Kom ihåg mig?

WN suger

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-12, 09:37 #1
wedges avatar
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 180
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
wedges avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 180
Ja, nu tog jag kanske i lite i överkant med rubriksättningen, men jag fick dig att läsa i alla fall B)

Men nåt åt det hållet är det.
WN sköts inte som det borde skötas. En WN-kritisk tråd försvann spårlöst nyligen (vi får se hur länge den här lever).

Ett företag gör nu egenreklam och den rapporterade tråden har legat där i över en vecka medan administratörer och moderatorer struntat i den.
I den lönnmördade kritiktråden skrev en moderator ursäkter om att alla jobbade ideellt osv.... Visst, men detsamma gäller för många sajter där modererandet faktiskt fungerar.
Och vid tidigare tillfällen har företag gjort egenreklam i nyhetssektionen, och fick ligga kvar där med kommentaren "jo, men de bjuder ju på kaffet".
Enligt reglerna får man inte ens svara på direkta frågor om man själv är inblandad i den tjänst man skriver om. Samtidigt går det bra för en del att starta egenreklamtrådar...
:blink:
Styrandet är helt godtyckligt i den mån det överhuvudtaget existerar. Reglerna är bara ett skämt om de inte efterlevs.


Avrätta alla nuvarande admins och moderatorer och tillsätt såna som har åtminstone en gnutta närvaro och gnista. Att inte visat sig här på månader och år är inte ovanligt.
wedge är inte uppkopplad  
Oläst 2009-05-12, 09:41 #2
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Jag har ingen direkt koll på vilka som är modds här, inte direkt så att de syns konstant.
BarateaU är inte uppkopplad  
Oläst 2009-05-12, 09:57 #3
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Vi som är moderatorer jobbar ju som tidigare nämnt gratis. Vi sysslar med bra mycket mer än att ta bort enskilda trådar och inlägg. Vi har ofta diskussioner uppe i moderatorforumen där vi bland annat utvärderar hurvida vissa inlägg skall tolkas som egenreklam eller inte.

Just tråden du syftar på har iaf jag inte valt att röra ännu då jag inväntar andra åsikter.
Bara för att man inte skriver mycket behöver inte betyda att man inte är aktiv. Jag läser i stort sett allt som händer på WN. Ser jag något som är ett givet regelbrott så åtgärdar jag givetvis det. Det samma gäller för de övriga moderatorerna.

Att avrätta oss gör inte mycket hjälp skulle jag påstå. Det handlar om tillit och respekt. Att vara opartisk och inte ha ett eget intresse i det man tar bort eller låser.

Jag använder inga affiliateprogram på mina sidor och är därför inte så insatt i just den forumdelen. Det är lite därför jag håller mig därifrån. Men visst har jag sett tråden.

Det är ett flertal moderatorer här som gör sitt yttersta för att sidan skall fungera. Varje dag tar vi nog bort iaf 5-10 inlägg var (vi som är aktiva då) för att förbättra kvalitén på WN.

Nyhetsforumet är en annan femma. Där utvärderas nyhetsvärdet, oavsett vem det är som postar. Egenreklam sorteras visserligen ut. Men är det något riktigt intressant får det givetvis ligga kvar.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad  
Oläst 2009-05-12, 10:11 #4
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
Jag tycker att NW är ett utomordentligt forum med mycket trevliga och kunniga kollegor. De flesta är mycket hjälpsamma och delar med sig av sin kunskap och sina erfarenheter, släpper in yngre kollegor på marknaden genom att hjälpa dem, etc.

På sista tiden har det kommit till en hel del omogna forumtroll - men detta är ju helt enkelt inte moderatorernas fel. Egentligen skall moderatorerna ej behövas alls.

Citat:
Originally posted by wedge@May 12 2009, 09:37

Styrandet är helt godtyckligt i den mån det överhuvudtaget existerar. Reglerna är bara ett skämt om de inte efterlevs. Avrätta alla nuvarande admins och moderatorer och tillsätt såna som har åtminstone en gnutta närvaro och gnista. Att inte visat sig här på månader och år är inte ovanligt.
Jag tycker att du har en mycket tråkig attityd, en attityd som faktiskt bidrar till den dåliga stämningen.

