Kom ihåg mig?

Otrolig ökande antal visningar på Adwords

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-27, 15:32 #1
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Standard Otrolig ökande antal visningar på Adwords

Kolla era konton.

Sedan den 17/11 så har vi noterat för våra kunders räkning en otrolig ökning av visningar på sökord med exakt matchning dock inte alla sökord rakt av vad vi kan se.
CTR:en har sjunkit exempelvis från 10% ner till 0.09% på vissa sökord så att ni kan få en bild av omfattningen.
Vi har optat ut sökpartners och innehållsnätverket så detta gäller endast Googlesöket.

Google har nyligen gjort en stor uppdatering i sin databas & lanserat ett nytt gränssnitt och det kan ju bero på det.

Vi har givetvis informerat Google om detta och folket där jobbar på det och vi väntar på deras svar mm.

Vi vill inte bara informera er om detta utan att ni som kör Adwords kollar om ni har blivit drabbade med och delar med er till oss andra här på WN vad ni finner.
Jag är särskilt nyfiken på om det är någon som kör själv och inte har en länkning till ett MCC = My Client Centrer.
Anledningen till det är att det verkar som om felet kanske är kopplat till just MCC och inte vanliga adwordskonton baserat på de lilla jag har fått höra av andra som har egna konton. Men ni är ju många här som kör med egna Adwordskonton ej länkade till ett mcc som kan verifiera om det stämmer eller ej.

Vi vet att några kollegor till oss uppvisar samma symptom i sina mcc och en sa vidare att de upplevde en ökning i CTR på frasmatchning.

Alla som kan detta med Adwords Qualityscore förstår ju värdet av att ha hög CTR så detta torde väl beröra de flesta här.

Så berätta gärna för oss alla vad ni ser såväl plus som minus så att vi kan pussla ihop verkligheten.

Mvh
Johan Edvardsson
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-27, 16:54 #2
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Standard Vårt MCC är i MDS

Kan tillägga att vi har MCC med MDS status om det är någon som undrar utifall det skulle kunna vara den gemensama nämnaren.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-03, 14:48 #3
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Skall jag tolka de uteblivna svaren som att ingen av de 280 som har tittat på denna tråd använder sig av Adwords för sin verksamhet eller att de bara tar del av budskapet men vill inte bidra till tråden och forumets grundtanke?
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-03, 15:16 #4
Cods avatar
Cod Cod är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 149
Cod Cod är inte uppkopplad
Medlem
Cods avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 149
Har tillgång till både MCC+MDS och vanliga konton utan MCC-koppling, och jag ser inte någonstans en sådan skillnad.
Cod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-03, 15:17 #5
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Samma här, inga förändringar som sticker ut mer än normalt.
Perben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-03, 15:39 #6
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av Perben Visa inlägg
Samma här, inga förändringar som sticker ut mer än normalt.
Ber om ursäkt för att jag postade följdfrågan innan jag kollade på din information på WN.
Självklart så jobbar ju ni med med MCC+ MDS och jag undrar om jag kan få ringa er med för kunskapsutbyte mm.

Senast redigerad av Finnmera den 2009-12-03 klockan 16:10 Anledning: Kollade deras hemsida
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-03, 15:49 #7
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Standard Märkligt

Citat:
Ursprungligen postat av Cod Visa inlägg
Har tillgång till både MCC+MDS och vanliga konton utan MCC-koppling, och jag ser inte någonstans en sådan skillnad.
Vi har sett och fått indikationer på att 2 andra MCC utöver våra har liknande symptom som vi.
Kan jag få ringa dig för att säkerställa att det verkligen är så?, inte för att jag misstror dina kunskaper på något vis men att det skulle vara olika i olika mcc eller om det är branschrelaterat verkar ju ett än värre alternativ.

Vi kan exempelvis gå igenom några av de specifika sökorden som drabbas hos oss då det är ju som sagt inte alla som har drabbats.
Och självklart så informerar vi här på tråden om vi hittar något för de andras skull.

Mvh
Johan Edvardsson

Senast redigerad av Finnmera den 2009-12-03 klockan 15:50 Anledning: missade ett par ord
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
adwords


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017