Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Obduktionsbilderna sprids på Pirate Bay

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-17, 09:38 #151
Danniee Danniee är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 14
Danniee Danniee är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 14
Citat:
Originally posted by Onkelborg@Sep 17 2008, 01:54

Ärligt talat, förklara vad TPB ska göra åt det hela? Hur skulle de ha agerat? Vad gjorde de för fel?
Vad sägs om att ta bort länken t ex? Är det något som är svårt menar du? Om en förälder som fått sina två barn ihjälslagna vädjar direkt till dig så kan du inte visa lite medmänsklighet och allmänt hyfs och ta bort en sketen länk? Fy fan säger jag bara.
Danniee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-17, 09:59 #152
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Citat:
Originally posted by Onkelborg@Sep 17 2008, 08:48
Nej? Tänk på de som faktiskt _vill_ läsa förundersökningen? Vidare, de som är intresserade av just bilderna lär hitta dem utan problem, så.. Vad _ger_ det att de tar bort det ens?
Vad menar Du att det ska ge ? Vad har du för kriterier när du agerar och tar beslut i ditt liv ? Ekonomisk vinning ? Personlig tillfredsställelse ? Känslan av att ha gjort något bra ? Bekräftelse från andra ?

jag tror att en sådan handling hade gett resultat på dom flesta kriterier utom möjligtvis en...det tar inte bort möjligheten för någon att läsa förundersökningen, och visst, det tar inte bort förundersökningen från internet, men jag gissar (hoppas) att du inte använder den motiveringen (iaf inte öppet) i vardagen (han tvättade inte händerna när han varit på toa, då gör inte jag det heller....han...osv.)
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-17, 13:33 #153
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
Jag laddade ner förundersökningen för att läsa om forensic arbetet som dom gjort på datorerna, dom där omtalade bilderna har jag inte ens sett , trots att jag scrollat igenom PDF:en. Man måste uppenbarligen leta noga isåfall.
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-17, 15:53 #154
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
Citat:
Originally posted by SimonP@Sep 17 2008, 13:33
Jag laddade ner förundersökningen för att läsa om forensic arbetet som dom gjort på datorerna, dom där omtalade bilderna har jag inte ens sett , trots att jag scrollat igenom PDF:en. Man måste uppenbarligen leta noga isåfall.

Dom finns där, ingen trevlig syn
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-25, 03:34 #155
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Nu är jag inte så insatt i Pirate Bay (kör DC), men så mycket förstår jag att det inte är dom som publicerar obduktionsrapporten på sin server. Det är väl Pirate Bays användare som delar ut den. Då är det svårt för Pirate Bay att sluta publicera rapporten, eller?

De kan antagligen ta bort länkar eller förbjuda vissa ord i filnamn, men det går ju att komma runt.

Hur som helst, för er som inte visste det, så är alla domar och bevismaterial offentliga handlingar när domen vunnit laga kraft. Ingen klagar på att tingsrätten hjälper folk att få tag i obduktionsrapporten, det är ju bara är att traska iväg dit och begära ut handlingarna.

Moraliskt och etiskt fel må det vara att dela ut rapporten, men kanppast något olagligt.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017