Kom ihåg mig?

Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet?

Visa resultat för omröstning: Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2014
Vänsterpartiet (V) 8 5.48%
Miljöpartiet (MP) 9 6.16%
Socialdemokraterna (S) 18 12.33%
Centerpartiet (C) 8 5.48%
Folkpartiet (FP) 4 2.74%
Kristdemokraterna (KD) 6 4.11%
Moderaterna (M) 49 33.56%
Sverigedemokraterna (SD) 38 26.03%
Feministiskt initiativ (F!) 1 0.68%
Piratpartiet (PP) 5 3.42%
Antal röster: 146. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-09-07, 19:25 #21
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Alla som vill ha bidrag och leva på skattebetalarna utan att behöva göra rätt för sig (jobba) röstar på S...
"Jag har inga fördomar inte"
Suck...

Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Jag kommer att rösta på M tjänar ingenting på det själv, men det är bra för Sveriges framtid att företagarna får det bra.
Företag = Jobb
På vilket sätt har företagare (majoriteten) fått det bättre de senaste två mandatperioderna? Vad jag kan se så är det ett ynka fåtal som fått det mycket bättre, den största delen av företagarna har bara fått samma skattesänkningar som alla andra. Själv märker jag ingen som helst skillnad från Göran Perssons tid som statsminister och framåt mer än den byråkratiska akrobatik som riksdagen ger Skatteverket i uppdrag att utföra men det är ju oavsett färg på regeringen.

PS. Till och med Borg har insett att skattehöjningar är enda sättet att undvika en total katastrof. En katastrof som utförsäljningar och långsiktigt ofinansierade skattesänkningar har orsakat. Det går att bevisa i rena siffror direkt från finansministern själv. Frågan är om man kan lita på en finansminister som varit loket i katastroftåget...
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-07, 19:40 #22
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Fast ett land som Sverige som tar emot så många flyktingar samt har extrema bidragssystem som gör att folk inte tar eget ansvar kommer aldrig kunna bli rättvist.

Sedan efterblivna boskaps till befolkning som skyller på politiker för man själv är värdelös och inte kan skaffa sig ett jobb. Inte politiker som skapar jobb.

Hade varit mycket lättare om ett land bara hade ansvar för infratruktur samt lagar och rättsväsen. Sedan att folk fick klara sig själva och finansera sina egna liv.

Om företag fått det bättre så ja, lägre bolagsskatt och arbetsgivaravgifter för unga. Lägre moms för resturanger samt rot / Rut avdrag har ju faktist gjort en hel del för företag.

Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
"Jag har inga fördomar inte"
Suck...


På vilket sätt har företagare (majoriteten) fått det bättre de senaste två mandatperioderna? Vad jag kan se så är det ett ynka fåtal som fått det mycket bättre, den största delen av företagarna har bara fått samma skattesänkningar som alla andra. Själv märker jag ingen som helst skillnad från Göran Perssons tid som statsminister och framåt mer än den byråkratiska akrobatik som riksdagen ger Skatteverket i uppdrag att utföra men det är ju oavsett färg på regeringen.

PS. Till och med Borg har insett att skattehöjningar är enda sättet att undvika en total katastrof. En katastrof som utförsäljningar och långsiktigt ofinansierade skattesänkningar har orsakat. Det går att bevisa i rena siffror direkt från finansministern själv. Frågan är om man kan lita på en finansminister som varit loket i katastroftåget...
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-07, 20:09 #23
ereboss avatar
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 242
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ereboss avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 242
Jag fattar inte hur någon av partierna ska kunna få ihop det så jag vet inte alls hur jag kommer att rösta än.

Högerns låga skatter med flyktingmottagande som kommer att gå åt skogen snart.
Vänstern som inte kan samarbeta, räknar F! dit.
SD som står för nått som är jättelångt från mina värderingar.

Blir nog sista sekundenröstning för min del.
erebos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-07, 20:11 #24
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Ok, inte alla men "många"...

Det finns "många" som är lata och inte "vill" jobba dygnet runt som de flesta här på forumet troligen gör.

Medans flesta av oss här på forumet satt uppe på nätterna och lärde oss SEO så satt "många" S väljare och såg på tv och hade det gott.

Tycker det är orättvis mot oss som jobbar hårt det där med bidrag, visst om man verkligen behöver så är det självklart. Men de flesta utnyttjar bidragssystemet, i detta ingår a-kassa.

Man gör sina val i livet, antingen jobbar man och utbildar sig på fritiden eller så ser man på tv och har roligt.
Tycker det är fel att vi som jobbar skall ge bidrag till dem som VALT att ha kul och lata sig.

Träffade en man för ett par år sedan, han skröt om att han inte hade jobbat på över 30 år och levde på sos bidrag.

Det är sånt som stör mig, tyvär så finns många liknande exempel, folk som inte har hälsoproblem som får pengar utan att jobba i många år.
De gör inget för att förbättra deras liv heller, inte skall vi behöva betala för att de skall gå och spela jackvegas på restauranger med sos pengarna.

Senast redigerad av Lindalicious den 2014-09-07 klockan 20:17
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-07, 20:13 #25
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Patrik, detsamma gäller för dig som för tartar. Helt oavsett vad du tycker, så måste jag be dig att i den här tråden avstå ifrån ditt vanliga raljerande om att vänsterväljare är boskap. Ta det i en annan tråd, där inte någon omröstning pågår.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-07, 20:21 #26
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Öh, på vilket sätt skulle det vara antidemokratiskt att välja umgänge? Är det antidemokratiskt att inte vilja vara vän med mördare och våldtäktsmän också? Väx upp.
Jag syftade på detta citat från dig:

Folk får gärna rösta på vad de vill så länge de röstar och så länge det inte är SD (eller något parti ännu längre ut på den bruna kanten).


