Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


"Datorsupport ska vara avdragsgillt"

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-02-06, 14:53 #1
PerD PerD är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 88
PerD PerD är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 88
Standard "Datorsupport ska vara avdragsgillt"

Läste detta idag. Långt från verklighet dock då hela hushållsavdraget är omdebatterat om det ska få fortsätta eller inte och att utöka det är nog inte första prioritet.

"Centerpartiet vill också gå vidare och pröva en utökning som innebär att HUS-avdraget ska omfatta IT-tjänster. Det finns i dag för få företag som erbjuder IT-support till privatpersoner men efterfrågan är stor. Det kan handla om hjälp att installera den nya tv:n eller datorn. Kan en skattelättnad bidra till att branschen växer är det också en möjlighet för många unga att få jobb."
http://www.aftonbladet.se/debatt/article6553713.ab

Vad tror ni skulle detta skapa så många nya jobb som centern tror? Lär ju i så fall innebära mer att göra för företag likt IT hantverkarna samt skapa en hel del liknande företag. Såg ett repotage från USA för något år sedan och där hade det visst vuxit fram en rätt stor marknad för support och installation av datorer och hemelektronik riktat mot privatpersoner, så kanske kan fungera även i Sverige. Finland har visst redan avdrag liknande detta sedan något år tillbaka.
PerD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-06, 15:14 #2
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Jag tror definitivt på en sådan marknad. IT har en central plats i väldigt många människors liv, och det är många som behöver hjälp med det. Varenda en på det här forumet har säkert varit en sådan situation att de berättar att de "jobbar med webb" och då bli ombedda att "fixa" någons dator. Många tar nog hjälp av en datorkunnig i vänskapskresten och ger dem ett par hundralappar, men det betyder inte att alla vill lösa det på det sättet.

Jag skulle definitivt klassa IT-support åt privatpersoner som ett slags hushållsnära tjänst. Jag är snarare förvånad att det inte redan räknas som det.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-06, 18:09 #3
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Om det kan innebära färre samtal från folk man knappt känner så är jag med.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017