Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Har binero ballat ur?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-18, 09:18 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar Visa inlägg
Menar du att Binero bör sätta de nya kunderna i det gamla systemet för att sedan flytta dessa tillsammans med de äldre istället för att börja med att fylla på de nya kunderna direkt i ett redan befintligt system som skall användas? Låter oerhört korkat.
Håller jag absolut med om men jag syftade mer på att det inte är särskilt rättvist hur man än ser på det, särskilt med tanke på hur lång tid flytten verkar ta (det borde gå att automatisera bättre). De gamla kunderna bör därför kompenseras på något vis.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-18, 09:20 #12
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 162
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 162
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Håller jag absolut med om men jag syftade mer på att det inte är särskilt rättvist, särskilt med tanke på hur lång tid flytten verkar ta (det borde gå att automatisera bättre). De gamla kunderna bör därför kompenseras på något vis.
Givetvis. Jag kan ärligt säga att jag har ett privatpaket hos Binero, men eftersom kontrollpanelen är så pass usel använder jag inte det idag. Jag blev väldigt glad när de annonserade den nya panelen, sen dess har inte mycket hänt. När den kommer flyttar jag allt till Binero, då de verkar vara stabila och bra det lilla jag använt dem.
ooskar är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-18, 15:29 #13
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
Jag har alltid älskat Binero jämfört med alla andra webbhotell, men just nu är jag lite besviken. Alla mina hemsidor går extremt segt och jag kommer inte åt min "Avancerade inställningar" alls via kontrollpanelen och det tar minst 2min att ladda den snabba redigeringen av domänerna.
youheardit är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-18, 15:52 #14
FredrikLund FredrikLund är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 76
FredrikLund FredrikLund är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 76
Jag tycker också att Binero är segt.
FredrikLund är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-18, 18:43 #15
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Jag har haft problem med binero i ungefär ett år nu och jag har tyvärr två konton hos dem. Jag har tyvärr nästan vant mig vid att alltid behöva kontakta supporten vid ärenden i kontrolleringen. Detta är såklart skrämmande men jag blev riktigt besviken när jag för några dagar sedan fick en faktura som jag redan hade betalat (som jag var nära att betala igen). Efter en snabbkoll bland fakturorna fanns dessutom fakturor för 4 domäner som inte ens hade gått igenom vid registreringen och som jag vid ett senare tillfälle registrerade hos loopia pga.....ja bineros felande kontrollpanel

Problematiken med att flytta cirka 60 domäner och några dussin webbar gör att jag känner mig tvingad att stanna.
Lyx är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-18, 19:16 #16
Oscarip Oscarip är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 69
Oscarip Oscarip är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 69
Beställde en .eu och en .se för någon vecka sedan och betalade. Enbart .se registrerades, dock finns .eu på kontot men är tillgänglig enligt andra registrarer.

Ringde support och sade det samt att jag ville flytta min .eu från konto1 till konto2. Sa att jag skulle lägga upp ett supportärende. Trodde jag därav skulle få svar relativt snabbt men det har gått ett par timmar nu.
Oscarip är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-18, 19:34 #17
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Börjar bli ganska irriterad jag också. Verkar bli sämre för var dag som går tyvärr. Till och med supportformuläret är ju helkass nu. Känns sådär underhållande att fylla i kundnummer, epost och captcha när man redan är inloggad. Onödigt och irriterande. Förhoppningsvis kan de ta sig i kragen snart, annars är jag rädd att de går samma väg som Loopia. Hade saker och ting fungerat som de ska så hade de dessutom förmodligen inte behövt ny supportpersonal utan kunde ägna sig åt vettigare saker...
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-05-18 klockan 19:38
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-19, 10:27 #18
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Supportsystemet är just nu inte kopplat till något system alls, därav fungerar inte inloggningen. Så fort vi har skrotat gamla systemet så kommer vi återinföra det så om man är inloggad via sin kontrollpanel så är man även inloggad på våra supportsidor.

Om du dock tycker det är jobbigt, så PM:a mig några förslag på hur vi kan förbättra kontakten till supporten under tiden, men just nu har vi tekniska hinder som gör att vi inte kan det med tanke på att vi har ett ärendesystem och två kontrollpaneler.
Det kan inte vara särskilt svårt att se vilken kontrollpanel den inloggade personen är kopplad till? Åtminstone bör det inte vara det Det hade om inte annat varit värt att lägga ett par timmar på med tanke på antalet supportmeddelanden under ett halvår... När flytten tar så lång tid så måste man se till att det gamla systemet fungerar åtminstone hyfsat först. De nya "förbättringarna" är ärligt talat det sämsta som hänt Binero, innan dess fungerade allting bra.

Hur kul känns det som gammal kund att höra "vänta ett halvår så fungerar allting bättre än någonsin därefter"?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-05-19 klockan 17:10
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-19, 16:46 #19
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 263
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 263
Jag flyttade från one.com till Binero för några månader sedan och efter flytten har mina sidor varit extremt sega. Jag har varit i kontakt med supporten om detta och de har intygat att allt gå mycket segt för mig och även nämnt att det går segt för flera kunder.

Kontrollpanelen vet jag inte om jag har så mycket att klaga på, har genom mitt företag sätt den äldre versionen och tycker det är en klar förbättring (även om man hade kunnat lugna sig lite med AJAX osv för snabbare laddningstider).

Måste säga att jag verkligen funderar om min flytt var ett bra val eller inte. Jag lockades nog för mycket av alla funktioner.

Väntar någon månad till och hoppas på att det blir bättre. Sega laddningstider är besökare (och framför allt jag) allergiska mot - vilket tvingar mig till att byta tillbaka.

Senast redigerad av Vebut den 2010-05-19 klockan 16:48
Vebut är inte uppkopplad  
Oläst 2010-05-19, 18:27 #20
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Till och med supportformuläret är ju helkass nu. Känns sådär underhållande att fylla i kundnummer, epost och captcha när man redan är inloggad. Onödigt och irriterande.
Som trogen Binero-kund håller jag med där, tyvärr!
Timofey är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017