Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Funktioner i webbshopp

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-09-23, 01:31 #21
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Innan alla tycker jag är avig och dum så tog jag en motsatt ståndpunkt bara för att jag tycker att man inte kan avvisa färdiga webshopsystem med att "det är så tråkigt när allt blir lika", eller att "hemprogrammerat är bäst".
Självklart kan detta diskuteras i oändlighet och jag respekterar givetvis allas åsikter och tycker absolut inte att nån är avig eller dum, likväl som jag förväntar mig att själv bli respekterad för mina åsikter.

Citat:
Jag har flera gånger stött på attityden "jag programmerar själv, då får jag precis som jag vill ha det", och en umptiljon timmar senare så läggs projektet på is på grund av det blev för mycket jobb.
Vi hade själva en tidsplan på ca 2-300 timmar och som jag skrev tidigare så rusade det iväg kraftigt men å andra sidan håller vi på att utveckla shoppen med nya och bra funktioner hela tiden. Har man avsatt denna tiden så är det inget jag bara lägger ner, vad skall jag då leva på :lol: . Dessutom har jag inte räknat med timmarna som jag har lagt ner på att själv göra alla produktbilder och skriva alla texter, det tar tid..."huvva"

Citat:
"Lastbryggan" Mats valde att göra det själv efter en grundlig utredning, och det fungerade för honom. En annan väljer att anpassa t.ex. osCommerce.
Jag tycker att osComerce verkar vara ett mycket bra shoppingsystem men när man kommer till ett läge i utvecklingen där man känner sig låst som jag gjorde med Easyshop och står för en större satsning för att kunna utvecklas så får man ju välja och hade jag känt till osComerce då så kanske jag hade hoppat på det, vem vet.

Citat:
Så länge man inte har förutfattade meningar.
Självklart har jag inga förutfattade meningar utan jag är en högst ödmjuk person som definitivt klarar av konstruktiv kritik likväl allt beröm som jag får för Lastbryggan utan att för den sakens skull bli kaxig.

Eftersom jag satsar på att bli en av Sveriges största sexshoppar (är listad som 2-3:a idag) så tror jag ändå att min egen shop-lösning är en förebild för många andra butiker. Jag har fått ett antal samtal och mejl från olika butiker och grossister som är intresserade av min shop. Så helt ute å cyklar tror jag inte att jag är.

Hur är det med dom "stora drakarna" typ Ginza, CDon, Åhlens, Jula o.s.v. tror nog att dom har egna lösningar också. (Rätta mig om jag har fel.)

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-09-23, 13:28 #22
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 208
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 208
Rättning:
Flera stora svenska shoppar använder bl.a. IBM WebSphere Commerce Suite.
WebSphere är dock inte färdigt direkt "ur lådan", utan är ett "frame work".
Så man har lagt ner timmar på att anpassa frontend (shoppen), men backend (admin) är mer eller mindre ett färdigt paket.

Jag kan just nu inte säga exakt vilka som använder WebSphere, har inte det i huvudet (Boxman var en av de första). Sen är WebSphere inte den enda "high-end" produkten av detta slaget.
Christian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-09-23, 13:54 #23
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Rättning:
Flera stora svenska shoppar använder bl.a. IBM WebSphere Commerce Suite.
WebSphere är dock inte färdigt direkt "ur lådan", utan är ett "frame work".
Så man har lagt ner timmar på att anpassa frontend (shoppen), men backend (admin) är mer eller mindre ett färdigt paket.

Jag kan just nu inte säga exakt vilka som använder WebSphere, har inte det i huvudet (Boxman var en av de första). Sen är WebSphere inte den enda "high-end" produkten av detta slaget.
Tackar för infon, det hade jag ingen aning om.
Har du nån susning om vad en sådan lösning kostar i runda slängar? (Ren nyfikenhet)

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-09-23, 19:14 #24
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 208
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 208
Jag kollade med min Websphere polare, och priset är ungefär 600.000 ur kartongen. Sen tillkommer en rejäl licenskostnad per år. Plus konsult, hårdvara osv osv.

Dyyyrt....
Christian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017