Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbhotell för min utveckling

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-10, 16:55 #11
bkjellbe bkjellbe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 151
bkjellbe bkjellbe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 151
Kolla in www.oderland.com
bkjellbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-12, 15:01 #12
Pagnus Pagnus är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 26
Pagnus Pagnus är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 26
Jag tycker att Loopia har bättrat på driften av deras webbhotel, är klart nöjd kund hos dem.
Pagnus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-13, 09:13 #13
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 505
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 505
Citat:
Originally posted by micze@Sep 4 2006, 13:52
Hej jag söker något trevligt webbhotell i Sverige för min kodutvekling. Jag vill nämligen ha ett snabbt och stabilt webbhotell där mängden bandbredd är av mindre betydelse, men att upptid och stabila/snabba servrar är viktigare. Det finns inget hemskare än att testa kod mot en slö server.
Nej jag vill inte testa mot en egen server hemma eller på min dator jag sitter nämligen lite överallt när jag arbetar och inte sällan på olika datorer så bespara mig dessa tips tack
Jag har epsab.com nuvarande men känner ett deras priser mot var jag får för pengarna är tämligen värdelöst. Jag skaffade ett konto där för 5-6 år sedan som varken prismässigt eller innehållsmässigt har ändrat sig ett skit på dessa år och 1500 spänn om året för 26 Meg utrymme kanske är lite VÄL häftigt. Dessutom ganska värdelös support och en seg ofta överbelastad mailtjänst. och bara en databas.
Jag vill ha PHP 5 samt ett gäng med My-SQL databaser. Safe mode är inget hinder. Snabba stabila FTP överföringar (VIKTIGT) Garanterad upptid och inte allt för mycket kunder proppade på varje server. Min belastning bör bli relativt låg då jag bara vill ha min utveckling/testning på detta webbhotell. Gärna en kontrollpanel samt en webbasserad filuppladdning när man vill ha upp någonting från platser med restriktiva brandväggar. T.ex. Net2ftp eller den som finns inbyggd i Plesk gärna med möjligheter att editera filer direkt i webbläsaren vid akuta behov. Möjligheter att själv konfigurera in och koppla domäner till mitt konto. (Vill inte vänta på att supportpersonal ska göra det åt mig) Daglig backup på både webbutrymme och databaser.
Jag vill ha en pålitlig mail Flera inboxar autosvar och vidarebefodring och möjligheter att ansluta via webbmail vid behov. Min mail är min själ funkar den inte är jag hjälplös.
Gärna möjligheter att själv sätta backup och återställa sidor och databaser till gamla sparade versioner direkt på webbhotellet automagiskt. (Om en sådan tjänst existerar)
Ingen B-one eller annan lågprisdynga. Jag vill ha kvalitet här med webbhotell som vet vad de pysslar med och kan göra mitt liv så bekymmerslöst som möjligt. Jag vill utveckla inte problemlösa.
jag vill ha en bra snabb support men att webbhotellet ska funka så bra att jag aldrig behöver kontakta den
Ovan är mitt drömcenario
Prova neno.se och skulle det vara så att du inte är nöjd så kan jag betala dina webbhotells utgifter!
Milad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-13, 14:29 #14
micze micze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 93
micze micze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 93
Loopia är inte vad jag söker, dom inger inget förtroende.

Jag ska kontakta Oderland och Neno för att se vad de har att erbjuda.
webbhosting.nu är jag lite tveksam till pga den långa tid mitt mail tog att svara på.

Edit: Neno svarade på mitt mail och hann även läsa mina krav i denna tråden på 15 minuter, Det verkar defenitivt lovande måste jag säga.

Edit2: Oderland 17 Minuter, men är osäker om de verkligen läste denna tråden som jag önskade.

Båda verkar pålitliga, jag kommer nog att köra på en av dessa.
micze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-13, 16:42 #15
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
Citat:
Originally posted by micze@Sep 13 2006, 14:29
Loopia är inte vad jag söker, dom inger inget förtroende.

Jag ska kontakta Oderland och Neno för att se vad de har att erbjuda.
webbhosting.nu är jag lite tveksam till pga den långa tid mitt mail tog att svara på.

Edit: Neno svarade på mitt mail och hann även läsa mina krav i denna tråden på 15 minuter, Det verkar defenitivt lovande måste jag säga.

Edit2: Oderland 17 Minuter, men är osäker om de verkligen läste denna tråden som jag önskade.

Båda verkar pålitliga, jag kommer nog att köra på en av dessa.
ja, faktiskt så har vi läst den 2 ggr innan också då vi brukar bevaka dessa webbhotell trådar rätt så ofta.
vem det nu blir så blir du säkert nöjd.
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017