Kom ihåg mig?

Sökpositionering

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-21, 18:05 #21
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel Sylvander
Citat:
Originally posted by -Finnmera@Nov 20 2007, 09:05
Citat:
Originally posted by -Samuel Sylvander@Nov 19 2007, 11:18
Citat:
Ursprungligen postat av Finnmera
Eftersom du representerar Jajja så vill jag passa på att fråga vad det betyder att TS länge har haft texten "Revisionen ej slutförd" på Jajja på sin sida
http://ts.se/Public/CirculationNumbers/Search.aspx
Eftersom du säger att de kan garantera att ni håller en hög kvalite så är vi nyfikna på det.

Sen är det väl inget krav men en anses ändå vara brukligt att om man har logotypen GAP (Google Adwords professional) på sin hemsida så bör man länka den till den landningssida som Google tillhandahåller efter lyckat prov hos dem, bara ett tips från mig.
Hej

Det stämmer att revisionen ej är slutförd och anledningen till att den inte är det är pga att den är pågående. TS har en åtgärd kvar att slutföra och Jajja har en åtgärd kvar sedan är det slutfört.

Självklart så bör man ha länken till Googles sida för GAP och jag vet faktiskt inte varför vi inte har det. Det ska jag ta med vår webmaster asap. Jajja har i dagsläget två personer som har klarat testet och jag är en av dom.

Tack för ditt tips.

Saknar fortfarande ett riktigt svar på mitt inlägg om TS, det går väl att vara mer konkret om man säger så eller ?

Jag tycker inte att ett närmare svar behövs här. Den här tråden handlar inte om TS eller revideringar, den handlar om vår nya produkt Sökpositionering.

/Samuel
Skall jag verkligen behöva påminna dig om att det var du som drog in TS i denna tråden från början eller hur ?
Du skrev

"Utöver det så är vi reviderade av Tidningsstatistik, som du kan läsa om på www.ts.se vilket ytterligare garanterar att vi håller en hög kvalitet"

Vi vet att revisorer kan bara garantera det de reviderar och inget utöver det och i ert fall så kan ju TS inte ens garantera det då ni har en oren revision enligt TS
http://ts.se/Public/CirculationNumbers/Search.aspx

Jag gav dig chansen att kommentera och förklara varför det är så att TS inte kan tala om för marknaden att ni klarar deras revision, men uppenbarligen så vill du inte det, men att försöka stänga tråden med förklaringen att tråden handlar inte om TS är ju rent av otroligt.

Jag är ingen Jurist men FN vet om inte detta räknas under vilseledande marknadsföring.
Vidare behöver du nog räkna med att allt som man skriver faktiskt kan ifrågasättas av andra här på WN

Bara för din vetskap så har jag meddelat TS om denna tråden, men de kände redan till den och följer den.

Och fortfarande så har ni inte fixat GAP loggan ser jag (länkningen är fortfarande internt på er hemsida)
Men jag undrar dock över hur man kan avlägga ett GAP- prov som du säger att du gjort men samtidigt missar att Google tillhandahåller en landningssida där de bekräftar att så är fallet när man klarar det..
Det står ju i provmatrialet samt att de mailar ju adressen till websidan till DEN SOM GJORT PROVET
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-21, 18:42 #22
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
Utan att välja läger i debatten vill jag flika in att jag tycker det är positivt att du, Samuel, tar diskussionen här istället för på individbasis. Men det förutsätter förstås också en fungerande dialog, och utan frågor/gensvar blir det väl närmare en monolog
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-22, 14:05 #23
Samuel Sylvanders avatar
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
Samuel Sylvanders avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Citat:
Ursprungligen postat av Finnmera
Citat:
Originally posted by -Samuel Sylvander@Nov 21 2007, 12:54
Citat:
Originally posted by -Finnmera@Nov 20 2007, 09:05
Citat:
Originally posted by -Samuel Sylvander@Nov 19 2007, 11:18
Citat:
Ursprungligen postat av Finnmera
Eftersom du representerar Jajja så vill jag passa på att fråga vad det betyder att TS länge har haft texten "Revisionen ej slutförd" på Jajja på sin sida
http://ts.se/Public/CirculationNumbers/Search.aspx
Eftersom du säger att de kan garantera att ni håller en hög kvalite så är vi nyfikna på det.

