Kom ihåg mig?

Då ska vi se vad ni tycker...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-03-02, 21:51 #21
Peter_Holms avatar
Peter_Holm Peter_Holm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 165
Peter_Holm Peter_Holm är inte uppkopplad
Medlem
Peter_Holms avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 165
Citat:
Originally posted by Buliwyf@Feb 17 2004, 11:02
Stängd av Fsdata stod det?
Nu funkar den igen!
Peter_Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-09, 21:39 #22
LiXs avatar
LiX LiX är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 34
LiX LiX är inte uppkopplad
Nykomling
LiXs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 34
Ser helt ok ut som många andra informerat

Personligen anser jag att färgvalen är lite, hmmmz, speciella.

Kanske en ljusare grå färg på huvud bg'n (ljusare än den under brödtexten). Det förekommer lite andra färgval som jag inte sympatiserar med men synpunkter angående färger blir lätt personliga så jag slutar här :unsure:
LiX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-09, 21:54 #23
Peter_Holms avatar
Peter_Holm Peter_Holm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 165
Peter_Holm Peter_Holm är inte uppkopplad
Medlem
Peter_Holms avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 165
Citat:
Originally posted by LiX@Mar 9 2004, 18:39


Kanske en ljusare grå färg på huvud bg'n (ljusare än den under brödtexten). Det förekommer lite andra färgval som jag inte sympatiserar med men synpunkter angående färger blir lätt personliga så jag slutar här :unsure:
Det kan vara en idé, men då måste jag lämna webbsäkra paletten... det är också en del i det skrala utbudet... men man kanske ska sluta larva sig med paletter nu... alla kör väl truecolor...
Peter_Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-09, 22:27 #24
LiXs avatar
LiX LiX är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 34
LiX LiX är inte uppkopplad
Nykomling
LiXs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 34
Citat:
Originally posted by Lynda Weinman (kvinnan som myntade uttrycket browser-safe palette)

So Then, Is the Browser-Safe Palette Dead?

Though this might seem blasphemous to older readers of my books, or loyal website visitors, I believe it's safe to design without the palette. I believe this because so few computer users view the web in 256 colors anymore.

Keep in mind however, that many companies that hire designers and developers still feel it's a badge of Web design honor to work with these colors, so you might want to know how to use them if you have to. At this point, the palette is built into Photoshop, Paint Shop Pro, Illustrator, Freehand, Fireworks, Dreamweaver, GoLive, and just about any professional Web design/development tool, so using it is fairly easy.

Conversely, there's no harm in using the browser-safe palette either. It simply limits your choices to 216 colors. Most people don't have a lot of color picking confidence, and working with limited color choices is easier. At this point, there's no right or wrong when it comes to which colors you pick, but more important to know how to combine colors in pleasing and effective ways.

Who would have thought that computers would mature as quickly as they have? In those early days of the web, only the professional designer had a system that supported thousands or millions of colors. Today, any consumer with a Gateway or iMac is going to see all the colors you can throw their way. It's progress folks! Those of us who had to learn to design for the Web in the old days developed a skill that is fast becoming obsolete. So much for moving forward -- it's great liberation in my opinion!
ref: http://www.lynda.com/hex.html

Personligen känner jag mig oftast trygg när jag designar utan dem, kan ibland bli skeptisk men då går jag igenom web-paletten och inser hur tråkig den är...
LiX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-10, 01:18 #25
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Citat:
Originally posted by LiX@Mar 9 2004, 19:27
Personligen känner jag mig oftast trygg när jag designar utan dem, kan ibland bli skeptisk men då går jag igenom web-paletten och inser hur tråkig den är...
Dom som kör med 256 färger ska straffas, inte uppmuntras att fortsätta spara 100kr som ett nyare grafikkort än deras kostar. Om man begränsar sin kreativitet och sin tekniska kvalitet på grafiken så straffar man ju dom 99,9% som faktiskt vet hur man ställer om upplösningen på sin dator.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017