Kom ihåg mig?

Inleed - ett bra val?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2019-12-20, 20:17 #11
VideoBengt VideoBengt är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 46
VideoBengt VideoBengt är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 46
Citat:
Ursprungligen postat av Kackalorum Visa inlägg
Fasiken, det var tråkigt att one ska prisa ut sig. Begränsningarna i 5 sajter för "lagompaketet" var ju riktigt dåligt.

Nåja, man får väl lära sig hur man flyttar sajter då, inget ont som inte har något gott med sig
Får se hur många sajter som skall flytta med.
Kan bli mycket flytträning 😀
VideoBengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-12-22, 02:35 #12
aram aram är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 124
aram aram är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 124
Citat:
Ursprungligen postat av GRL Visa inlägg
Kör på ett "Inleed Prime" konto med Litespeed server från 99:- i månaden, grymt snabb och prisvärt, du kommer inte att ångra dig. Bästa pris/prestanda värde i Sverige idag.
Citat:
Ursprungligen postat av SysXpl Visa inlägg
Jag använder också Inleed. Jag har provat flera webbhotell både i Sverige och utomlands de senaste 10 åren. Jag har också adiminstrerat åt kunder. Jag har använt bland annat haft/använt Surftown, Loopia, Binero, Misshosting, FS Data, Inleed, One, Godaddy, Hostgator, Siteground och Rackspace i någorlunda stor utstreckning.
Vet ni hur Prime står sig mot VPS? På papper ser det bra ut, för de pengarna får man knappt en 2GB 1C VPS, man blir ju sugen på att prova.
aram är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-12-29, 15:07 #13
pulzion pulzion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 156
pulzion pulzion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 156
Vi använder Inleed ÅF (ej prime) efter tips från detta forum.

Snabb och bra prestanda och jag föredrar DirectAdmin framför cPanel efter att ha använt DirectAdmin ett tag nu.

Lite små buggar ibland vid flytt av domän (typ namnserverbyte går inte igenom, domännamnet dyker inte upp i kontrollpanelen så man måste maila trots rätt epp-kod etc). Fel teckenkodning vid utskick av mail för skapande av webbhotell via ÅF-panelen samt så har dom inte tillägget i Roundcube som gör så att avsändaren/mottagarens mailadress blir sparad automatiskt så man manuellt måste lägga till kontakten i adressboken.

Supporten svarar typ dygnet runt via både chatt och mail. Det bästa är att alltid maila dom då dom ändå vill ha bekräftelse på saker via mail och då räcker det inte att kontakta dom via chatten bara.

Värt att notera är att dessa buggar inte alls är jobbiga och saker som påtalats har fixats inom några dagar. Jag föredrar Inleed då du faktiskt får svar från personer som "bryr sig" om verksamheten dom driver.


Du är väldigt fri och kan anpassa mycket hos Inleed, du får bra och snabb support, du får mycket "bang for the buck". Jag är glad att jag valde Inleed vid byte från annan leverantör.
pulzion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-12-29, 15:50 #14
niklas_SWEDs avatar
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 400
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
niklas_SWEDs avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 400
Kan också rekommendera Inleed. Har varit webbhotellskund hos de i flera år samt även mina kunder. Aldrig strul och supporten är i toppklass.

Jag ska också i dagarna uppgradera till deras webbhotell Prime + ÅF + egna IP-nummer. Fick bekräftat idag att de resurser (minne+cores) som står i specifikationen är man garanterad till och delas inte med någon annan. Så nu kan jag äntligen slopa min VPS hos Futurehosting.
niklas_SWED är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-12-29, 19:02 #15
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Citat:
Ursprungligen postat av niklas_SWED Visa inlägg
Jag ska också i dagarna uppgradera till deras webbhotell Prime + ÅF + egna IP-nummer.
Vad fick du betala extra för ÅF och IP på Prime? (Har ett Prime själv)

Citat:
Fick bekräftat idag att de resurser (minne+cores) som står i specifikationen är man garanterad till och delas inte med någon annan.
Med andra ord är tjänsten extremt löjligt billigt prissatt, nästan kriminellt billigt, så man nästan får lite skamkänslor över att va en snål kund .. =)

Summa, summarum, ABSOLUT bästa webbkontot i Sverige, ingen annan leverantör kommer ens i närheten när det kommer till pris för den prestandan.

.
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-12-29, 20:44 #16
niklas_SWEDs avatar
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 400
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
niklas_SWEDs avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 400
99 kr extra för ÅF per månda och 20 kr per IP.
Ja, finns ingen mening för mig att behålla min managed VPS längre. Detta är ju i princip en managed VPS och dessutom placerat i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av GRL Visa inlägg
Vad fick du betala extra för ÅF och IP på Prime? (Har ett Prime själv)



Med andra ord är tjänsten extremt löjligt billigt prissatt, nästan kriminellt billigt, så man nästan får lite skamkänslor över att va en snål kund .. =)

Summa, summarum, ABSOLUT bästa webbkontot i Sverige, ingen annan leverantör kommer ens i närheten när det kommer till pris för den prestandan.

.
niklas_SWED är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-12-29, 21:10 #17
SysXpls avatar
SysXpl SysXpl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 38
SysXpl SysXpl är inte uppkopplad
Nykomling
SysXpls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Det var roligt att höra! Vi har ett rätt unik plattform med lastbalansering, varnish, seoIP tjänst samt lite annat som gjorde att vi valde att utveckla en helt egen kontrollpanel. Det fanns helt enkelt ingen färdig kontrollpanel som mötte våra behov, och som gör det möjligt att utveckla nya funktioner och tjänster i framtiden. Kontona körs också isolerat för bästa säkerhet.
Just det... men vad är så speciellt med SEO IP? Är det inte bara dedikerade vanliga publika IP'n på isolerade konton?
SysXpl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-12-29, 22:03 #18
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av SysXpl Visa inlägg
Just det... men vad är så speciellt med SEO IP? Är det inte bara dedikerade vanliga publika IP'n på isolerade konton?
Normalt sett kan man inte välja IP till ett vanligt webbkonto. Med vår SeoIP-tjänst kan man fritt välja från 30st IP och från 3 olika c-nät för varje webbplats på samma webbkonto.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017