Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Konstiga Drömmar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-10-27, 01:10 #1
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Standard Konstiga Drömmar

Hej,

Drömmer lite konstiga drömmar tänkte fråga vad ni tror det beror på, om det har något med det undermedvetna att göra.

Skall berätta om 2 drömmar jag haft under veckan...


Dröm 1) Måndag

Drömde att av någon anledning befann jag mig högst upp på ett litet plattform av stål som hade ca 1 kvm plats att stå på, med ett litet hål på sidan med en ståltrappa som gick ner till marken.
Allt satt fast vid sidan av ett högt berg och låg vid vattnet (såg ut som bilderna av Thailand).

Jag var fast på toppen med en vän (som jag inte känner i verkligheten) och vi behövde ta oss ner, men man blev yr av att bara titta ner då det var extremt högt upp. Kanske 1 km ner till marken.

Var obehagligt eftersom i drömmen var jag fixerat vid tanken att jag kanske inte orkar klättra ner för 1km höga stegen att jag kanske blir trött och tappar greppet och ramlar ner.

Försökte klättra ner i drömmen, men armarna blev svaga och jag fick klättra upp igen.

Vi hade ingen mobiltelefon och ingen mat, och ingen visste att vi satt fast på toppen. Enda sättet att överleva var att klättra ner 1 km och vid varje försök orkade jag inte och fick klättra upp.

Vaknade i panik och det känndes som en mardröm.


Dröm 2) Tisdag

Drömde att jag var gammal och hade lite svårt att gå, hade med mig en bekant och vi gick till tågstationen. Tydligen kostade det pengar att komma in i tågstationen och jag skulle betala för 2 men jag betalade för 5 inträden på automaten som tar kort.
Men jag är inte medveten om att jag betalat helt fel, fortsätter mot tåget där det finns en till kortautomat men denna är för att kunna köpa biljetter, jag behöver 2 biljetter men köper 4 istället vilket jag inte är medveten om heller under denna moment.

När biljetterna kommer ur automaten börjar jag minnas att jag betalat helt fel för inträdet, så jag går tillbaka och får pengarna tillbaka av kassörskan för dem inträden jag inte behövt, börjar nu höra att tåget närmar sig plattformen och det är brottom, går snabbt mot tåget (är gammal så det tar tid) men just när jag skall kliva på tåget minns jag att jag också köpt för många tågbiljetter så nu kan jag inte välja om jag skall kliva på tåget eller gå tillbaka och begära pengarna tillbaka för tågbiljetterna jag inte behövt.
Blir helt frustrerad av att jag glömmer saker ständigt.

Vaknar och det första jag tänker på är Alzheimers sjukdomen, att jag fick erfara hur svårt dem har det i drömmen.

------


Så vad tror ni, har ni också konstiga drömmar?
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-10-27, 01:16 #2
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
familjeliv.se
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-10-27, 02:09 #3
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
familjeliv.se
Nej nej, nu är det off-topic
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017