Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


EU-valet!

Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import.
Nya Moderaterna 24 17.27%
Socialdemokratiska Arbetarepartiet 7 5.04%
Centerpartiet 4 2.88%
Folkpartiet Liberalerna 4 2.88%
Kristdemokraterna 2 1.44%
Vänsterpartiet 2 1.44%
Miljöpartiet de Gröna 3 2.16%
Junilistan 2 1.44%
Sverigedemokraterna 7 5.04%
Piratpartiet 84 60.43%
Antal röster: 139. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-11, 08:25 #21
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
Jag är ute på stan och delar ut flyers, pratar med allt och alla om politik och göra allt jag kan för att informera om farorna med IPRED, telekompaketet och ACTA. Jag kommer vara distributör för 5 vallokaler, kanske fler.

Men visst jag har ju inget engagemang och gör inte ett skit mer än att sitta vid tangentbordet och skriva................
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-11, 09:02 #22
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
Citat:
Originally posted by crazzy@May 11 2009, 08:25
Jag är ute på stan och delar ut flyers, pratar med allt och alla om politik och göra allt jag kan för att informera om farorna med IPRED, telekompaketet och ACTA. Jag kommer vara distributör för 5 vallokaler, kanske fler.

Men visst jag har ju inget engagemang och gör inte ett skit mer än att sitta vid tangentbordet och skriva................
Fan va bra!
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-11, 09:49 #23
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Folk är oroliga för att man skrattar åt oss i världen p.g.a. IPRED lagen, och att TPB rättegången (so far) ledde till en fällande dom, jag tror risken är större att man skrattar åt oss för att vi har gjort det som i alla andra länder skulle vara en lobbygrupp, med alla uppenbara skillnader och begränsningar dessa har, till ett politiskt parti.
Självklart hade det aldrig kunnat bli någon lobbygrupp av PP eftersom det inte finns något ekonomiskt intresse bakom, så jag tycker dom kom på en ganska snygg omväg.

Personlig integritet är något man har, det är inget som staten vare sig kan ge eller ta ifrån en (i ett demokratiskt samhälle), om den personliga integriteten så som ni ser den nu är hotad, så kan vi väl vara överens om att den funnits där tills nu iaf, vad har ni "gjort" med eran personliga integritet till dags dato ? Personlig integritet är att kunna kontakta media anonymt, är det någon som utnyttjat den möjligheten ? Det känns för mig rimligt att man bör ha kommit till den punkten om man engagerar sig för andra människor och reagerar på orättvisor och övergrepp. Alla som är under 20 har i princip givits dessa underbara möjligheter vi har idag, hur har ni använt dessa möjligheter ? Alla människor med normalbegåvning inser att livet handlar om att ge såväl som att ta, vad är ni villiga att offra för alla dessa fantastiska möjligheter ? (jag skulle gissa att om man "offrade" att faktiskt betala för det som man normalt anses ska betala för, så hade det räckt, hade inte det varit ett ganska billigt pris ?)
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-11, 14:47 #24
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
@gummianka:
Hade jag haft en inkomst som är mer än studiebidraget + barnpensionen så hade jag betalt för dem spelen jag vill ha. Dem spel jag spelar mest har jag faktiskt betalat för. (EE,EE2,BF1942) Vad gäller operativsystem har alla mina datorer Linux. Utom en, och där kör jag skolans licens på win xp för att kunna spela. Den musiken jag lyssnar på finns inte att köpa. (Just nu snurrar "Dj Carpi - Power of Pleasure - Dreamsplash remix" i mplayer.)

Visst, jag kan tänka mej att köpa filmer och några enstaka spel den dagen jag har en inkomst. Men jag tänker tanka ner dem först och se om dem är värda pengarna. Och som sagt, den dagen jag har en vettig inkomst och inte har problem att få ihop pengar till mat, den dagen kommer jag betala för mej.
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-11, 15:54 #25
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av crazzy
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
För 50 år sedan ville ungdomsgenerationen förbättra samhället, den drivkraften saknas hos alltför många idag.
Det var bland det dummaste jag läst
Vi vill förbättra samhället, just därför är vi med i det enda partiet som vill det.
Just därför jobbar vi och sliter för att piratpartiet ska komma in i EU-parlamentet
och förändra dem kassa lagar som spottas ut därifrån. Kallar du inte det
drivkraft?
Menar du att Piratpartiet är det enda partiet som vill förbättra samhället? Eller syftade du på något annat parti?

