Kom ihåg mig?

Erfaren webbutvecklare/partner sökes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-03-30, 22:39 #1
g4dd3n g4dd3n är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 17
g4dd3n g4dd3n är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 17
Standard Erfaren webbutvecklare/partner sökes

God kväll i stugan,

Emil Lindberg heter jag och bedriver sajten 10fakta.se, som startade upp för ett par månader sedan. Just nu söker jag en partner som också är en höjdare på PHP/SQL/allt vad det heter (inte mitt vassaste område direkt) och en lite mer utförlig information finns att läsa här nedanför. Där berättar jag också lite om tankarna kring utvecklingen av 10fakta.se och vad som ligger i planeringsstadiet.

Idag är 10fakta.se uppbyggt av ett WordPress-system. Ett system som jag kanske inte är helt nöjd med, men det kanske beror mycket på okunskap kring det hela. Tanken är att bygga om 10fakta.se helt från grunden med ett eget system, där också en stor fokus kommer att behövas läggas på ett effektivt annonssystem. Därefter ska också appar tillkomma för iOS/Android, då drygt 70% av läsarna besöker från mobila plattformar (vilket jag också hade räknat med från början).

10fakta.se är en typisk sajt du slänger upp i väntan på bussen, trisstressen när din pojk- eller flickvän pratar i telefon och du ivrigt väntar på att få sätta igång den där filmen igen som ni höll på att titta på. 10fakta.se finns för dig som inte kan få nog av (o)nödigt vetande. Alla har vi också den där vännen som kan allt onödigt vetande som ingen behöver veta. Det läser han på 10fakta.se. Ni förstår begreppet kring sajten nu, antar jag?

Sajten och företaget bedrivs helt och hållet av mig, en 30-årig tvåbarnspappa som arbetar heltid vid sidan av, bosatt i Europas världsmetropol; Alingsås.

Jag är på jakt efter en partner. Inte för skrivandets skull, utan för avlastning när det kommer till just den tekniska biten, som idag inte längre är ett vasst område för mig. Man har kort och gott inte hängt med helt i utvecklingen. Därför är det viktigt att du är en höjdare på PHP/SQL, kan allt det där med hur man maximerar trafiken från sökmotorer och allt vad det heter.

Som det är idag kan ingen fast ekonomisk ersättning erbjudas på något sätt, då den i princip är obefintlig i dagens läge (då endast Google Adsense-annonser finns publicerade), men tanken är att dela ansvar och det ekonomiska på hälften.

10fakta.se är något som jag satsar helhjärtat på, och sedan starten (i slutet av januari) har den hunnit växa sig relativt stor. I februari månad besökte cirka 40 000 unika läsare sajten, och detta med bara totalt 300 kr spenderade i marknadsföring via sociala medier. Tanken är att lägga en liten större budget på marknadsföring när en egenkodad version av sajten dyker upp.

Känner du dig manad till ett större projekt? Som dessutom är väldigt kul (enligt mig i alla fall). Och kanske söker något extra att kunna lägga till på ditt CV i framtiden? Hör i så fall gärna av dig till mig, antingen här, eller via mail (emil@10fakta.se), så diskuterar vi vidare det hela. Håller du till i Alingsås/Göteborgs-krokarna är det en fördel, men självklart inget krav.

Har du övriga frågor får du gärna posta dem här i forumet också.

Tack för mig! Jag hoppas på det bästa!
Hälsningar,
Emil Lindberg
g4dd3n är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-31, 01:13 #2
Gadden Gadden är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 6
Gadden Gadden är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 6
Fick ett meddelande till min e-post att jag fått ett privat meddelande här, men när jag ska gå in så finns det inga nya? Kan däremot läsa det i mailen. Du som skickade privat får istället gärna maila mig på emil@10fakta.se

Tack!
Gadden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-31, 11:16 #3
Stefan Johanssons avatar
Stefan Johansson Stefan Johansson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 162
Stefan Johansson Stefan Johansson är inte uppkopplad
Medlem
Stefan Johanssons avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 162
Citat:
Ursprungligen postat av Gadden Visa inlägg
Fick ett meddelande till min e-post att jag fått ett privat meddelande här, men när jag ska gå in så finns det inga nya? Kan däremot läsa det i mailen. Du som skickade privat får istället gärna maila mig på emil@10fakta.se

Tack!
Det verkar som att du har två användarkonton här på WN, så det skulle kunna vara därför du inte hittar något meddelande. :-)
Stefan Johansson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-31, 12:11 #4
Gadden Gadden är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 6
Gadden Gadden är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 6
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan Johansson Visa inlägg
Det verkar som att du har två användarkonton här på WN, så det skulle kunna vara därför du inte hittar något meddelande. :-)
Kors! Det får jag kolla upp, tack!
Gadden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017