Du uttrycker odemokratiska åsikter vilka jag tycker är helt felaktiga. Jag har bataljat med två personer på vänsterkanten till om exakt detta idag på Facebook. Tre stycken på den vänstra delen av blockpolitiken och inte en enda gång har jag stött på någon på högerkanten som vill hindra vänsterkanten att utrycka sina åsikter. De finns säkert, men jag har inte stött på dem i alla fall. Varken på Facebook eller Flashback.

Jag vinner varje gång för demokrati och åsiktsfrihet går alltid före dem som vill inskränka i folks mänskliga rättigheter att tro på vad de vill.

Gå du och rösta på vad du vill. Det är din mänskliga rättighet. Om jag röstar V, M, FI, SD eller Kalle Anka-partiet ska du ärligt talat ge blanka fan i.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-07, 20:30 #27
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Jaha så högerkanten är demokratisk? Nä du, den köper jag inte. Ytterkanterna är lika illa, bara i olika färg.
Allt beror på hur man väljer att se det. Vänsterextremisterna har en förmåga att ta till kopiösa mängder våld i mycket stora folksamlingar. De har inga problem att vara 100 personer och kasta gatsten på poliserna, hundarna och hästarna som försöker hålla isär dem och 10 harmlösa SVP:are.

De har heller inga problem att ge sig på släktingar till SD-politiker och inte ens FP-politiker låter de vara. Kolla in vårens Uppdrag Granskning om du inte såg avsnitten. Se både högersidan och vänstersidan och kolla sedan upp reaktionerna mot UG-redaktionen efter de båda. Det första avsnittet som handlade om högersidan fick inga särskilda reaktioner men när vänstersidan sändes så det blev total kalabalik mot UG-redaktionen. Janne Josefsson blev kallad både det ena från både journalistkolleger och andra på vänsterkanten. Vänsterextremisterna anser helt enkelt att de gör rätt och har rätt i att ta till vilket våld som än krävs för att stoppa 10 harmlösa SVP:are.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-07, 20:32 #28
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 075
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Vissa tycker att man ska dra gränsen vid fysiskt våld; andra anser att det det inte behöver gå till fysiskt våld men ändå kan hota humanismen. Är det ena mer antidemokratiskt än det andra? Jag tycker din invändning låter mer brun än blå.

Att förbjuda folk att rösta på vad de tycker och tror på är aldrig och kommer aldrig vara rätt. Att förbjuda detta är exakt samma som en dikatur. Jag förstår att det säkert finns folk på vänsterkanten som är totalt blinda för allt kommunismen stått för under 1900-talet. Jag förstår också att många av dessa är väldigt unga människor som föddes på 90-talet och därför inte upplevt Berlinmuren. Jag förstår detta.

Vad jag däremot aldrig någonsin kan förstå är hur någon i ett demokratiskt land kan stå upp för att vissa åsikter ska förbjudas.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-07, 20:37 #29
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Allt beror på hur man väljer att se det. Vänsterextremisterna har en förmåga att ta till kopiösa mängder våld i mycket stora folksamlingar. De har inga problem att vara 100 personer och kasta gatsten på poliserna, hundarna och hästarna som försöker hålla isär dem och 10 harmlösa SVP:are.

De har heller inga problem att ge sig på släktingar till SD-politiker och inte ens FP-politiker låter de vara. Kolla in vårens Uppdrag Granskning om du inte såg avsnitten. Se både högersidan och vänstersidan och kolla sedan upp reaktionerna mot UG-redaktionen efter de båda. Det första avsnittet som handlade om högersidan fick inga särskilda reaktioner men när vänstersidan sändes så det blev total kalabalik mot UG-redaktionen. Janne Josefsson blev kallad både det ena från både journalistkolleger och andra på vänsterkanten. Vänsterextremisterna anser helt enkelt att de gör rätt och har rätt i att ta till vilket våld som än krävs för att stoppa 10 harmlösa SVP:are.
Jo jag såg UG och det var inga nyheter för mig så du behöver inte övertyga mig om att det finns våldsbenägna och obehagligt antidemokratiska vänsterpersoner. Det jag vill påpeka är att det finns högerextrema som inte är så mycket bättre, för att uttrycka det snällt.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-07, 20:45 #30
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Ursprungligen postat av erebos Visa inlägg
Jag fattar inte hur någon av partierna ska kunna få ihop det så jag vet inte alls hur jag kommer att rösta än.

Högerns låga skatter med flyktingmottagande som kommer att gå åt skogen snart.
Vänstern som inte kan samarbeta, räknar F! dit.
SD som står för nått som är jättelångt från mina värderingar.

Blir nog sista sekundenröstning för min del.
Du kan alltid rösta blankt. Eller rösta på dig själv . Eller rösta på något pyttelitet parti som inte har någon chans att nå riksdagen, men vars åsikter du ändå gillar.

Att rösta på ett pytteparti kan nog vara lite spännande. Det finns ju alltid en liten chans att just det partiet blir störst i riksdagen 50 år senare. Då snackar vi om att INTE ha kastat bort sin röst.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017