Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Getupdated FALSK toppgaranti!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-10, 21:33 #11
Kaneteg Kaneteg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 52
Kaneteg Kaneteg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 52
Citat:
Originally posted by robertsson@Aug 10 2008, 21:29
Jaså?

http://www.getupdated.se/upload/Rapp...ars%202008.pdf

Kassaflöde från den löpande verksamheten, KSEK –3 213
Ja och detta på grund av amorteringar av tilläggsköpeskillingar.
Kaneteg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-10, 21:42 #12
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
OK...

http://www.getupdated.se/upload/Rapporter/...mars%202008.pdf

Summa skulder - 07-12-31 - 209 172
Summa skulder - 08-03-31 - 215 890
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-10, 21:50 #13
Kaneteg Kaneteg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 52
Kaneteg Kaneteg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 52
Citat:
Originally posted by robertsson@Aug 10 2008, 21:42
OK...

http://www.getupdated.se/upload/Rapp...ars%202008.pdf

Summa skulder - 07-12-31 - 209 172
Summa skulder - 08-03-31 - 215 890
Du får jättegärna maila mig om du har frågor så tar vi det den vägen istället.
Mvh
Mattias
Kaneteg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-10, 22:29 #14
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Nej, jag har inga frågor. Jag har mina åsikter om getupdated och dessa står fast.

Och jag väntar med spänning på nästa nyemmision
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-11, 03:16 #15
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Om man säger som så: det är inte den första som klagar på deras tjänster.
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-11, 14:38 #16
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by tartareandesire@Aug 10 2008, 19:21
SEO är i mina ögon lite som krog- och byggbranscherna tyvärr, man vet aldrig riktigt vad man ger sig in på eller vilka man har att göra med.

Getupdated (och en del liknande bolag) ger ett fåtal individer snabba pengar men är relativt värdelösa för de flesta kunder och investerare.
SEO är skojarnas marknad, man lurar folk att köpa saker som är värdelösa. Dock kan SEO också ge vilket mycket affärer, om det görs rätt... Men jag skulle aldrig köpa SEO av en telefon nassare..

Kan ge ett exempel , ett SEO företaget vi kan kall dem Blaha dom ligger på Södermalm i Stockholm, dom ville ha 3000:- för optimera ett sökord. Genom att göra det själv har jag sparat ca 36.000:- om året..
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-11, 15:43 #17
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
Enda jag har råkat ut för är ett missförstånd.

När jag ville nå toppen på "battery charger" så menade jag ju naturligtvis från google.com och på engelska, inte från google.se och "sidor från sverige" vilket avtalet gällde.

Dock har vi stigit i SERPsen både på svenska och engelska, så det är väl inget att klaga på. Dock har jag upptäckt att vi fått länkar från en del konstiga sidor. Domäner som ligger parkerade på eastpoint, och som länkar till oss.

