Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sökpositionering

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-08, 13:18 #11
Samuel Sylvanders avatar
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
Samuel Sylvanders avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Citat:
Originally posted by hmngustav@Oct 25 2007, 16:17
Hej

Jo du har rätt. Jajja har varit i blåsväder ett antal gånger. Jag har själv testat dom för ett antal år sedan och dom fungerar bra, men dom lägger mycket av arbetet på kunden - sedan tror jag dom har något program som "gör sökmotoroptimeringen" vilket kan ge riktigt bra resultat - ett tag!

Tyvärr kan detta ge bakslag och sidan kan skjutas ner på resultatlistorna då sidan anses vara "spam" (då automatiska programvaror skickar info med regelbundenhet). I allra värsta fall (inte så vanligt dock) så kan sidan försvinna helt från resultatlistorn och då är det mycket svårt "att komma tillbaka"

Jag vill inte skrämma dig, men jag bara informerar om att det har förekommit.
En kort kommentar till din fundering på om vi använder något program som gör eller automatiskt skapar optimeringen.

Vi har en avdelning här på Jajja som utför all on-page optimering. Detta sker manuellt och aldrig med hjälp av något automatiskt Sökmotoroptimeringsprogram. Jag har själv tidigare varit chef över den avdelningen och har därför 100 % inblick i deras rutiner och olika arbetsmoment.
Samuel Sylvander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-08, 22:42 #12
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Eftersom Jajja är här och härjar så undrar jag följande:

- Vad händer när en topp-tio placering är uppnåd?
Det tar 1-2mån för att SEO företag med etablerade resurser att fixa detta med hjälp av ett seriöst länkbygge. Men vad hindrar er från att ta bort dessa länkar och ta betalt för tjänsten? Då har kunden fått en topp-tio placering och kommer tappa denna strax efter i så fall och allt ni lover i marknadsföringen är uppnåd.

Bara en risk jag såg när jag tittade lite snabbt på erbjudandet.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-12, 08:18 #13
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel Sylvander
Citat:
Ursprungligen postat av Megashop.se
Blev precis uppringd av jajja som erbjuder något de kallar "Sökpositionering"

Vi har sedan 2år tillbaka sökmotoroptimerat sajten med Seo Logik med hygglig framgång, men det enda ordet som verkligen ger något i vår branch är "bläckpatroner" (på google)

Jajja erbjöd nu något som man först betalade för om man hamnade minst på top tio på ordet. Säljaren mer eller mindre lovade minst topp tio troligen topp tre på ordet bläckpatroner. Man blir ju lite lockad av det då vi inte verkar nå det målet idag med Seo logik (ligger 31 plats just nu) Som sagt det är det enda order som verkligen kan ge något.


Så det jag undrar är om någon testat deras "Sökpositionering" eller har hört något om det hela?
Har inte jajja varit i blåsväder tidiagre pga länkar osv?


efter en sökning på jajja här på wn så kanske man har fått sitt svar!
Hej

Jag tänkte att jag skulle kommentera i den här tråden, som representant för Jajja.

Vår produkt Sökpositionering innebär helt kort att du endast betalar om vi lyckas uppnå en topp tio placering i Google. Lyckas vi inte med det så betalar du ingenting. Vi tar ut en startavgift när man tecknar avtal och den startavgiften betalas tillbaka om vi inte lyckats nå topp tio under 6 månader. Detta gör att du som kund inte tar någon risk, vi står istället för risktagandet. Utöver det så är vi reviderade av Tidningsstatistik, som du kan läsa om på www.ts.se vilket ytterligare garanterar att vi håller en hög kvalitet. Det är heller inget långt avtal man tecknar. Avtalet har löpande tre månaders ömsesidig uppsägning.

När det gäller on-page optimering så gör vi givetvis även detta. Vi erbjuder kunden att göra det själv då det ofta är små ändringar och förbättringar som krävs, alternativt så utför vi det som krävs kostnadsfritt för den här produkten.

Vi lovar eller garanterar inga placering, dock så får ju vi inte betalt om vi inte lyckas så hela vår "drivkraft" ligger ju i att vi kommer leverera.

När det gäller referenser eller exempel på kunder så är du välkommen att kontakta mig via vår växel för detta. Du kan även kontakta mig direkt angående andra frågor.
Eftersom du representerar Jajja så vill jag passa på att fråga vad det betyder att TS länge har haft texten "Revisionen ej slutförd" på Jajja på sin sida
http://ts.se/Public/CirculationNumbers/Search.aspx
Eftersom du säger att de kan garantera att ni håller en hög kvalite så är vi nyfikna på det.

Sen är det väl inget krav men en anses ändå vara brukligt att om man har logotypen GAP (Google Adwords professional) på sin hemsida så bör man länka den till den landningssida som Google tillhandahåller efter lyckat prov hos dem, bara ett tips från mig.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-15, 10:31 #14
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Skall vi tro att Jajja:s representant är sjuk eller ledig ????????
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-19, 10:06 #15
Samuel Sylvanders avatar
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
Samuel Sylvanders avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Citat:
Originally posted by FredrikMH@Nov 8 2007, 23:42
Eftersom Jajja är här och härjar så undrar jag följande:

- Vad händer när en topp-tio placering är uppnåd?
Det tar 1-2mån för att SEO företag med etablerade resurser att fixa detta med hjälp av ett seriöst länkbygge. Men vad hindrar er från att ta bort dessa länkar och ta betalt för tjänsten? Då har kunden fått en topp-tio placering och kommer tappa denna strax efter i så fall och allt ni lover i marknadsföringen är uppnåd.

