Kom ihåg mig?

Söker super-utvecklare till drömprojekt

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-20, 18:21 #11
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
Citat:
Ursprungligen postat av Titusbramble Visa inlägg
Conny: Ska jag vara helt ärlig hade jag inte velat träffa dig heller och många håller nog med mig. Rätt många av dina kommentarer här på forumet är direkt översitteri alternativt besserwisser attityd alternativt hybris, välj själv.

Dessa grabbar har säkerligen en ide som de tror på och jag kan hålla med om att sättet de presenterar den på, på forumet antagligen inte lockar till sig några seriösa ansökningar. Men samtidigt, det hjälper ingen, allra minst dig Conny om man bara kommer med denna dåliga attityd.
Det är inte översitteri eller besserwisser-attityd att påpeka att det finns tusentals (om inte ännu fler) som har idéer som dom tror är unika. Jag har också träffat på min beskärda del och (som PHP-utvecklare sen 1999) förstår jag Conny fullt ut.
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-20, 21:06 #12
Titusbramble Titusbramble är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 156
Titusbramble Titusbramble är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 156
Lunarmys: Helt ärligt, vem är du som har rätt att säga åt mig vad jag ska tycka och inte tycka? Det fullständigt oväsentligt om du varit kodare sen tidernas begynnelse, vad jag anser står jag för och jag vet personligen att fler tycker som jag.

Jag har inte på något sätt sagt att TS har rätt eller fel. Det handlar om Connys attityd som är dålig. Har han inget positivt att komma med kanske han kan strunta i att kommentera? Han har redan gett samma kommentarer i flera andra trådar som är startade på samma tema, unga killar/tjejer som inte har erfarenhet av hur det fungerar i affärslivet.

Jag hade inte gjort som de när de sökte utvecklare men det handlar väl mer om att jag anlitar folk om det behövs så att jag inte behöver dela med mig av de projekt jag äger.
Titusbramble är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-20, 21:37 #13
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av Titusbramble Visa inlägg
Lunarmys: Helt ärligt, vem är du som har rätt att säga åt mig vad jag ska tycka och inte tycka? Det fullständigt oväsentligt om du varit kodare sen tidernas begynnelse, vad jag anser står jag för och jag vet personligen att fler tycker som jag.

Jag har inte på något sätt sagt att TS har rätt eller fel. Det handlar om Connys attityd som är dålig. Har han inget positivt att komma med kanske han kan strunta i att kommentera? Han har redan gett samma kommentarer i flera andra trådar som är startade på samma tema, unga killar/tjejer som inte har erfarenhet av hur det fungerar i affärslivet.

Jag hade inte gjort som de när de sökte utvecklare men det handlar väl mer om att jag anlitar folk om det behövs så att jag inte behöver dela med mig av de projekt jag äger.
Ja visst finns det fler som tycker som du, liksom fler som tycker precis tvärtom. Detta är ett forum där folk kan dela med sig av sin åsikt baserat på sina egna erfarenheter. Själv tyckte jag det var givande att andra gjort så genom tiderna så jag ger gärna tillbaka. Att Conny gör detsamma tycker jag också är positivt, men att det är Conny som är besserwissern av er två börjar jag bli lite mer tveksam över ...

Om någon försöker sälja en dålig/bluff- produkt till någon ovetande på WN så förväntar jag mig att du iallafall kan hålla med om att den negativa personen i den tråden är positivt. Nu kanske du inte håller med om Connys negativa åsikter om TS inlägg ... men kan du inte isåfall bemöta det med sakargument istället för att kalla honom för dittan och dattan? Själv håller jag med honom ibland och ibland inte ... men han har sin erfarenhet han så villigt delar med sig av och det är ett positivt bidrag du kan välja att forma din egen mening om och bemöta sakligt...
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-20, 22:02 #14
Titusbramble Titusbramble är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 156
Titusbramble Titusbramble är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 156
Vad ska jag bemöta sakligt? Hans kommentar/frågor lämnar inget att diskutera utan jag kritiserar sättet de framförs på. Det är inte första gången han lämnar samma typ av svar och det är oavsett vad du kallar det, en ton som uppfattas som besserwisser ton.

För ingen tror väl på allvar att Conny hade för avsikt att träffa dessa personer och tackade nej på grund av deras bristfälliga introduktion? Nej, han ville bara med sin sista kommentar förminska deras ambitioner i andras ögon.

Därav min reaktion.
Titusbramble är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-20, 22:08 #15
Titusbramble Titusbramble är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 156
Titusbramble Titusbramble är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 156
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Om någon försöker sälja en dålig/bluff- produkt till någon ovetande på WN så förväntar jag mig att du iallafall kan hålla med om att den negativa personen i den tråden är positivt
Vem har sagt att deras produkt eller tjänst är dålig eller en bluff? Det enda jag tyder deras meddelande som är att de inte har erfarenhet eller helt ork att sätta samman en ordentlig affärsplan som de sedan går till banken med och söker lån med eller en investerare

Jag har också varit ung, också haft en massa överambitiösa drömmar om affärsideer och jag kan säga så mycket att om jag inte haft dem, hade jag inte haft den affärsverksamhet jag har idag
Titusbramble är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-21, 00:12 #16
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Titusbramble Visa inlägg
Vad ska jag bemöta sakligt? Hans kommentar/frågor lämnar inget att diskutera utan jag kritiserar sättet de framförs på. Det är inte första gången han lämnar samma typ av svar och det är oavsett vad du kallar det, en ton som uppfattas som besserwisser ton.

