Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Missdomain suger, tips på en bra och pålitlig webbhotell?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-03-07, 20:40 #21
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg

Ibland kan en order gå sönder, vi jobbar med IT, saker och ting fungerar inte alltid till 100%. Du får gärna skicka mig vilken domän det gäller om den mot förmodan fortfarande inte är registrerad.

Mvh, Fredrik
Ibland absolut, men om du kollar mina inlägg så ser du att det händer lite väl ofta. Då blir jag tvungen att lägga ner min tid för att fixa problemet, och det är rätt så irriterande att behöva göra det varje gång.

Igår gick det inte alls att betala om man inte kontaktade er suppert så dom kunde lägga in order manuellt, idag gick det att betala, men sen måste man kontakta er för att order ska gå igenom ändå, för det blir nåt "fel" i er system.

Eller till exempel här, när er kundtjänst hävdat att det är olika priser på .com domän beroende på namnet på domänen :/ http://www.wn.se/t1066237.html

Som du förstår så är det lite irriterande att behöva förklara för er support att det är samma priser på alla .com domäner som registrerar, då det inte är frågan om premiumdomäner. Det är någon dom borde veta, det känns som en av grunderna i deras jobb. Ni kanske borde sparka alla i Stockholm, och kika på att outsorca till Indien, där har dom nog grundkunskapen i alla fall.
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-07, 20:42 #22
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Man ska väl inte behöva anlita en konsult för att köpa eller transferera en domän? En kund ska ju förvänta sig att kompetent personal svarar och om first line inte kan lösa det ska dom ju esklarera ärendet direkt.
Snart så kommer vi behöva anlita hjärnkirurger för att ens kunna registrera en domän
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-07, 21:03 #23
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Hej Kenan,

Absolut, och så ska det inte vara. Vi har i helgen uppgraderat vårt plugin så transfers är inte längre ett problem som vi hade tidigare, precis som jag förklarade då att vi jobbade på.

Vi uppgraderade hela vårt system i helgen så det har varit 2 rapporterade problem idag som du har haft, vi har lämnat detta till vår leverantör och bett dom felsöka det då något blir fel i systemet.

När det gäller priset på .COM så är det något som blev missuppfattat och jag har redan pratat med personen du chattade med och löst det hela.

Mvh, Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-22, 20:53 #24
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Fortsättning följer.

Jag köpte en domän igår under dagen, pengarna drogs från mitt kort, och jag fick ett e-mail.

Dock så är domänen fortfarande ledig om jag kikar på loopia. Vad tror ni, hur långt tid är det rimligt att det ska ta? Pengarna drogs direkt från mitt kort som sagt, så det känns som det borde registreras direkt :/
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-22, 20:57 #25
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg

När det gäller priset på .COM så är det något som blev missuppfattat och jag har redan pratat med personen du chattade med och löst det hela.

Mvh, Fredrik
Nu när jag ändå är igång, kan du utveckla det här?


Jag frågar er kundtjänst hur mycket en .com domän kostar att flytta över till er, och får till svar att det beror på vad det är för domännamn jag registrerar? Jag ifrågasätter det, men får till svar att jag måste ge honom domännamnet så att han kan kolla exakta priset med er billing avdelning. Jag postar vår chatt här också:

Citat:
Yogesh
I need to check with our billing and sales admin

Please provide domain name so i will check with them
kenan
check what?


Yogesh
domain name status
kenan
I dont understand

I ask about the price and transfer

I have nog bought any yet


Yogesh
We need to check with billing admin about price and transfer . Because if this, I need domain name
kenan
but its the same price on all .com domains

or are you saing that you have differend price on .com domains depending on what the name is?


Yogesh
yes
kenan
And what is that? How many letters there are in the name?


Yogesh
its not depend on no of letter . its depend on important of keyword name
Kan du vara snäll och förklara exakt vad det var som var missförståndet?
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-22, 21:00 #26
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan Visa inlägg
Pengarna drogs direkt från mitt kort som sagt, så det känns som det borde registreras direkt :/
Alla registrarer har naturligtvis olika rutiner, men det normala är att domänen registreras i samma stund som betalning kommer in eller kort efter.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-22, 21:12 #27
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Alla registrarer har naturligtvis olika rutiner, men det normala är att domänen registreras i samma stund som betalning kommer in eller kort efter.
Självklart är det så det ska funka. Men nu har det blivit nåt "fel" hos dom. Igen. För typ 100 gången.

Citat:
Angelica
Hej, vad kan jag hjälpa dig med?
kenan
Hej. Jag registrerade och köpte en domän igår via er, och betalade. Pengarna har dragits från mitt konto, men nu när jag loggar in så finns den ej bland mina domäner. Och söker jag efter den, så är det fortfarande ledig


Angelica
Vilket domännamn gäller det?
kenan
Kan du ej se det? Ni har dragit pengarna från mitt konto, och skickat mig e-mail om att den är registrerad


Angelica
Nej, du har flera domäner hos oss
kenan
Ja, men denna finns ej med bland dom registrerade

Men det var endast en jag köpte igår, så du bör se den i så fall


Angelica
Så vilket domännamn gäller det?
kenan
Det är helt sjukt, att ni lyckas klanta till det varje gång alltså

www.*******.se


Angelica
Jag kan varken se att en orderbekräftelse eller en registrerings bekräftelse har skickats till dig

Verkar som att det har blivit något fel vid beställningen
kenan
ok, men ni har dragit pengar från mitt konto igår, varför gjorde ni det?

12.5 kr


Angelica
Har du möjlighet att skicka en skärmdump på betlaningen?
kenan
Du får tro på mig helt enkelt

2016-03-21 Reservation Kortköp MissDomain AB -12,50

Det är från min bank


Angelica
Jag behöver att få se en skärmdump för att kunna lägga till en order, annars behöver du vänta tills morgondagen då min kollega kan gå igenom våra betalningar eller ev kontakta våran bank
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-22, 21:39 #28
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Hejsan Kenan,

Japp, det är fortfarande samma fel som vi har rapporterat om och förklarat för dig tidigare. Detta händer bara dig, ingen annan kund och vår leverantör kan inte förklara varför, men vi registrerar så klart din domän åt dig direkt manuellt.

Angelica på supporten följer bara dom regler vi har att vi kräver in skärmdump då vi inte ger access till alla våra kreditinloggningar till all personal.

Senast redigerad av Frebjo den 2016-03-22 klockan 21:42
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-22, 23:19 #29
aram aram är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 124
aram aram är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 124
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan Visa inlägg
Självklart är det så det ska funka. Men nu har det blivit nåt "fel" hos dom. Igen. För typ 100 gången.
Varför envisas du med att flytta dit domäner då? Du sitter här på WN och klagar på MissHosting, men ändå flyttar du dit domäner.

Hur tänker du?
aram är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-23, 09:20 #30
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av aram Visa inlägg
Varför envisas du med att flytta dit domäner då? Du sitter här på WN och klagar på MissHosting, men ändå flyttar du dit domäner.

Hur tänker du?
Har konto där som jag betalat för, och lägger upp småsidor i min PBN där. Dom andra viktiga sidor ligger självklart inte där.

Tycker det kan vara roligt för andra att få en del av informationen. Önska att jag fick det, innan jag köpte abb där.

Blir du ledsen när du läser mina inlägg?
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017