Sen är det väl inget krav men en anses ändå vara brukligt att om man har logotypen GAP (Google Adwords professional) på sin hemsida så bör man länka den till den landningssida som Google tillhandahåller efter lyckat prov hos dem, bara ett tips från mig.
Hej

Det stämmer att revisionen ej är slutförd och anledningen till att den inte är det är pga att den är pågående. TS har en åtgärd kvar att slutföra och Jajja har en åtgärd kvar sedan är det slutfört.

Självklart så bör man ha länken till Googles sida för GAP och jag vet faktiskt inte varför vi inte har det. Det ska jag ta med vår webmaster asap. Jajja har i dagsläget två personer som har klarat testet och jag är en av dom.

Tack för ditt tips.

Saknar fortfarande ett riktigt svar på mitt inlägg om TS, det går väl att vara mer konkret om man säger så eller ?

Jag tycker inte att ett närmare svar behövs här. Den här tråden handlar inte om TS eller revideringar, den handlar om vår nya produkt Sökpositionering.

/Samuel

Skall jag verkligen behöva påminna dig om att det var du som drog in TS i denna tråden från början eller hur ?
Du skrev

"Utöver det så är vi reviderade av Tidningsstatistik, som du kan läsa om på www.ts.se vilket ytterligare garanterar att vi håller en hög kvalitet"

Vi vet att revisorer kan bara garantera det de reviderar och inget utöver det och i ert fall så kan ju TS inte ens garantera det då ni har en oren revision enligt TS
http://ts.se/Public/CirculationNumbers/Search.aspx

Jag gav dig chansen att kommentera och förklara varför det är så att TS inte kan tala om för marknaden att ni klarar deras revision, men uppenbarligen så vill du inte det, men att försöka stänga tråden med förklaringen att tråden handlar inte om TS är ju rent av otroligt.

Jag är ingen Jurist men FN vet om inte detta räknas under vilseledande marknadsföring.
Vidare behöver du nog räkna med att allt som man skriver faktiskt kan ifrågasättas av andra här på WN

Bara för din vetskap så har jag meddelat TS om denna tråden, men de kände redan till den och följer den.

Och fortfarande så har ni inte fixat GAP loggan ser jag (länkningen är fortfarande internt på er hemsida)
Men jag undrar dock över hur man kan avlägga ett GAP- prov som du säger att du gjort men samtidigt missar att Google tillhandahåller en landningssida där de bekräftar att så är fallet när man klarar det..
Det står ju i provmatrialet samt att de mailar ju adressen till websidan till DEN SOM GJORT PROVET
Det är bra att även TS följer den här och andra trådar där dom omnämns och dom är givetvis även välkomna att ta del.

Självklart så ifrågasätts saker som skrivs i forum, det är inget konstigt med det. Dock så tycker jag att vi spårar lite här.

Starta en tråd om TS arbete och revideringar om du är intresserad av att diskutera detta vidare. Vad jag kan se så låter ju inte ni er ens revideras av TS? Hur kan du attackera vår TS revidering när du själv inte ens är medlem eller låter dig revideras själv? Jag hittar er inte här http://www.ts.se/Public/About/Search.aspx och ej heller här http://www.ts.se/Public/CirculationNumbers/Search.aspx . Dock så kan jag ju vara felinformerad i frågan. Du kan väl skriva om den senaste revideringen TS gjort av er i den nya tråden också så kan vi alla kommentera den där? Då är du välkommen att även kommentera vår revidering vidare så ska jag svara mer på djupet.

Är det inte mer intressant för människor som läser den här tråden att veta om produkten är bra eller inte? Ger den ett värde till kunden? Levererar vi som vi ska? Och är våra kunder nöjda?

Jag tror att personen som startade den här tråden var intresserad av att veta om det var en bra produkt eller inte? Om det finns någon här som använder den eller inte?

