Kom ihåg mig?

RIS & ROS

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-01-05, 02:37 #1
Kent Kent är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 21
Kent Kent är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 21
Jag gör som andra gjort före mig. Jag ger mig in i skärselden och frågar vad som är bra och dåligt med utseende/design på denna site:
http://www.metropolisgym.se

Kommentarer på det som är dåligt får gärna följas upp med förslag på allternativ.

/K
Kent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-05, 03:10 #2
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Jag nöjer mig med en kommentar.

Omskalning fönster skall ICKE göras. Surfar jag i en tabbad browser vill jag inte skala om alla tabbar för att någon vill att deras sida, optimerad för en viss upplösning, skall se bättre ut.

Efter den upplevelsen stängde jag ner sidan.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-05, 03:17 #3
Daggen
Guest
 
Inlägg: n/a
Daggen
Guest
 
Inlägg: n/a
nice, men inte utöver det vanliga. Fick upp "det har uppstått ett fel!" Den här gula felrutan..

Mvh
Jonas
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-05, 16:29 #4
Kent Kent är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 21
Kent Kent är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 21
Okey, tack för alla svar.

Citat:
Jag nöjer mig med en kommentar.

Omskalning fönster skall ICKE göras. Surfar jag i en tabbad browser vill jag inte skala om alla tabbar för att någon vill att deras sida, optimerad för en viss upplösning, skall se bättre ut.

Efter den upplevelsen stängde jag ner sidan
Ber om ursäkt om jag förstörde din dag (natt), men då jag inte använder mig av så kallad "tabbad browser" kände jag inte till att omskalning kunde ställa till så stora problem för någon.

Nu har jag tagit bort den funktionen även om JAG tycker att det är viktigare hur sidan ser ut för betraktaren än om surfningen störs för vissa.

/K
Kent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-05, 17:14 #5
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Citat:
Originally posted by Kent@Jan 5 2004, 13:29
Okey, tack för alla svar.

Citat:
Jag nöjer mig med en kommentar.

Omskalning fönster skall ICKE göras. Surfar jag i en tabbad browser vill jag inte skala om alla tabbar för att någon vill att deras sida, optimerad för en viss upplösning, skall se bättre ut.

Efter den upplevelsen stängde jag ner sidan
Ber om ursäkt om jag förstörde din dag (natt), men då jag inte använder mig av så kallad "tabbad browser" kände jag inte till att omskalning kunde ställa till så stora problem för någon.

Nu har jag tagit bort den funktionen även om JAG tycker att det är viktigare hur sidan ser ut för betraktaren än om surfningen störs för vissa.

/K
Que? Vad är en tabbad browser etc? Ngn som kan förklara, exempel?
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-05, 21:01 #6
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Med tabbad browser menade jag att det finns tabbar längst upp i fönstret; varje tabb en sida. Finns diverse IE-baserade browsers med den funktionen och som i mitt fall, Firebird.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-06, 02:44 #7
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 208
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 208
En synpunkt: Jag finner att information är "dold", dvs man kan inte direkt hitta den via menyer. T.ex i "Ansökan om medlemskap" som är en rätt viktig sak finns längst ner på "Privatkunder" sidan. Den borde finnas i menyn. Samma sak i "Företagskunder" finns det rubriker som borde synas i menyn.
Jag tycker du bör överväga en meny med två lager på något sätt, de skulle förbättra överblicken på sajten.
Christian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-06, 03:02 #8
Kent Kent är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 21
Kent Kent är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 21
Hej Christian!

Citat:
En synpunkt: Jag finner att information är "dold", dvs man kan inte direkt hitta den via menyer. T.ex i "Ansökan om medlemskap" som är en rätt viktig sak finns längst ner på "Privatkunder" sidan. Den borde finnas i menyn. Samma sak i "Företagskunder" finns det rubriker som borde synas i menyn.
Jag tycker du bör överväga en meny med två lager på något sätt, de skulle förbättra överblicken på sajten.
Tack för bra synpunkter.
I det här fallet är inte "Ansökan om medlemskap" så viktig. Egentligen får man det dokumentet när man besöker gymet första gången. Men jag föreslog för ägarna att det ändå kan vara bra att möjligheten finns att hämta dokumentet på hemsidan för de som vill fylla i det hemma och sen ta med det.
Dokumentet och foldern finns även att hämta under "Länkar". Det är alltid en avvägning mellan att vara tydlig och låta besökaren finna vissa saker på egen hand.

Jag tar tacksamt emot fler synpunkter från alla besökare.

/K
Kent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-07, 03:48 #9
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
Oj, där tränade man för 5 år sen, fan va tiden rinner iväg. Fö det enda gym som jag tränat på som spelade musik som man stod ut med, åtminstone då

Tycker att grunddesignen är bra. Lagom med information och bra bilder. Det negativa är att den övre och nedre ramen känns rätt trista. Dessutom tror jag inte att knapparna skall ha en annan grånyans än bakgrunden.
void är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-07, 12:49 #10
Kent Kent är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 21
Kent Kent är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 21
Citat:
Tycker att grunddesignen är bra. Lagom med information och bra bilder. Det negativa är att den övre och nedre ramen känns rätt trista. Dessutom tror jag inte att knapparna skall ha en annan grånyans än bakgrunden.
Nu är inte jag med riktigt. "Annan grånyans" hur menar du då?
Tanken är att bokstäverna ska vara mörkgråa från början, bli svarta vid mouse over och ljusgrå när de är aktiverade.

Nedre ramen kanske man inte jublar åt men vad skulle du föreslå istället för bilder och knappar i den övre?

Tack för dina svar
Kent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017