För ingen tror väl på allvar att Conny hade för avsikt att träffa dessa personer och tackade nej på grund av deras bristfälliga introduktion? Nej, han ville bara med sin sista kommentar förminska deras ambitioner i andras ögon.

Därav min reaktion.
När jag ställde mina första frågor var det för att få veta mer om det som stod i inlägg nr 1.

Jag har svarat på andra trådar och frågat därför att jag behöver veta mer innan jag kan ta ett beslut om det är värt att gå vidare.

Jag vet mycket väl att viss information lämnar man inte ut på öppna forum, men den grundläggande informationen för att jag ska vara villig att gå vidare med ett personligt möte vill jag veta innan jag ens bokar in ett möte.

Jag har precis som jag skrev varit med om möten som har föregåtts av luddi information om "att bli rik utan att sälja" sen var det 100% försäljning det gick ut på. Det är många såna här "luddiga" formuleringar som gjort mig luttrad, och därmed mycket misstänksam mot alla former av luddiga formuleringar.

Av de luddigt formulerade erbjudanden jag fått så har 100% varit bortkastad tid. Därför ställer jag frågorna direkt så jag kan bilda mig en uppfattning omedelbart om det är rätt för mig att gå vidare i diskussionen eller om jag ska lämna det och gå vidare med annat.

Ibland ser jag rena bedrägeriförsök och då vore det högs oansvarigt av mig som medmänniska och erfaren yrkesman att inte ställa kritiska frågor.

Ibland ser jag erbjudanden som är bristfälliga, men ställer då sakliga och relevanta frågor. Är det seriöst så får jag svar på frågorna på ett tillfredsställande sätt.

Ibland gå jag själv vidare med dessa och i bland så håller jag på att hjälpa någon annan med primära diskussioner förhandlingar.

När man kommer förbi den första primära fasen av de offentliga frågorna så går man in i personlig mejlkorrespondens och ibland leder det till fysiska möten.

Jag har en ganska rättfram attityd, dvs jag kanske inte lindar in obehagliga sanningar i bomull utan säger det rakt ut. Det har jag fått en del personliga PM om att det uppskattas här på WN, för ingen annan vågar skriva de riktigt kritiska frågorna, just p g a att det är offentliga forum och särskilt de oerfarna vågar inte ställa de kritiska frågorna för att de är rädda at verka dumma eller okunniga.

När jag blir förbannad så beror det uteslutande på taskig attityd från den jag kommunicerar med.

Jag ställer frågor för att få veta mer, inte för att vara elak.

Det har hänt ett antal gånger att några här på WN som inte vetat bättre gjort fel och jag då gett förhoppningsvis gett sakliga rättelser av fakta, i de fall jag kan göra det. Jag har fått många PM som tackar för att jag hjälpt dessa och det uppskattar jag, jag är aldrig arg på de som är okunniga men villiga att lära. Däremot irriterar jag mig på taskig attityder.

Jag har också läst många gånger fler inlägg där jag inte tycker att jag kan bidra med tillräckligt och har därför avstått från att kommentera.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-22, 23:19 #17
Swag Swag är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 32
Swag Swag är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 32
Standard Conny, förenklar

Citat:
Ursprungligen postat av Titusbramble Visa inlägg
Conny: Ska jag vara helt ärlig hade jag inte velat träffa dig heller och många håller nog med mig.
Conny, jag älskar dig! Beskriver så enkelt, slår hål på bubblor så lätt, kanske lite hög försvarsställning ibland kan även jag tycka, men sen inser jag att det kommer från erfarenheter jag själv saknar. Du har hög "trust" mina ögon.

Och det är så skönt att jag inte är någon superutvecklare och behöver fundera på sådana här erbjudanden...det gör det ännu enklare.
Swag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-23, 11:08 #18
danjel danjel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 214
danjel danjel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 214
Några reflektioner.
Om det är så pass avancerat , vilket det låter som med stora datamängder m.m, att det krävs en riktigt kompetent/rutinerad utvecklare så är problemet att de inte skulle hoppa på detta om det inte verkar -extremt- lovande.
Även om man hittar någon så är det inte enkelt att bedöma personens kompetens, man märker typiskt detta senare i projektet, kanske efter release med prestandaproblem och alla sorters problem.
Det är, i min åsikt, direkt olämpligt att låta en utvecklare jobba ensam i komplexa projekt, speciellt inte i uppstarten, och helt enkelt för att även en kompetent person inte ensam har all kunskap.
Mitt tips,
se till att åtminstone lägga pengar på att anlita en senior arkitekt/utvecklare, som kanske inte behöver jobba heltid, men som en/flera utvecklare sedan kan samarbeta med från start.
danjel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-23, 12:12 #19
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Med hjälp av den information du lämnat här i tråden och den attityd du visar så kommer du inte få träffa mig i alla fall.
Jag lusläste TS inlägg och såg inget som tydde på något attitydproblem. Vad har jag missat?

Känns som att väldigt många säljtrådar och samarbetstrådar på WN spårar ur i någon sorts affärsfilosofisk diskurs. Ja jag vet att många här är otroligt smarta och kan allt o lite till, men man behöver ju inte använda varje tråd för att visa hur duktigt man är?
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-23, 12:34 #20
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Skulle också vilja komma med min åsikt som är att Conny är en av dom få kvarvarande användarna som gör forumet värt att besöka.

Känns som 90% av användarna nu är "kids" som tror dom vet allt och har "nästa stora grej" på gång och vägrar lyssna på vad folk som har varit med ett tag har att säga.
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017