/Robert
coredev är inte uppkopplad  
Oläst 2009-05-12, 11:07 #5
wedges avatar
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 180
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
wedges avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 180
Coredev/Robert: Om det jag skriver bidrar till den dåliga stämningen måste det ju betyda att den redan finns, och det är kanske det som jag är kritisk emot (bland annat). Jag går inte runt och gnäller eller trollpostar etc. Nu valde jag en medvetet provokativ framtoning här i syfte att röra om lite i grytan och få reaktioner. Jag fick din, och tar tacksamt emot den.

Alex: "Avrätta alla" ska vi noga tolka med samma metod som egenreklamförbudet tolkas med. Eftersom du svarade så snabbt kan du få leva
Men dina ord rimmar otroligt illa med §3 om reklam i regelverket. Vad är det, om inte moderatorernas godtycke som medger undantag från den uttryckligen förbjudna aktiviteten att posta reklam om egna tjänster?
"Ingen som helst reklam...", eller "Du får inte posta nyheter om dina tjänster..." är för mig ganska tydliga direktiv.
wedge är inte uppkopplad  
Oläst 2009-05-12, 11:20 #6
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Kul att du tycker att wn suger, jag upplevar att väldigt många får hjälp med sina frågor och har ett bra affärsmässigt utbyte.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad  
Oläst 2009-05-12, 11:37 #7
wedges avatar
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 180
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
wedges avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 180
Citat:
Originally posted by Nicklas@May 12 2009, 10:20
Kul att du tycker att wn suger, jag upplevar att väldigt många får hjälp med sina frågor och har ett bra affärsmässigt utbyte.
Nivån på sugandet kan diskuteras. Jag håller med dig, men nu var det inte det som är positivt på WN jag ville få vädrat, utan de negativa sakerna.
Att du som moderator helt undvikit att möta den kritik jag gett er kollektivt får mig att börja fundera...
wedge är inte uppkopplad  
Oläst 2009-05-12, 11:42 #8
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Det finns två sätt att se detta på.

1. Antingen är WN ett kollektiv och vi kan diskutera detta öppet.
2. WN ska ses som ett företag och kritik framföres internt mellan de som är engagerade innan man går ut och pratar öppet om det.

Jag väljer alternativ 2, men jag tycker du har en hel del poänger wedge även om du överdriver lite
ztream är inte uppkopplad  
Oläst 2009-05-12, 11:47 #9
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Alex
Vi som är moderatorer jobbar ju som tidigare nämnt gratis. Vi sysslar med bra mycket mer än att ta bort enskilda trådar och inlägg.
Att ni jobbar gratis är ingen ursäkt, om ni inte har tid, lämna över moderator arbetet till någon annan, det finns flera som båda kan hjälpa till gratis och har mycket tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Alex
Bara för att man inte skriver mycket behöver inte betyda att man inte är aktiv. Jag läser i stort sett allt som händer på WN. Ser jag något som är ett givet regelbrott så åtgärdar jag givetvis det. Det samma gäller för de övriga moderatorerna.
Jo, det är många som upplever er inaktiva, ni agerar inte konsekvent, och ofta agerar ni försent och gör inte ibland nödvändiga kommenterar i trådar samt ni styr inte upp trådar som håller på att balla ur, i den kritiska tråden som skapades av mig, raderas rätt upp och ner och ni hade inte ens kommenterat er ståndpunkt eller möt kritiken.

Sen att ni inte ens lyckas uppgradera forum programvaran till nåt bättre, förbättrar ju inte saken. Generellt finns ingen drivkraft och glöd någonstans.

Det faktum att moderator arbetet inte lämnas över till någon annan tyder på att WN sköts som ett företag som inte tål kritik och det gillar inte jag personligen.

Jag upplever att WN mer och mer börjar bli splittrat i 2 delar, en del som tycker att det inte sköts riktigt som har nämnts i denna tråd och i en annan del som tycker allt är så bra så.

Det är bara en tidsfråga innan någon skapar ett alternativt webmaster forum om ingen tar tag i detta.
Danielos är inte uppkopplad  
Oläst 2009-05-12, 11:54 #10
wedges avatar
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 180
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
wedges avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 180
Visst överdriver jag, ztream, men för den goda sakens skull
Företagsmodellen är bra, men jag skulle vilja se det som de flesta här är kunder till företaget. Och att garantivillkor och sortiment litegrann beror på vem som står i butiken idag. Eller nåt sånt, missförstå mig rätt...
wedge är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017