Då jag själv gjort GAP provet så vet jag givetvis om att man ska ha länken på siten. Det jag skrev var att jag inte visste varför vi inte hade länken på vår site då det inte är jag som är webmaster. Jag skrev: "Självklart så bör man ha länken till Googles sida för GAP och jag vet faktiskt inte varför vi inte har det. Det ska jag ta med vår webmaster asap. Jajja har i dagsläget två personer som har klarat testet och jag är en av dom."

Jag hoppas att detta gav lite mer ljus över varför jag inte är villig att diskutera TS med dig i den här tråden och jag hoppas att du respekterar det.

Jag tycker att du och jag borde hjälpa varandra att utveckla vår bransch och vår marknad snarare än försöka smutskasta varandra. Smutskastning har den här branschen varit rätt duktig på. Tänk om vi lagt all energi på att utvecklas. Då hade SEO utgjort en större del av internetmarknadsföringen än den gör idag, som faktiskt SEO gör i USA.
Samuel Sylvander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-22, 14:30 #24
Samuel Sylvanders avatar
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
Samuel Sylvanders avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Citat:
Originally posted by teddyjohan@Nov 21 2007, 19:42
Utan att välja läger i debatten vill jag flika in att jag tycker det är positivt att du, Samuel, tar diskussionen här istället för på individbasis. Men det förutsätter förstås också en fungerande dialog, och utan frågor/gensvar blir det väl närmare en monolog
Tack. Och självklart så är det så.
Samuel Sylvander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-22, 17:00 #25
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by Samuel Sylvander@Nov 22 2007, 15:05
Vad jag kan se så låter ju inte ni er ens revideras av TS? Hur kan du attackera vår TS revidering när du själv inte ens är medlem eller låter dig revideras själv? Jag hittar er inte här http://www.ts.se/Public/About/Search.aspx och ej heller här http://www.ts.se/Public/CirculationNumbers/Search.aspx . Dock så kan jag ju vara felinformerad i frågan. Du kan väl skriva om den senaste revideringen TS gjort av er i den nya tråden också så kan vi alla kommentera den där? Då är du välkommen att även kommentera vår revidering vidare så ska jag svara mer på djupet.
Jag vet inte om du känner till det men jag var länge med i TS arbetsgrupp och valde att inte gå med utav flera skäl.
Ett var att egenintressen från sådana som vi var starkare än det gruppen var sammankallad för nämeligen "det som var bäst för slutkunderna"
Och det var inte lätt för TS åtminstone inte vid denna tidpunkt att veta vad som var att räkna som särintresse eller inte.

När jag lämnade den gruppen så var det 2 frågor som var glödheta 1 = Cloaking som seo teknik ville jag inte skulle vara tillåtet då det stod klart och tydligt på Google att det var ej ok enligt dem men Jajja var en av flera som tyckte att den var ok då. 2 Transparens till slutkunderna för Sponsrade länkar (här hade Jajja inga synpunkter då ni ej jobbade med det då).
Det var snarare Relevant Traffic som hade synpunkter på det.
Jag fick gruppens och TS välsignelse att ta dessa 2 frågor via Sveriges Annonsörer istället för att riskera att dela arbetsgruppen i 2 läger
www.annons.se
Jag blev dock väldigt förvånad då den gruppen startade 6 månader efter min första kontakt med Sveriges Annonsörer.
Varför ?
Jo därför att båda dem företagen som inte ville ta i dessa frågorna i TS ville vara med i Sveriges Annonsörers nystartade KSM = Kommiten för sökmedier.

Var det för att bidra, hade de kommit på bättre tankar under de 6 månaderna som gick ?
Då vi tyvär inte har kommit så långt där som jag hade hoppats på så är väl svaret förmodligen nej , men visst är det kul med lite PR mm.

Så utan att behöva gå djupare så förstår du nog nu varför jag inte är TS reviderad.

