Kom ihåg mig?

Effektiv Gratis eller Billig Marknadsföring?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2021-09-25, 06:17 #1
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Thumbs up Effektiv Gratis eller Billig Marknadsföring?

Hej,

Har en ny verksamhet och vill marknadsföra den snabbt och effektivt, gratis eller billigt för att få många kunder snabbt.

Målgrupp:
Verksamheter så som restauranger, rörmockare, städfirmor, flyttfirmor, frisörer, tandläkare, advokatbyråer osv.

Kan kontakta flesta som det är nu online, men jag är ute efter offline metoder också för att nå ut till fler snabbare.

Det jag kommer göra är följande:
1) Har kommit överrens med några som behöver pengar och är drivna.
Jag kommer förse dem med reklamblad (flyers) och de kommer gå runt till olika verksamheter i Stockholm t.ex. restauranger/cafeer och dela ut reklambladen.
Det är provisionsarbete och de kommer få en fast (bra) summa för varje kund som genereras genom reklambladen de delat ut till verksamheterna.

2) Finns många anslagstavlor både utomhus och i matbutiker i Stockholm och andra storstäder. Här kan jag också använda mig av provisionsanställda för att gå runt och sätta upp affischerna/reklambladen på anslagstavlor.

Utgifter för båda:
  • Tryck av reklamblad/affisch
  • Provision vid varje försäljning (kan spåra genom kupongkod där kunden får rabatt)
Troligen vore det bäst att delta i branchmässor så som en för endast restauranger eller en för bara företagare, tror det finns driva eget mässa. Men dessa kostar så det får jag titta på senare.

Enligt min erfarenhet är konverteringen mycket högre om det blir personligt, till exempel att en verksamhetsägare får reklamblad i handen samtidigt som man kanske pratar lite om erbjudandet.

Jämfört med online kontakt eller telefonförsäljning så blir resultaten bättre om det är personligt.

Har ni några förslag eller erfarenheter kring budget marknadsföring som är effektivt.

Senast redigerad av Lindalicious den 2021-09-25 klockan 06:19
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017