Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


SEO hosting

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-07-14, 20:30 #1
elijan elijan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 19
elijan elijan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 19
Standard SEO hosting

Någon som kan ge ett bra förslag på bra och prisvärd SEO-hosting. Behöver inte vara ett svenskt företag.
Tack på förhand
elijan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-07-15, 09:02 #2
aram aram är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 124
aram aram är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 124
Kika med Internet Vikings.
aram är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-07-17, 09:37 #3
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
SEOlite är jag nöjd med.
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-07-29, 14:19 #4
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 113
Gigena Gigena är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 113
MissHosting erbjuder någon form av SEO-hosting. Det företaget bör man dock undvika om man vill ha en någorlunda problemfri lösning. För mig har VPS:en krånglat, en hel del nedtid och de hävdar att det inte är nedtid fastän jag visar skärmdump från min webläsare och externa hemsidor. Det är lätt att se namnet på VPS:en som varje domän och IP-adress är kopplad till så jag vete tusan vilket värde deras SEO-hosting har.

Internet Vikings har fungerat bättre, men jag vet inte om de har någon annan lösning än Wordpress Multisite. Om det funkar för dig så är det i alla fall ett mycket bättre alternativ än Misshosting.
Gigena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-07-29, 17:03 #5
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Gigena Visa inlägg
MissHosting erbjuder någon form av SEO-hosting. Det företaget bör man dock undvika om man vill ha en någorlunda problemfri lösning. För mig har VPS:en krånglat, en hel del nedtid och de hävdar att det inte är nedtid fastän jag visar skärmdump från min webläsare och externa hemsidor. Det är lätt att se namnet på VPS:en som varje domän och IP-adress är kopplad till så jag vete tusan vilket värde deras SEO-hosting har.

Internet Vikings har fungerat bättre, men jag vet inte om de har någon annan lösning än Wordpress Multisite. Om det funkar för dig så är det i alla fall ett mycket bättre alternativ än Misshosting.
Hejsan Gigena,

Hostnamnet på VPS kan man alltid kolla upp det går dock att ändra så klart till något helt annat om tanken är att dölja IPs. En normal lösning är att sätta ett unikt namn på rDNS som vi kan lägga upp för varje IP du har hos oss. Kontakta bara mig på [email protected] så sätter jag upp det åt dig!

Vi har inte haft några nertider utöver en DDOS senaste månaden som höll i 15 minuter tack vare vårt skydd DDOS-skydd Arbor Networks. Något som däremot kan ha strulat är Wordpress attack på en av dina sidor som orsakar att servern då går långsamt. Vi har flertalet lösningar för detta så klart och kan absolut hjälpa dig att lägga upp dessa skydd med mer.

Mvh Fredrik

Senast redigerad av Frebjo den 2016-07-29 klockan 17:13
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-07-30, 10:00 #6
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Säg snälla att ni inte går på det där med s.k. SEO-hosting?
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-07-30, 16:16 #7
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Gregoff, har du erfarenhet att det inte gör skillnad att t.ex. ha ett länknätverk på olika?
Vad är era andras erfarenheter av detta?
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-01, 11:27 #8
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Jake... Varför skulle Google främja dina sidor för att dom ligger på olika IP-adresser istället för att dom ligger på samma?

Alla världens sidor som ligger på delade webbhotell borde i så fall vara dödsdömda...
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-01, 11:57 #9
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Men om man vill länka mellan sina egna sidor, eller länka till en extern sida från flera olika sidor så borde det vara en fördel om sökmotorerna inte bedömer dessa sidor som relaterade (sidor på delade webbhotell har ju normalt inget mer gemensamt än just att de ligger på samma webbhotell, har ingen liknande länkstruktrur eller liknande)

men det som är frågan är väl om sökmotorerna inte borde kunna genomskåda en seo-hosting lösning och ändå identifiera sidorna som relaterade.

Och om de inte kan göra det borde de inte lägga så stor vikt vid om länkarna kommer från olika ip eftersom det annars skulle vara lätt att dölja att sidorna är relaterade.
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-01, 12:45 #10
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av jake Visa inlägg
men det som är frågan är väl om sökmotorerna inte borde kunna genomskåda en seo-hosting lösning och ändå identifiera sidorna som relaterade.
Så om du har en webbsida på ett webbhotell och andra personer på samma webbhotell länkar till dig så kommer Google att inte räkna dessa länkar? Känns långsökt och sådan strategi lär inte hålla i längden och ge ett vettigt sökresultat. Jag tror heller inte på SEO hosting och ser inga tendenser att det skulle vara något som fungerar. Fast å andra sidan så lyckas ju inte Google ens att genomskåda fulsidor, dvs en sida uppsatt enbart för att premiera egen produkt eller webbsida, vilket har blivit allt vanligare och accepterat.

Senast redigerad av Danielos den 2016-08-01 klockan 12:48
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017