Bara en risk jag såg när jag tittade lite snabbt på erbjudandet.
Hej

Vi tar betalt för de placeringar vi lyckas uppnå över tiden. Vi mäter dag för dag. Skulle du ligga på plats 11 en dag så betalar du inget för den dagen, ligger du på plats 8 nästa dag så får du betala för den dagen osv.
Samuel Sylvander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-19, 10:18 #16
Samuel Sylvanders avatar
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
Samuel Sylvanders avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Citat:
Originally posted by Finnmera@Nov 12 2007, 09:18
Eftersom du representerar Jajja så vill jag passa på att fråga vad det betyder att TS länge har haft texten "Revisionen ej slutförd" på Jajja på sin sida
http://ts.se/Public/CirculationNumbers/Search.aspx
Eftersom du säger att de kan garantera att ni håller en hög kvalite så är vi nyfikna på det.

Sen är det väl inget krav men en anses ändå vara brukligt att om man har logotypen GAP (Google Adwords professional) på sin hemsida så bör man länka den till den landningssida som Google tillhandahåller efter lyckat prov hos dem, bara ett tips från mig.
Hej

Det stämmer att revisionen ej är slutförd och anledningen till att den inte är det är pga att den är pågående. TS har en åtgärd kvar att slutföra och Jajja har en åtgärd kvar sedan är det slutfört.

Självklart så bör man ha länken till Googles sida för GAP och jag vet faktiskt inte varför vi inte har det. Det ska jag ta med vår webmaster asap. Jajja har i dagsläget två personer som har klarat testet och jag är en av dom.

Tack för ditt tips.
Samuel Sylvander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-19, 10:58 #17
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Originally posted by Samuel Sylvander@Nov 19 2007, 04:18

Självklart så bör man ha länken till Googles sida för GAP och jag vet faktiskt inte varför vi inte har det. Det ska jag ta med vår webmaster asap. Jajja har i dagsläget två personer som har klarat testet och jag är en av dom.

Tack för ditt tips.
Ett tips till.
Säg till Webmastern att läsa Google's TOS för användandet av GAP-loggan när han ändå är i farten. Länk
Ett antal punkter ni inte uppfyller.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-20, 08:05 #18
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel Sylvander
Citat:
Ursprungligen postat av Finnmera
Eftersom du representerar Jajja så vill jag passa på att fråga vad det betyder att TS länge har haft texten "Revisionen ej slutförd" på Jajja på sin sida
http://ts.se/Public/CirculationNumbers/Search.aspx
Eftersom du säger att de kan garantera att ni håller en hög kvalite så är vi nyfikna på det.

Sen är det väl inget krav men en anses ändå vara brukligt att om man har logotypen GAP (Google Adwords professional) på sin hemsida så bör man länka den till den landningssida som Google tillhandahåller efter lyckat prov hos dem, bara ett tips från mig.
Hej

Det stämmer att revisionen ej är slutförd och anledningen till att den inte är det är pga att den är pågående. TS har en åtgärd kvar att slutföra och Jajja har en åtgärd kvar sedan är det slutfört.

Självklart så bör man ha länken till Googles sida för GAP och jag vet faktiskt inte varför vi inte har det. Det ska jag ta med vår webmaster asap. Jajja har i dagsläget två personer som har klarat testet och jag är en av dom.

Tack för ditt tips.
Saknar fortfarande ett riktigt svar på mitt inlägg om TS, det går väl att vara mer konkret om man säger så eller ?
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-21, 11:23 #19
Samuel Sylvanders avatar
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
Samuel Sylvanders avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel Sylvander
Självklart så bör man ha länken till Googles sida för GAP och jag vet faktiskt inte varför vi inte har det. Det ska jag ta med vår webmaster asap. Jajja har i dagsläget två personer som har klarat testet och jag är en av dom.

Tack för ditt tips.
Ett tips till.
Säg till Webmastern att läsa Google's TOS för användandet av GAP-loggan när han ändå är i farten.https://adwords.google.com/support/s...y?answer=12777
Ett antal punkter ni inte uppfyller.
Det ska jag göra.

/Samuel
Samuel Sylvander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-21, 11:54 #20
Samuel Sylvanders avatar
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
Samuel Sylvanders avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Citat:
Ursprungligen postat av Finnmera
Citat:
Originally posted by -Samuel Sylvander@Nov 19 2007, 11:18
Citat:
Ursprungligen postat av Finnmera
Eftersom du representerar Jajja så vill jag passa på att fråga vad det betyder att TS länge har haft texten "Revisionen ej slutförd" på Jajja på sin sida
http://ts.se/Public/CirculationNumbers/Search.aspx
Eftersom du säger att de kan garantera att ni håller en hög kvalite så är vi nyfikna på det.

Sen är det väl inget krav men en anses ändå vara brukligt att om man har logotypen GAP (Google Adwords professional) på sin hemsida så bör man länka den till den landningssida som Google tillhandahåller efter lyckat prov hos dem, bara ett tips från mig.
Hej

Det stämmer att revisionen ej är slutförd och anledningen till att den inte är det är pga att den är pågående. TS har en åtgärd kvar att slutföra och Jajja har en åtgärd kvar sedan är det slutfört.

Självklart så bör man ha länken till Googles sida för GAP och jag vet faktiskt inte varför vi inte har det. Det ska jag ta med vår webmaster asap. Jajja har i dagsläget två personer som har klarat testet och jag är en av dom.

Tack för ditt tips.

Saknar fortfarande ett riktigt svar på mitt inlägg om TS, det går väl att vara mer konkret om man säger så eller ?
Jag tycker inte att ett närmare svar behövs här. Den här tråden handlar inte om TS eller revideringar, den handlar om vår nya produkt Sökpositionering.

/Samuel
Samuel Sylvander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017