Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Företag med riktigt bra tjänster sökes

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-05, 09:38 #21
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 233
Nihilnovi Nihilnovi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 233
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Jag tycker också det är lite konstigt att det inte framgår vad de löser för problem och vad de gör, det är en massa snack om saker som de verkar ta för givet att man som besökare på webbsidan redan vet, det är ju extremt svagt säljfokus.

VAD GÖR DEM????
Nu känner jag mig jättesmart, för jag fattar direkt vad det är de sysslar med så fort jag ser startsidan. Men jag ser din poäng att många kan ha svårt att se exakt vad de sysslar med, däremot så ska man inte fortsätta klubba en död säl kan man tycka.

Citat:
Ursprungligen postat av demain Visa inlägg
Ringlistan är gratis, ja. Det kostar ingenting om det inte blivit några säljresultat.

Man kan alltid använda vår leadsgenerator för att hämta företagsnummer. För privatpersoner är det dock fortfarande antingen TM-bolaget eller uppdragsgivaren som måste bidra med en ringlista, på grund av att den först måste kontrolleras mot Nix-registret.
Vad finns det för möjligheter gällande denna "leadsgenerator" och var kommer informationen ifrån? Kan jag t.ex skapa en ringlista baserat på ett Aktiebolags omsättning 2008-2010 i Stockholm och få en lista på företag som endast matchar detta?

Hur funkar det med faktureringtids? Säg ett TM säljer min tjänst, jag får in nån form av notis kan jag anta att ett sälj har gjorts, jag skickar sätter upp tjänsten till slutkund och fakturera denna inom 2-3 arbetsdagar med 30 dagars betalningsvillkor.
Kunden betalar sen in via bankgiro den 30:e dagen och det tar ungefär 35 dagar innan pengar faktiskt är på mitt konto efter säljet är gjort.

När under denna process får jag en faktura från Zellor, och vad händer om säljet har varit skit och kund bestrider faktura?
Nihilnovi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-06, 16:42 #22
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
Citat:
Ursprungligen postat av Nihilnovi Visa inlägg
Nu känner jag mig jättesmart, för jag fattar direkt vad det är de sysslar med så fort jag ser startsidan. Men jag ser din poäng att många kan ha svårt att se exakt vad de sysslar med, däremot så ska man inte fortsätta klubba en död säl kan man tycka.



Vad finns det för möjligheter gällande denna "leadsgenerator" och var kommer informationen ifrån? Kan jag t.ex skapa en ringlista baserat på ett Aktiebolags omsättning 2008-2010 i Stockholm och få en lista på företag som endast matchar detta?

Hur funkar det med faktureringtids? Säg ett TM säljer min tjänst, jag får in nån form av notis kan jag anta att ett sälj har gjorts, jag skickar sätter upp tjänsten till slutkund och fakturera denna inom 2-3 arbetsdagar med 30 dagars betalningsvillkor.
Kunden betalar sen in via bankgiro den 30:e dagen och det tar ungefär 35 dagar innan pengar faktiskt är på mitt konto efter säljet är gjort.

När under denna process får jag en faktura från Zellor, och vad händer om säljet har varit skit och kund bestrider faktura?
Undrar också samma sak.
audemars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-09-07, 12:10 #23
demain demain är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 143
demain demain är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 143
Citat:
Ursprungligen postat av Nihilnovi Visa inlägg
Nu känner jag mig jättesmart, för jag fattar direkt vad det är de sysslar med så fort jag ser startsidan. Men jag ser din poäng att många kan ha svårt att se exakt vad de sysslar med, däremot så ska man inte fortsätta klubba en död säl kan man tycka.



Vad finns det för möjligheter gällande denna "leadsgenerator" och var kommer informationen ifrån? Kan jag t.ex skapa en ringlista baserat på ett Aktiebolags omsättning 2008-2010 i Stockholm och få en lista på företag som endast matchar detta?

Hur funkar det med faktureringtids? Säg ett TM säljer min tjänst, jag får in nån form av notis kan jag anta att ett sälj har gjorts, jag skickar sätter upp tjänsten till slutkund och fakturera denna inom 2-3 arbetsdagar med 30 dagars betalningsvillkor.
Kunden betalar sen in via bankgiro den 30:e dagen och det tar ungefär 35 dagar innan pengar faktiskt är på mitt konto efter säljet är gjort.

