Kom ihåg mig?

Synpunkter på ny design?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-12-11, 03:44 #1
nifer nifer är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 123
nifer nifer är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 123
Ok, med risk för att vara tjattig med "ny design" frågor så frågar jag endå

Efter rätt många hundra timmars jobb med Prisjakt så har vi fått ut en ny design, det skulle vara kul att få lite feedback från någon designer

//Jonas
nifer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-11, 04:36 #2
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 208
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 208
Det finns ingenting som inte kan bli lite bättre Mina kommentarer:

- Balken med "Hem" och "Inte inloggad" bör vara mer kontrastrik. Ljus färg med mörk text istället. (Ljusgrå/svart?)
- "Meny" och "Just nu på Prisjakt" bör ha olika färg/ton för att man ska se var menyn är.
- "Prisjakt jagar rätt på..."; varför inte illustrera varje rubrik med en liten bild. Mer inbjudande, lättare att hitta.
- "Senaste inlägg..", "Senaste uppdaterade..", "Nyheter på..."; Även här en avvikande färg/ton som skiljer de från "Prisjakt jagar rätt på..."
- När man rör sig i de olika blocken med produkter så skulle det vara bra med en drop-down meny så man snabbt kunde hoppa mellan produktgrupperna.
- Färgerna i prisstaplarna känns lite bleka, mest den blåa och gröna. Kanske det räcker med att låta procentvärden skrivas ut i mörkgrått överallt)
Christian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-11, 04:43 #3
Jevesus Jevesus är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 50
Jevesus Jevesus är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 50
Snygg och överskådlig design. Lätt att fatta vad man kan göra och vad sitens huvudsakliga funktionalitet är (eller verkar vara). Mycket mycket bra anser jag.

Nu har jag inte spenderat så lång tid där, men redan tycker jag det verkar vara en riktigt bra site för prisjämförelser och jag kommer definitivt återkomma för prisjämförelser i framtiden. Jag älskar de där graferna som visar hur mycket man sparar, ändringar osv, men, de är alldeles för ljusa tycker jag! Jag förstår att du inte vill att de ska sticka ut för mycket, men lite tydligare än så kan de faktiskt få vara. Den röda är ok, men den gröna och den blå lixom bara försvinner, och då har jag ändå ganska stark kontrast på min monitor.

Texten i själva produktbeskrivningen är också på tok för ljus, där förstår jag faktiskt inte hur du har tänkt alls. Bättre kontrast efterfrågas på den texten.

En sak såg jag som jag tycker var nästan genialiskt; när man sorterar produktlistorna efter senaste ändringar så listas produkterna, helt enkelt, efter de senaste ändringarna, men när man sorterar efter produktnamn så dyker det upp uppdelningsrubriker för varje typ av modell (så här). Mycket bra!

Jag vet inte hur pass mycket ny funktionalitet som kom i och med denna design, jag vet bara att sist jag kollade på sidan så var den ointressant och jag bemödade mig inte ens att ta reda på om den då hade den här suveräna funktionaliteten som den har nu. Med andra ord är det här alltså, hur som helst, en grym förbättring.

Designen är totalt sett suverän. Själva formgivningen, färgvalet osv är "bara" riktigt bra, men användargränssnitten är makalöst bra vilket ger ett väldigt högt snittbetyg! Du har inga frames heller. Skitbra, frames suger, men det behöver jag ju uppenbarligen inte tala om för dig.

Ett tips för att göra siten ännu bättre skulle kunna vara att använda statiska URL:er istället för dynamiska. Alltså att ha alla URL:s i stil med:

Istället för:

Det gör det möjligt för Google att titta på och indexera varje enskild sida på din site, vilket ju lär vara bra för sökresultaten. Du kan lätt förändra dina URL:er genom att tillämpa mod_rewrite på dem utan att flytta eller döpa om några script eller nåt sånt. Om du inte vet vad det är så kan du söka på Google, eller fråga mig så berättar jag mer om det.

Förövrigt vore det väldigt intressant att få reda på hur du samlar in priserna från de olika butikerna. Per automatik? Hur funkar det?
Jevesus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017