EU-parlamentet arbetar för ett enhetligt Europa och det mesta som görs där har en positiv effekt på Europa i stort. Visst kommer det dumma förslag då och då men det gör det på alla arbetsplatser. Det är inte helt lyckat med det blockskapande som sker per världsdel men jag tror och hoppas att det är ett steg på vägen mot en enad värld och det är något vi alla bör stå upp för.

Tyvärr finns det en del länder inom EU som är lite väl nationalistiska och sätter käppar i hjulet i många frågor men det sker förhoppningsvis förändring även där snart.

Befinner man sig på vänsterkanten faller det väl sig ganska naturligt att man sätter sig emot de höga lönerna men är man inte helt vilsen i verkligheten så inser man att väsentliga löneskillnader måste finnas för att motivera människor. Det är det enda medlet som fungerar bra i praktiken, eller det minst dåliga alternativet om man är lagd åt det hållet. Visst finns det en liten minoritet som drivs helt av ideella orsaker men de gör lätt ett sämre jobb pga enkelspåriga tankegångar.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-11, 16:12 #26
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Originally posted by crazzy@May 11 2009, 14:47
@gummianka:
Hade jag haft en inkomst som är mer än studiebidraget + barnpensionen så hade jag betalt för dem spelen jag vill ha. Dem spel jag spelar mest har jag faktiskt betalat för. (EE,EE2,BF1942) Vad gäller operativsystem har alla mina datorer Linux. Utom en, och där kör jag skolans licens på win xp för att kunna spela. Den musiken jag lyssnar på finns inte att köpa. (Just nu snurrar Dj Carpi - Power of Pleasure - Dreamsplash remix i mplayer.)
Visst, jag kan tänka mej att köpa filmer och några enstaka spel den dagen jag har en inkomst. Men jag tänker tanka ner dem först och se om dem är värda pengarna. Och som sagt, den dagen jag har en vettig inkomst och inte har problem att få ihop pengar till mat, den dagen kommer jag betala för mej.
Även om jag är emot principen så tycker jag du har en ganska sund inställning. Däremot så är det nog inte alltid man följer sina egna regler om det är så pass lätt att komma undan med att betala.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-11, 16:15 #27
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Tycker allt att ungdomen borde engagera sig mer för äldrevården än Piratpartiet. Det är ett enormt mycket större problem som orsakar riktigt lidande för tusentals personer. Det är tacken för att de byggt upp den välfärd vi har idag? Men, nej då, hellre dela ut flyers för att få gratis musik än att hjälpa andra.

Jag tycker kanske inte att ungdomar idag saknar drivkraft och energi, däremot så är människor betydligt mer egoistiska än tidigare.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-11, 16:22 #28
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Ja och jag tycker alla borde arbeta mer för att ge mig länkkraft och putsa mina skor.

Jag fattar inte varför det går så dåligt med det...

Demokrati handlar om att rösta för sig själv. Det är egoism i ett nötskal, de som tror annat lever i en fantasivärld.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-11, 16:37 #29
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Citat:
Originally posted by Xamda@May 10 2009, 13:14
Att lägga sin röst på ett enfrågeparti i ett så viktigt val som detta är i vilket fall helt uteslutet oavsett om jag håller med dem eller ej. Det finns, hur otroligt det än kan verka stundtals, väldigt mycket viktigare frågor i EU än fildelning...
Tur att PP även sysslar med integritet, mjukvarupatentfrågor, grundläggande demokratifrågor mm också då...

Men det är inte alla som tycker detta är så viktigt, det är ju helt klart.
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-11, 16:44 #30
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Originally posted by -crazzy@May 10 2009, 22:34
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
För 50 år sedan ville ungdomsgenerationen förbättra samhället, den drivkraften saknas hos alltför många idag.
Det var bland det dummaste jag läst
Vi vill förbättra samhället, just därför är vi med i det enda partiet som vill det.
Just därför jobbar vi och sliter för att piratpartiet ska komma in i EU-parlamentet
och förändra dem kassa lagar som spottas ut därifrån. Kallar du inte det
drivkraft?

Det är inte helt lyckat med det blockskapande som sker per världsdel men jag tror och hoppas att det är ett steg på vägen mot en enad värld och det är något vi alla bör stå upp för.

New World Order for dummies.

New World Order Wikipedia

NWO Mafia Criminals Exposed by Marcy Kaptur

Lite konspiratorisk.... :P
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017