När under denna process får jag en faktura från Zellor, och vad händer om säljet har varit skit och kund bestrider faktura?
Ringlistorna till företag kommer från Eniros API. Du kan söka på exempelvis byggföretag i Stockholm och lägga till dessa företag i en ringlista.

Försäljningar som görs i september faktureras i början på oktober. När fakturan är betald sker utbetalning till TM-bolagen.

De sälj som inte skett korrekt, exempelvis om TM-bolaget bokat in ett möte som företaget du ska träffa avbokar, väljer du att neka. Du behöver således inte betala för dessa försäljningar.
demain är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-05, 03:24 #24
jbswebeck jbswebeck är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 61
jbswebeck jbswebeck är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 61
Hej demain er tjänst värkar trevlig dock undrar jag om ni skulle vilja ge en kommentar på detta inlägg..

" Zellor AB grundas på källkoden till Adsite vilket ej är lagligt med hänvisning till skrivna kontrakt på GSP i Skövde."

Taget från Flashback https://www.flashback.org/t1797365p2
jbswebeck är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-05, 10:25 #25
demain demain är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 143
demain demain är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 143
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck Visa inlägg
Hej demain er tjänst värkar trevlig dock undrar jag om ni skulle vilja ge en kommentar på detta inlägg..

" Zellor AB grundas på källkoden till Adsite vilket ej är lagligt med hänvisning till skrivna kontrakt på GSP i Skövde."

Taget från Flashback https://www.flashback.org/t1797365p2
Hej,

Detta stämmer inte.

Den som vill undersöka saken närmare hänvisar vi till GSP i Skövde.
demain är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-11, 14:26 #26
demain demain är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 143
demain demain är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 143
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Det är INTE det grafiska jag har synpunkter på utan textinnehållet. Skriv om texten så den tydligt beskriver er verksamhet.

Man ska inte behöva gissa sig till vad ni erbjuder, ni får bättre utväxling om ni omarbetar marknadsföringen på webbsidan.

Verksamheten i sig är väl inget komplicerat så det är bra. Det svåra är att vara tydlig i sin marknadskommunikation.
Nu har vi uppdaterat vår design. Kika in på http://www.zellor.com

Är det tydligare vad vi gör nu?
demain är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-11, 18:42 #27
lilljebjorn lilljebjorn är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 103
lilljebjorn lilljebjorn är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 103
Man blir ju lite nyfiken på provisioner och kostnader innan man vill registrera något.
lilljebjorn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-15, 12:42 #28
demain demain är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 143
demain demain är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 143
Citat:
Ursprungligen postat av lilljebjorn Visa inlägg
Man blir ju lite nyfiken på provisioner och kostnader innan man vill registrera något.
Provisioner och kostnader varierar beroende på ordervärde och hur lättsåld produkten är. Vi kan självklart hjälpa till med att uppskatta detta.
demain är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-14, 12:59 #29
masterminder masterminder är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 2
masterminder masterminder är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 2
Citat:
Ursprungligen postat av demain Visa inlägg
Hej,

Detta stämmer inte.

Den som vill undersöka saken närmare hänvisar vi till GSP i Skövde.
Tråkigt att ni inte kan stå för rippen ni gjorde på Adsite, har läst avtalen som skrev mellan Viktor och Tobias (Henrik som han bytt till) och det är ju en paragraf i avtalet som säger att ingen av delägarna skall bedriva konkurrerande verksamhet inom loppet av 2 år från lämnandet av bolaget och där bröt ju viktor om man kollar på Zellor AB samt att Adsite´s utvecklingsavdelning hade varit smarta nog att sätta en logg tjänst som gör att man kan se när och vart saker är nedladdat o där är både Databas och källkod nedladdat av Viktor strax innan uppstart av Zellor.com.

Nu säger inte jag att det inte är rätt för vad jag förstått var TTobias (Henrik) inte super bra i bolaget mer än som säljare men inte som rekomenderad företagsledare men ändå fult att inte stå för det kan jag tycka även om jag kan tycka det var små rätt så iden kunde fortsätta leva.
masterminder är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-20, 16:47 #30
masterminder masterminder är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 2
masterminder masterminder är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 2
Gillar ju tjänsten Zellor men kollade era telemarketingbolag ni anger är era kunder och av dom jag ringt (ETT STORT ANTAL) har dom tackat nej till att bli era kunder och blev förbannad på att ni anger dom som kunder.

Hur ställer ni er till det?

Senast redigerad av masterminder den 2013-01-20 klockan 16:52
masterminder är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017