Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero fakturerar inte automatiskt domäner

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-05-14, 10:40 #11
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Citat:
Ursprungligen postat av Binero Visa inlägg
Bulktransferverktyget har hittills funkat fint och vi har inte fått några indikationer på att det skulle vara problem med det.

Maila gärna [email protected] med detaljer som vilka tld:s det rör sig om, hur många domäner etc så våra tekniker kan gräva lite och se om problemet går att återskapa och sen lösa. Strul med verktyg är vi tacksamma om vi får så mycket info som möjligt om.

MVH
Christer
Det har jag redan gjort, flera gången när jag har behövt göra bulks.

Har ett ärende som fortfarande är öppet där ungefär 2/3 fördes över efter att jag skickade listan med alla namn och authkoder på rätt format. Fick dessutom en faktura i samband med detta som var felaktig (som kundtjänsten sa att jag kunde bortse från).

Sist jag skulle göra bulk var det samma visa.

Dessutom sa er support att de visste att det är problem med den, särskilt vad gäller vissa tecken? Så att ni inte känner till problemet känns lite svårt att tro på
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-05-14, 11:23 #12
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Advocacy Visa inlägg
Det har jag redan gjort, flera gången när jag har behövt göra bulks.

Har ett ärende som fortfarande är öppet där ungefär 2/3 fördes över efter att jag skickade listan med alla namn och authkoder på rätt format. Fick dessutom en faktura i samband med detta som var felaktig (som kundtjänsten sa att jag kunde bortse från).

Sist jag skulle göra bulk var det samma visa.

Dessutom sa er support att de visste att det är problem med den, särskilt vad gäller vissa tecken? Så att ni inte känner till problemet känns lite svårt att tro på
Jag återger den information jag får från tekniker. Det har varit problem med bulktransfer av domäner som innehåller specialtecken, tydligen är det inte helt löst än. En liten kommunikationsmiss här på kontoret, jag ber om ursäkt för det.

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-05-14, 15:01 #13
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Citat:
Ursprungligen postat av Binero Visa inlägg
Jag återger den information jag får från tekniker. Det har varit problem med bulktransfer av domäner som innehåller specialtecken, tydligen är det inte helt löst än. En liten kommunikationsmiss här på kontoret, jag ber om ursäkt för det.

MVH
Christer
Hej Christer,

Inga problem jag är relativt nöjd annars, men bulkverktyget kommer att vara en dealbreaker för om jag kan stanna eller inte.

Sedan så har jag även frågat supporten om man kan få sina fakturor för en månad samlad på en månadsfaktura, så man slipper sitta med en massa småfakturor på individuella domännamn varje månad? Hade varit guld.
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-05-14, 15:14 #14
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
@ Advocacy:

När det gäller bulkverktyget jobbas det på frågan. Jag vet inte nu exakt hur lång tid det kan tänkas ta, men fungera SKA det.

När det gäller månadsfaktura kan supporten redan idag slå ihop fakturor manuellt, men jag förstår om du inte vill maila support för att slå ihop fakturor varje månad. Vi tittar just nu på att utveckla bland mycket annat, faktureringen av våra tjänster. Vi vet att månadsfakturering och autogiro är populära önskemål och det är mycket troligt att vi kommer införa dessa. Tyvärr lär det dock få vänta till hösten, pga att vi helt enkelt har väldigt mycket att göra just nu med olika projekt.

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-05-16, 21:20 #15
Henrik Larsson Henrik Larsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 470
Henrik Larsson Henrik Larsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 470
Citat:
Ursprungligen postat av Advocacy Visa inlägg
Inga problem jag är relativt nöjd annars, men bulkverktyget kommer att vara en dealbreaker för om jag kan stanna eller inte.

Sedan så har jag även frågat supporten om man kan få sina fakturor för en månad samlad på en månadsfaktura, så man slipper sitta med en massa småfakturor på individuella domännamn varje månad? Hade varit guld.
Jag har också (eventuellt inte längre) problem med bulkverktyget (MassTransferDomains) och slutat använda mig av det för det fungerar ibland även dåligt när jag försöker överföra 1 .se-domän. Så nu ändrar jag alltid URL:en till att köra det "gamla formuläret" för enskilda transfers (ta bort Mass i URL:en), när jag ska göra en transfer av en .se-domän till Binero. Ja, jag har felanmält MassTransferDomains men eftersom jag löst det på egen hand (genom att ta bort Mass i URL:en) så är det aldrig någon som kunnat hjälpa mig retroaktivt (error-loggar verkar inte finnas) utan bara blivit hänvisad till att nästa gång det strular då ska vi titta närmare på det.

Det känns som att det är när man har fler än en handfull domäner, så blir kontrollpanelen/Atomia segare än sirap, för jag upplever även liknande problem hos en annan registrar vars kontrollpanel är baserad på Atomia och för mig är det ofattbart hur det ibland kan gå så segt. Man saknar verkligen .SE-Direkts domänhanterare då och "you get what you pay for" stämmer verkligen i det avseendet när det kommer till domäner.

Månadsfakturor eller samlingsfakturor kan du för övrigt få genom att generera en själv innan du börjar få automatgenererade fakturor för varje enskild domän. Logga in och gå till Administration -> Abonnemang -> Förnyelse och sortera efter expire-datum. Kryssa i alla domäner som är på väg att gå ut och klicka på Förnyelse, scrolla ned och bekräfta så får du 1 faktura med alla domäner.
Henrik Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017