag håller dock med gällande texten - startsidan skall inte ha så mycket text, då tröttnar man som besökare snabbt så låt detta för undersidorna att vara mer förklarande och framhäv istället uppdrag ni gjort eller designförslag.

Gällande texten så fördummar man besökaren med så som den är utformad. Ta bort förekomsten av "det vill säga", "det betyder...", "med andra ord" och lätta upp den om den ska finnas kvar på någon sida.

Det står i texten att ni gör företag åt hemsidor men det står väldigt ofta "du" i texten
Jo du har hittat min svaghet hehe... att skriva texter har jag aldrig varit speciellt bra på. Tusen tack för tipsen. Problemet är bara att Google gillar mycket text med ofta återkommande nyckelord medan som du säger, mina mänskliga besökare inte tycker om långa texter.

Frågan är vilken nivå jag ska lägga mig på. Många i min målgrupp har inte en susning om vad en webbyrå är för något (tro det eller ej). Jag har ofta fått förklara ... "Jo vi bygger hemsidor åt företag".
robincox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-11, 15:00 #15
Jines avatar
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 032
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jines avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 032
Lagom

Kika runt på andra webbyråer och kolla hur dom har lagt upp det, både SEO-mässigt och längdmässigt.

Håll det kort och koncist.
Jine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-11, 15:01 #16
robincox robincox är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 301
robincox robincox är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 301
Citat:
Ursprungligen postat av Jine Visa inlägg
Lagom

Kika runt på andra webbyråer och kolla hur dom har lagt upp det, både SEO-mässigt och längdmässigt.

Håll det kort och koncist.
Bra tips, ska göra det, thanks!
robincox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-11, 15:20 #17
design.se design.se är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 653
design.se design.se är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 653
Citat:
Ursprungligen postat av robincox Visa inlägg
Nu råkar det vara så att jag har gjort designen och jag är en designer. Har levt på mitt företag i ca. 4 år. Innan det så har jag Studerat webbdesign i några år. Jag vill ha konstruktiv kritik, inte sånt som "Det ser ut som bajs", "Så djävla fult" osv.
Jag har redan gett konstruktiv kritik. Att låta en logga uppta så stor plats av sidan är onödigt. Loggan i sig är inte snyggt typograferat. Att inte visa era case i toppen är synd. Att ha så långa textrader så man kollrar bort sig är inte förenat med god design osv. Som formgivare vet du säkert att regel nr ett vad gäller längden på textrader är max 60 tecken inte 100 som det är nu. Det saknas en införsäljande tagline som beskriver vad det handlar om. Den här specifika sidan håller inte hög klass i nuläget. Men det vill du väl ha? Annars slösar jag min tid.
design.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-11, 15:55 #18
robincox robincox är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 301
robincox robincox är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 301
Citat:
Ursprungligen postat av design.se Visa inlägg
Jag har redan gett konstruktiv kritik. Att låta en logga uppta så stor plats av sidan är onödigt. Loggan i sig är inte snyggt typograferat. Att inte visa era case i toppen är synd. Att ha så långa textrader så man kollrar bort sig är inte förenat med god design osv. Som formgivare vet du säkert att regel nr ett vad gäller längden på textrader är max 60 tecken inte 100 som det är nu. Det saknas en införsäljande tagline som beskriver vad det handlar om. Den här specifika sidan håller inte hög klass i nuläget. Men det vill du väl ha? Annars slösar jag min tid.
Det jag blev sur för var att du tycker att jag ska sluta upp helt att designa och anlita någon konkurrent. Det tog jag som en grov förolämpning.
robincox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-11, 17:26 #19
design.se design.se är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 653
design.se design.se är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 653
Citat:
Ursprungligen postat av robincox Visa inlägg
Det jag blev sur för var att du tycker att jag ska sluta upp helt att designa och anlita någon konkurrent. Det tog jag som en grov förolämpning.
Som AD/designer med 15 års erfarenhet blir man inte imponerad så lätt även om jag uttryckte mig klumpigt. Ursäkta för det. Men där finns en del svagheter i din form som du borde sett om du har sysslat med webbdesign så jag trodde att du var typ en html-knackare med lite designkunskaper som behövde hjälp för att få till en attraktiv hemsida.
design.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-11, 19:09 #20
Evanion Evanion är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 31
Evanion Evanion är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 31
man kan jämföra en hemsida med en dagstidning.
'Above the fold'
ie, dom första 720ish pixlarna är där du fångar besökaren, och som med dagstidningar så är det en bra ide att ha en slående bild där, och snarare ha texten under det.

Så mitt tips är att sätta en slideshow med snygga designs överst, och lägga välkomst texten under den.
Evanion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
design, feedback, hemsida


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017