Kom ihåg mig?

ehandels plattform

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-23, 18:06 #11
akelagercrantzs avatar
akelagercrantz akelagercrantz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 211
akelagercrantz akelagercrantz är inte uppkopplad
Medlem
akelagercrantzs avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 211
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
Hur är det med jetshop? Har ni några erfarenheter kring den?
Jag vill avråda dig från att använda jetshop. En kund till mig använder den platformen och jag får åtminstone några nya gråa hårstrån varje gång jag går in och försöker modifiera någonting, utseende eller funktion. Det blir oftast många turer med supporten som i slutändan inte kan göra något åt saken.

Jag har inte så mycket erfarenhet av webshoppar i övrigt, men jag vet att jetshop inte är så roligt att handskas med.
akelagercrantz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-24, 07:57 #12
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Det där är nybörjar tugg, som i för sej är bra att kunna.. Men det jag saknar i e-handles plattformar, är bra backoffice möjligheter. Hantera man kanske flera tusen artiklar och priserna ändras och man jobbar oftast med drop shipping , då har man helt andra krav än Fk Ståls tygshop, där innehållet är statistikt.

Citat:
Ursprungligen postat av SweCat Visa inlägg
Kopierar lite text från min blogg och hoppas att det ska hjälpa dig lite
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-24, 08:48 #13
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Det där är nybörjar tugg, som i för sej är bra att kunna.. Men det jag saknar i e-handles plattformar, är bra backoffice möjligheter. Hantera man kanske flera tusen artiklar och priserna ändras och man jobbar oftast med drop shipping , då har man helt andra krav än Fk Ståls tygshop, där innehållet är statistikt.
Ska du ha den mängden artiklar som dessutom hoppar i pris och beställs med direktleverans till kund så är det nog bättre att köra detta i ett affärssystem eller skräddarsy din egen shop så att den passar dina behov.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-24, 08:53 #14
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av martini115 Visa inlägg
Hej


Funderar på att starta en webshop och har lite frågor till er experter.

Tänkte börja i mindre skala och sen kunna skala upp shoppen med produkter beroende på utfall så klart.

Budget cirka 20 000 sek för själva shoppen.

Vilken plattform är mest skalbar ?
Vilken leverantör är har den kostandseffektivaste lösningen ?
Vilken plattform är mest seo vänlig till ovanstånde budget ?
Vilken betlaningslösning är den bästa ?


Sen finns det ju en himla massa färdinglösningar som tex e-butik är dom något att börja med kanske ?


Tack
Martin
Själv tycker jag att du ska satsa på magento eller joomla + virtuemart. Jag kör själv det andra alternativet med några extra moduler som man lätt kan skaffa. Om ni vill testa joomla + virtuemart kan ni pma mig så ger jag uppgifter till billiga moduler som du kommer behöva för att skapa en komplett och bra butik!

Joomla+virtuemart tycker jag själv är mycket bättre.

Joomla+vm har större community så du får väldigt mycket mer gratis support.

Magento är byggt på ett väldigt avancerat sätt så de lever på att man hela tiden måste betala de för att lösa problem åt en...

Senast redigerad av Lancelot den 2011-02-24 klockan 08:55
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-24, 09:24 #15
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Det där är nybörjar tugg, som i för sej är bra att kunna.. Men det jag saknar i e-handles plattformar, är bra backoffice möjligheter. Hantera man kanske flera tusen artiklar och priserna ändras och man jobbar oftast med drop shipping , då har man helt andra krav än Fk Ståls tygshop, där innehållet är statistikt.
Visst är det en guide för nybörjare, men du kanske missade denna delen:

När du ska välja butikslösning bör du göra följande:

1) Sätt dig ner fundera och vilka behov du har nu och vilka du tror du får i framtiden
2) Fundera över vad det får kosta, och vad du är beredd att prioritera bort och inte om kostnaderna visar sig bli för höga
3) Därefter kikar man på lösningar, provar demobutiker , och kontaktar andra e-handlare som kör den lösningen för att få lite referenser om hur det fungerar för dem.

Om du gör punkt 1 ser man ganska snart det du pratar om eller hur. ALLA oavsett hur länge de hållit på måste börja med att analysera sina egna behov och välja lösning utifrån dem. Kör du dropshipping garanterar jag att det finns butiker för det också, samma sak med snabb prisreglering av många varor, det är inget större problem, det gäller bara att hitta rätt lösning.
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-24, 09:46 #16
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Det där är nybörjar tugg, som i för sej är bra att kunna.. Men det jag saknar i e-handles plattformar, är bra backoffice möjligheter. Hantera man kanske flera tusen artiklar och priserna ändras och man jobbar oftast med drop shipping , då har man helt andra krav än Fk Ståls tygshop, där innehållet är statistikt.
Då är nog wipcore något för dig, dock kostar det en del.
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-25, 21:52 #17
randis randis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 45
randis randis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 45
En nackdel med OS plattformar är att koden är just öppen för alla. Även de crackers som är illasinnade. De har tillgång till all kod och kan leta genom den efter svagheter. När det dessutom tillkommer tredjepart av moduler är det ännu svårare att försäkra sig om att hopplocket är säkert. Inte minst OSComerce har ju haft en del incidenter eftersom de som använder plattformen inte vet hur man säkrar det. ramverket kan vara säkert i sig, men när man börjar sammanfoga olika bitar från olika människor med olika kompetens så finns det risker och är koden öppen för alla att läsa så kommer de att uppdagas. Då ligger det på dig som användare att hålla dig uppdaterad och se till att åtgärda problemen.

Skyddad kod kan givetvis också krackas, men man har inte facit på hand.

Ett väl skrivet ramverk för en webbshop ska inte behöva leda till att alla användare av den har likartade sidor imho. Visst kan funktioner och finesser återkomma, men det gör det i vilket fall eftersom alla leverantörer och utvecklare tittar på varandra.
randis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-01, 01:19 #18
mobilizer mobilizer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 18
mobilizer mobilizer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 18
Standard Fler alternativ

Hur är det med mobilizer? Har ni några erfarenheter kring den?
mobilizer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
betallösning, seo, webshop


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017