Kom ihåg mig?

Kundstock webbhotell - 15 660kr/mån

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-02-07, 20:51 #1
stfinternational stfinternational är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 93
stfinternational stfinternational är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 93
Green Flag Kundstock webbhotell - 15 660kr/mån

Tänkte slänga ut en fråga och checka av intresset när det gäller att förvärva en kundstock som jag samlat på mig genom åren. Jag hostar idag kunderna på servrar som jag hyr hos ett svenskt white label företag VÄLDIGT förmånligt, dvs ingen egen hårdvara finns. Vissa av kunderna sitter på kontrakt (upp till 36 månader) medans andra är "fria" men ligger kvar och rullar månad efter månad.

Intäkten är idag i princip passiv med några support ärenden varje månad men som knappt tar någon tid att sköta.

Intäkt per månad: 12 528kr ex moms (15 660kr ink)
95% vinstmarginal vilket är smått fantastiskt.

Det finns ingen hemsida för detta utan jag har fått in kunderna på hosting när jag skapat sajter åt dom (merförsäljning) och ingen har visat tendenser på att vilja byta leverantör.

Är någon seriöst intresserad av att förvärva kundstocken så kan jag tänka mig att sälja den. Den enda anledningen till detta är att jag sneglar lite på en helt annan bransch och behöver då kapital.

Jag vet inte riktigt hur man ska värdera en sådan här kundstock... jag har hört allt från 12 till 18 månader ggr intäkten men jag låter "marknaden" säga sitt. Vad tycker ni att det är värt?

Jag har säkert glömt något så frågor välkomnas antingen här eller via PM.
stfinternational är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-08, 23:09 #2
stfinternational stfinternational är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 93
stfinternational stfinternational är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 93
Exclamation Mer info här...

Tack för visat intresse och alla frågor. Här kommer lite mer information som jag fått från olika frågeställare så jag tänkte publicera det här på forumet för intresserade parter.

Vi hanterar domännamn åt kunderna. Vissa kunders domäner har vi registrerat eller flyttat över medans vissa domäner har vi endast pekat om namnservrarna på mot våra servrar (det blev så i början...).

Så här ser fördelningen ut just nu:
Kontrakterat ordervärde, dvs kunder som sitter fast på kontrakt och alltså det MINSTA som du någonsin skulle komma att tjäna på denna kundstock om alla löpande abonnemang skulle hoppa av samtidigt (vilket givetvis aldrig kommer ske) är: 103 640kr ex moms.

Av detta debiteras 12 528kr ex moms månadsvis.

Sedan har vi 15 kunder som ligger på billigare abonnemang som förlängs årsvis och denna intäkt är 24 962kr ex moms per år och faktureringen fördelad över året. Ingan kunder har visat tecken på att vilja byta leverantör så troligtvis kommer du att få fakturera dessa år efter år så länge du tar hand om dom.

Högsta budet just nu är 130,000kr men eftersom det i princip är vad stocken drar in så känns det som en för låg summa just nu. Men jag tackar för budet.

Senast redigerad av stfinternational den 2012-02-08 klockan 23:22
stfinternational är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-15, 14:46 #3
stfinternational stfinternational är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 93
stfinternational stfinternational är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 93
Standard Nytt bud och ännu mer info...

Nytt bud är 140 000kr.

NY INFORMATION
Antal kunder: ca 30 st
Prisintervall: 145kr/mån upp till 1200kr/mån
Whitelabel: Ilait
stfinternational är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-15, 15:09 #4
stfinternational stfinternational är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 93
stfinternational stfinternational är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 93
Och vår kostnad till hosting bolaget är exakt 549kr/mån ex moms för alla tjänster till alla kunder vi hostar i dagsläget.
stfinternational är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
hosting, kundstock, server, webbhotell


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017