Samtidigt har vi inte betalat sådär mycket, och vi tog erbjudandet som en chansning, med motiveringen att det kostar mindre än en tidningsannons. Det har nog varit värt pengarna, men frågan är vad som händer när vi säger upp avtalet. Återkommer om detta i februari eller när nu avtalet går ut.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-11, 15:51 #18
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Originally posted by StefanBergfeldt@Aug 11 2008, 15:43
Enda jag har råkat ut för är ett missförstånd.
När jag ville nå toppen på battery charger så menade jag ju naturligtvis från google.com och på engelska, inte från google.se och sidor från sverige vilket avtalet gällde.
Dock har vi stigit i SERPsen både på svenska och engelska, så det är väl inget att klaga på. Dock har jag upptäckt att vi fått länkar från en del konstiga sidor. Domäner som ligger parkerade på eastpoint, och som länkar till oss.
Samtidigt har vi inte betalat sådär mycket, och vi tog erbjudandet som en chansning, med motiveringen att det kostar mindre än en tidningsannons. Det har nog varit värt pengarna, men frågan är vad som händer när vi säger upp avtalet. Återkommer om detta i februari eller när nu avtalet går ut.
"Länkar på konstiga sidor" är nog en del av deras strategi. Rent grundläggande SEO kan man utan problem fixa på egen hand (och detta är generellt sett den enda som håller i längden) men den mer "professionella" SEO:n går inte alltför sällan ut på att lura sökmotorerna på olika vis. Det handlar alltid om olika tricks för att gå om konkurrenter. Allteftersom Google (och övriga relevanta sökmotorer nu och i framtiden) anpassar sina algoritmer och försöker stoppa manipulering av olika slag så kommer rankingen givetvis att påverkas. Även om du får ett lyckat resultat just nu så kan det vara ganska värdelöst om ett eller två år.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-11, 16:20 #19
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
Enda jag har råkat ut för är ett missförstånd.
När jag ville nå toppen på battery charger så menade jag ju naturligtvis från google.com och på engelska, inte från google.se och sidor från sverige vilket avtalet gällde.
Dock har vi stigit i SERPsen både på svenska och engelska, så det är väl inget att klaga på. Dock har jag upptäckt att vi fått länkar från en del konstiga sidor. Domäner som ligger parkerade på eastpoint, och som länkar till oss.
Samtidigt har vi inte betalat sådär mycket, och vi tog erbjudandet som en chansning, med motiveringen att det kostar mindre än en tidningsannons. Det har nog varit värt pengarna, men frågan är vad som händer när vi säger upp avtalet. Återkommer om detta i februari eller när nu avtalet går ut.
Länkar på konstiga sidor är nog en del av deras strategi. Rent grundläggande SEO kan man utan problem fixa på egen hand (och detta är generellt sett den enda som håller i längden) men den mer professionella SEO:n går inte alltför sällan ut på att lura sökmotorerna på olika vis. Det handlar alltid om olika tricks för att gå om konkurrenter. Allteftersom Google (och övriga relevanta sökmotorer nu och i framtiden) anpassar sina algoritmer och försöker stoppa manipulering av olika slag så kommer rankingen givetvis att påverkas. Även om du får ett lyckat resultat just nu så kan det vara ganska värdelöst om ett eller två år.
Precis. SEO är något som bör vara långsiktigt. Att ha exempelvis ett avtal i 1-2 år med ett SEO-företag blir ju sedan inget värt när man säger upp avtalet. Kortsiktigt kanske man kan göra en vinst (när det gäller antalet besökare från sökmotorerna) men i längden håller det inte om man inte vill betala avtalet år efter år.

Dessutom börjar ju Google mfl. finslipa sina algoritmer som till slut kanske gör att det straffar sig att anlita ett SEO-företag som enbart sysslar med "off page"-optimering. "On page"-optimering kan egentligen vem som helst fixa alt. be en webbyrå att finslipa allt. SEO-företag är onödiga, kanske rent ut sagt skojarföretag. De som blir drabbade är ju företagen som inte vet bättre än att de slänger ut hundratusentals kronor per år för att få värdelösa länkar.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-11, 16:26 #20
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Originally posted by tartareandesire@Aug 11 2008, 15:51
Allteftersom Google (och övriga relevanta sökmotorer nu och i framtiden) anpassar sina algoritmer och försöker stoppa manipulering av olika slag så kommer rankingen givetvis att påverkas. Även om du får ett lyckat resultat just nu så kan det vara ganska värdelöst om ett eller två år.
Det går givetvis aldrig att göra klart en optimering vare sig on- eller offpage - oavsett om man gör sin egen seo eller anlitar en konsult. Algoritmerna förändras hela tiden så man får hela tiden anpassa sin seo efter de nya villkoren. Även seo-bolagen anpassar sig. Vi ser inte så många doorway-sidor och länkfarmar i sitemaps länge. Anledningen är så klart att det inte fungerar lika bra idag som det gjorde för två år sedan.

Många seo-bolag tar till "trix" som bara fungerar tillfälligt. Metoder som befinner sig i gråzonen eller går över i svart. Anledningen är så klart att riktigt bra och långsiktig seo med naturligt länkbygge kostar skjortan. Mycket få företag är beredda att betala för det och därför levererar seo-bolagen halvtaskiga lösningar. Kunderna får vad de efterfrågar och vill betala för.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017