Men var så säker på att jag kommer att starta en tråd som du beskriver när Swedma:s koncept är klart och om den nu verkligen blir bättre så är det för att Särintressena hålls borta från Gruppen, faktum är att sådana som vi är ganska ointresanta, lös det kunderna vill ha samt få med leverantörerna så lär alla vi andra följa efter om vi kan och vill vill säga.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-22, 17:30 #26
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by Samuel Sylvander@Nov 22 2007, 15:05
Då jag själv gjort GAP provet så vet jag givetvis om att man ska ha länken på siten. Det jag skrev var att jag inte visste varför vi inte hade länken på vår site då det inte är jag som är webmaster. Jag skrev: "Självklart så bör man ha länken till Googles sida för GAP och jag vet faktiskt inte varför vi inte har det. Det ska jag ta med vår webmaster asap. Jajja har i dagsläget två personer som har klarat testet och jag är en av dom.
En annan viktig sak som man lär sig om man gör GAP provet är att maxklickpriset är en viktig faktor om kunden vill synas på topp 3 placeringar på sina sökord på Google Adwords.
Om man tittar på er prislista som ni ej har gjort åtkomlig från ordinarie hemsidan vad jag kan se.
http://jajja.com/sok/
Tryck på Sponsrade länkar till höger så ser man att ni tar fasta klickpriser
ex 500 besökare = 10 kr/klick
Vad gör ni för dem kunder som vill ligga topp 3 om de andra som ligger där är beredda att betala 25kr/besökare ?

Får era kunder överhuvudtaget veta vad ni budar till Google ? om man tittar på statistikexemplet på er hemsida i samma bildspel så får de inte det.
Om inte så lär inte transparens tilltala er.


Detta är nog en av de allra viktigaste anledningarna till varför Google och de andra verkar vilja vara med i Swedma:s arbetsgrupp och inte TS.

Det är många som idag felaktigt dömmer ut fenomenet Google som ett intressant media då de inte förstår att anledningen till att det inte gav dem bättre effekt var att det var inte rätt utfört av 3:e parten som hjäpte dem, och då är risken stor att de väljer bort Google och än värre med fasta klickpriser är att då kunden inte kan även om de skulle vilja öka budet till Google för att få ökad synbarhet så är de inte med och bidrar till ökade klickpriser och det är skada nr 2 för leverantörerna.
Detta innebär att gissningsvis förlorar leverantörerna miljontals kronor/månad så länge det inte finns en branschstandard.
Så jag misstänker att inom 6 månader så har vi en branschstandard som innebär just transparens till slutkunden i dem rapportmallar som Google:s system tillhandahåller via mail till kunderna.

Om kunden får veta allt så kan de sen välja den som levererar mest mervärde enligt dem själva.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-22, 17:52 #27
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by Samuel Sylvander@Nov 22 2007, 15:05
Jag tycker att du och jag borde hjälpa varandra att utveckla vår bransch och vår marknad snarare än försöka smutskasta varandra. Smutskastning har den här branschen varit rätt duktig på. Tänk om vi lagt all energi på att utvecklas. Då hade SEO utgjort en större del av internetmarknadsföringen än den gör idag, som faktiskt SEO gör i USA.
Intressant att du valde ordet smutskasta här

Om något av det jag har skrivit är osant så är det att räkna som förtal och då ni vet vem jag är så är det bara att agera då

Och visst är jag full benägen att försöka höja branschens status, varför tror du jag skriver allt detta för ?

Sen så kan jag också tillägga att det är rätt så surt att behöva åka till Stockholm för att försöka få till stånd en branschstandard minst en gång per månad.

Avslutningsvis så tycker jag att så länge ni inte klarar av TS revisionen så skall ni sluta använda er av TS i era pitcher mot marknaden samt ta bort logotypen från hemsidan.

Men som en annan skrev så tycker jag att det är bra att du finns här på WN och kan kommentera och framförallt debattera.

