Kom ihåg mig?

RIS & ROS

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-01-09, 06:00 #11
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
Bakgrunden på knapparna har hos mig en annan färg än bakgrunden på ramen. Båda är grå men man ser skillnad mellan dem.

Bilderna bör du definitivt ha kvar i den övre ramen. Det är väl den stora gråa massan i övre ramen som mitt tycke kanske inte uppskattar helt. Andra förslag är svårt att framföra så här

Men jag tycker att du lyckats med det viktigaste, informationen i mitt-ramen är bra presenterad och navigationen funkar bra.
void är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-10, 05:39 #12
Kent Kent är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 21
Kent Kent är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 21
Citat:
Bakgrunden på knapparna har hos mig en annan färg än bakgrunden på ramen. Båda är grå men man ser skillnad mellan dem.
Ännu ett irriterande webfenomen. Det är samma färgnummer på bakgrund och knappar. När jag tittar på sidan i fyra olika browser med min Mac är det inge färgskillnad. Mycket mystiskt.

När det gäller "den grå massan" så är det mycket möjligt att den byts ut mot nåt bättre i framtiden. Sidan är anpassad för 800x600 så egentligen ska vänster och höger sida på browserfönstret gå kant i kant med bilderna och då blir det lite mindre grå massa. Jag hade ett script som ställde in browserfönstret i rätt storlek men blev utskälld för det.
Kul att du uppskattar sidan i övrigt.

/K
Kent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-10, 06:56 #13
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 304
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 304
Startsidan är inte välkomnande nog tycker jag. Halva ytan är bara vitt tomrum. (Tomrummet beror förstås på upplösningen. Dessutom behöver det inte vara något fel med tomrum -- tvärtom! -- men det bör i så fall vara disponerat på ett annat sätt.) Jag föreslår att du byter ut bilden på startsidan -- sätt dit en bild med människor istället. Sedan kan du komplettera med mer text, kanske hämtad från "fakta"-sidan.

Sen tycker jag att du ska byta ut rubrik-typsnittet. Leta reda på det typsnitt som används i MetropolisGym-loggan och använd det istället.

Jag irriterar mig också på att alla sidor verkar vara olika breda.
efa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-10, 07:06 #14
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
Ja, kom på att jag bara kör med 16-bit färgdjup. Antar att de flesta använder 24 bit så det är nog inget problem för den stora majoriteten. Fast om du gör knapparna transparenta så slipper man ju sådana problem helt. Då slipper du dessutom göra om knapparna om du tänkt byta bakgrundsfärg på ramen.

Fast om jag skulle ha varit du skulle jag inte ha använt bilder för knapparna. De är tämligen basala och samma effekt kan uppnås med vanlig css (om man nu inte vill ha något ovanligt typsnitt dvs).
void är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-12, 17:31 #15
Peter_Holms avatar
Peter_Holm Peter_Holm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 165
Peter_Holm Peter_Holm är inte uppkopplad
Medlem
Peter_Holms avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 165
Jag tycker själva designen är okey. Men att storleken på länktexten ändras onmouseover är inte snyggt direkt. Alltså det ser ut som texten skalas, byt färg istället onmouseover eller alt. stryk under.

Nu har inte jag kollat sidan på min mac, men generellt tycker jag att alla sidor som är "optimerade för internet explorer jättesenaste för pc" är en styggelse.

Generellt anser jag att i 800x600 ska alla sidor vara läsbara. Netscape minst 6 ska stödjas förutom IE. Stöds IE och Netscape kan man vara rätt säker på att det ser bra ut i andra läsare som Opera och Safari (mac).

MVH
Peter
Peter_Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-17, 14:00 #16
Buliwyf Buliwyf är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6
Buliwyf Buliwyf är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6
Jag tyckte att den var snygg.
Buliwyf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-21, 16:48 #17
sleazy sleazy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 17
sleazy sleazy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 17
Gillar inte att menyknapparna är så suddiga. I övrigt så ser det bra ut, iallafall vad jag kan se.
sleazy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017