Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


När Yreg ringde...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-10, 10:16 #61
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
Citat:
Originally posted by Adestro@Nov 8 2007, 19:12
Företaget euroIT solutions har börjat kontakta Yregs kunder och erbjuda hjälp med flytt till euroIT efter att avtalet löpt ut hos Yreg. Deras pris är 1800kr/år och bindningstid 1 år. Har ett långt mejl jag kan publicera men vet inte hurvida det är lagligt.
Någon som vet något om det företaget? Något jag undrar är hur de fått tag i Yregs kundregister?
http://www.euroitsolutions.se/

Och varför skulle inte det vara lagligt? jag personligen tycker dom är oseriösa, och frågan är hur får dom tag i alla företag som yreg har?

Har liksom inte sett en lista på deras hemsida
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-11, 11:33 #62
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by Marknadsbanken@Nov 10 2007, 11:16
.. och frågan är hur får dom tag i alla företag som yreg har?
- Att ta fram en lista över YREGs kunder är inte ett stort problem om man verkligen vill!
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-21, 08:05 #63
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Adestro@Nov 8 2007, 19:12
Företaget euroIT solutions har börjat kontakta Yregs kunder och erbjuda hjälp med flytt till euroIT efter att avtalet löpt ut hos Yreg. Deras pris är 1800kr/år och bindningstid 1 år. Har ett långt mejl jag kan publicera men vet inte hurvida det är lagligt.

Någon som vet något om det företaget? Något jag undrar är hur de fått tag i Yregs kundregister? <_<

http://www.euroitsolutions.se/
Hahaha! Från skojare till andra skojare som är lite billigare än dom andra dyra skojarna.. Har ni tittat på bolaget som nämns? Dom har inte lämnat in några siffror i bolagsverket.

Man få väl hoppas yreg kunder är i lite mer skeptiska i fortsättningen och inte låter sej luras en gång till.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-21, 10:41 #64
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadsbanken
.. och frågan är hur får dom tag i alla företag som yreg har?
- Att ta fram en lista över YREGs kunder är inte ett stort problem om man verkligen vill
Det är väldigt enkelt att ordna det. Men det är likaså ett brott mot ICANN:s regler (att marknadsföra sig utifrån WHOIS-databasen). Inte för att någon annan gör det *host*DRoA*host* men ändå.

Marknadsbanken, publicera gärna e-postmeddelandet du har fått om detta. Så länge du inte publicerar några personuppgifter så är det lugnt för din del.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-29, 20:00 #65
concettos avatar
concetto concetto är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 5
concetto concetto är inte uppkopplad
Nykomling
concettos avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 5
Citat:
Originally posted by Ingo@Oct 18 2007, 20:12
Man ser ju ofta att de söker såväl säljare som webbdesigner till de och erbjuder en rätt så bra grundlön men frågan är dock hur länge de blir kvar inom företaget. :huh:

Märkligt att Yreg fortfarande kan finnas kvar efter allt som har skrivits om de, men de byter väl namn lika ofta som jag byter strumpor. ;)
Grupptalan mot Yellow Register (Yreg).

Jag har blivit kontaktad, genom Facebook-gruppen "Bojkotta Y-reg, yr.se, Yellow Register", av en rasande arg, frustrerad, missnöjd och besviken småföretagare som vill sätta rejält stopp för Yreg.

Enligt denna småföretagares uppgifter så är det i nuläget ett flertal Yreg-kunder som har planer på att gå samman för att en gång för alla sätta stopp för Yreg's framfart på juridisk väg, genom en s.k. grupptalan.

MEN..... för att möjliggöra denna grupptalan så behöver dom solid bevisning som håller juridiskt. Bl.a. mängder av samstämmiga vittnesmål som belyser sakförhållandena, utlåtanden från bland annat webbexpertis, och så vidare.

Skulle Du vilja och kunna vara behjälplig med information, kunskaper och erfarenheter vid en grupptalan mot Yreg? Då finner du mer information här: http://www.facebook.com/group.php?gid=7015066348
concetto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017