Jag säger inte att vi på FinnMera är perfekta, men jag drivs starkt av att få till en ökad medvetenhet på marknaden om tjänsterna så att kunderna lättare kan välja Sökordsannonsering som ett lönsamt mediamix i sin verksamhet.
Och om du menar allvar med att vilja utveckla mediet så lär du ju gilla mina inlägg eller hur ?
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-22, 18:43 #28
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
jajja.com
Kartan med orden "Sökmotortrafik i realtid nov 151......", är det meningen att den ska lura mindre vetande kunder att ni har en sofistikerad live-map över gjorda sökningar installerad, när det i själva verket bara är en animerad film gjord i Flash?
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-23, 09:16 #29
Samuel Sylvanders avatar
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
Samuel Sylvanders avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Citat:
Originally posted by WebboT@Nov 22 2007, 19:43
jajja.com
Kartan med orden "Sökmotortrafik i realtid nov 151......", är det meningen att den ska lura mindre vetande kunder att ni har en sofistikerad live-map över gjorda sökningar installerad, när det i själva verket bara är en animerad film gjord i Flash?
Flash filmen får ett xml feed från våra statistik servrar.
Samuel Sylvander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-23, 09:32 #30
Samuel Sylvanders avatar
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
Samuel Sylvanders avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Citat:
Ursprungligen postat av Finnmera
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel Sylvander
Då jag själv gjort GAP provet så vet jag givetvis om att man ska ha länken på siten. Det jag skrev var att jag inte visste varför vi inte hade länken på vår site då det inte är jag som är webmaster. Jag skrev: "Självklart så bör man ha länken till Googles sida för GAP och jag vet faktiskt inte varför vi inte har det. Det ska jag ta med vår webmaster asap. Jajja har i dagsläget två personer som har klarat testet och jag är en av dom.
En annan viktig sak som man lär sig om man gör GAP provet är att maxklickpriset är en viktig faktor om kunden vill synas på topp 3 placeringar på sina sökord på Google Adwords.
Om man tittar på er prislista som ni ej har gjort åtkomlig från ordinarie hemsidan vad jag kan se.
http://jajja.com/sok/
Tryck på Sponsrade länkar till höger så ser man att ni tar fasta klickpriser
ex 500 besökare = 10 kr/klick
Vad gör ni för dem kunder som vill ligga topp 3 om de andra som ligger där är beredda att betala 25kr/besökare ?

Får era kunder överhuvudtaget veta vad ni budar till Google ? om man tittar på statistikexemplet på er hemsida i samma bildspel så får de inte det.
Om inte så lär inte transparens tilltala er.


Detta är nog en av de allra viktigaste anledningarna till varför Google och de andra verkar vilja vara med i Swedma:s arbetsgrupp och inte TS.

Det är många som idag felaktigt dömmer ut fenomenet Google som ett intressant media då de inte förstår att anledningen till att det inte gav dem bättre effekt var att det var inte rätt utfört av 3:e parten som hjäpte dem, och då är risken stor att de väljer bort Google och än värre med fasta klickpriser är att då kunden inte kan även om de skulle vilja öka budet till Google för att få ökad synbarhet så är de inte med och bidrar till ökade klickpriser och det är skada nr 2 för leverantörerna.
Detta innebär att gissningsvis förlorar leverantörerna miljontals kronor/månad så länge det inte finns en branschstandard.
Så jag misstänker att inom 6 månader så har vi en branschstandard som innebär just transparens till slutkunden i dem rapportmallar som Google:s system tillhandahåller via mail till kunderna.

Om kunden får veta allt så kan de sen välja den som levererar mest mervärde enligt dem själva.
Vi har två typer av avtal för sponsrade länkar. Ett av dom har du nämnt här och det avtalet innebär att man kan köpa ett visst antal klick för en summa pengar. Detta är ett "prova på" paket.

Det andra avtalet är månadsavtal. Där sätter kunden en månadsbudget och av den tar vi en % på klickpriset. Vi har dessutom lägsta pris garanti på den här produkten. Alla klickpriser visas transparent till kunden givetvis så att kunden själv kan se googles samt vårt arvode. Glasklart. Här ges det dessutom utrymme för topp 3 placeringar etc. Så transparens är självklart viktigt för oss.

Tyvärr så har vi återigen halkat ifrån Sökpositioneringsprodukten.
Samuel Sylvander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017