Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


MediaAnalys seriöst och bra?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-21, 10:38 #1
Polzer Polzer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 7
Polzer Polzer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 7
En kund kontaktade mig och ville veta ifall jag visste något om företaget MediaAnalys. Efter en del sökningar fick jag reda på att MediaAnalys består av folk från Altus (som det finns mycket om här på WN). Är det någon som vet ifall MediaAnalys jobbar på ett seriösare sätt? Min kund fick en referens som de gärna fick kontakta (http://www.girmek.se). Kunden är inte så kunnig och vet inte hur han skall göra, då jag inte har hört talas om MediaAnalys känner jag mig mycket osäker på om jag skall be min kund testa eller ej. Vad tycker ni på WN?

De vill ha 7900:-/år för följande...

Analys och Framtagning av nyckelord
MediaAnalys samlar in statistik från Google, MSN, Eniro och Yahoo rörande de sökningar som görs
dagligen. Därmed vet vi hur många som varje dag söker efter det du säljer men också hur de söker och
kan därmed rekommendera er de rätta nyckelorden att annonsera på. Vi tar fram förslagen, därefter
översänds dessa till er för komplettering och godkännande.

Sökoptimering av 15 nyckelord
I Standard kommer du att få en väl förbättrad synlighet när någon söker på era utvalda nyckelord.
Totalt 15 nyckelord ingår.

Sökmotorer som omfattas:
Er verksamhet kommer att få en bra synlighet i nästan samtliga sökmotorer. De vi främst inriktar oss på
är: Google, MSN Search, Eniro.se, Yahoo och Altavista. Tillsammans står dess sökmotorer för mer än
90% av alla kommersiella sökningar som görs i Sverige.

Tillgång till MediaAnalys Länknätverk
För att man ska få en bra exponering på Google och även de flesta andra sökmotorer, krävs det att det
är flera andra webbsidor som länkar till er webbsida. MediaAnalys har ett egenutvecklat länknätverk som
bygger många högrankade länkar mot er webbplats.

Rapportering, statistik och uppföljning
Vi är kända för att ha en väl fungerande återkoppling till våra kunder. Som kund hos oss får du inte bara
rapporter före och efter arbetets utförande och besökarstatistik varje månad, utan även en personlig
kontakt ca var 3:e månad för uppföljning och avstämning. Läs mer om detta på vår webbsida.
Polzer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-21, 11:49 #2
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Jag reagerar på två saker..

nr 1: 7900 kr per år för 15 sökord får mig direkt att undra vad de i hela friden gör. Det är alltså ca en 4e-del utav vad vi tar för 15 ord. Och vi ligger på samma prisläge som SEOlogik, Webanalys, Relevant Traffic osv, dem som vi betraktar som seriösa aktörer på marknaden.

nr 2: Detta får ju en att tro att de arbetar med någon slags genväg (Senväg).

Och när man sedan läser längre ner om länknätverket så får man svar på vad det är de gör. Och när man nu sedan väger in att det är folk ifrån Altus som står bakom så skulle jag verkligen akta mig för den slags teknik... se exempelvis följande länkar:

http://www.idg.se/ArticlePages/20051...941_IW.dbp.asp

http://www.idg.se/ArticlePages/20051...144_IW.dbp.asp


Mitt råd, även om det kan uppfattas som partiskt, är helt klart att säga till din kund att säga nej tack och ge honom kontaktuppgifterna till några seriösa företag i branschen i stället som han kan ringa och jämföra emellan. Eventuellt kan ju du göra det för eget intresse så att du sedan i framtiden slipper gissa när någon frågar dig.
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-21, 12:48 #3
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Enkelt; kräv resultat.

Vi -skall- ligga minst plats # på följande keywords, annars får ni bara xxxx:-. Om de inte kan gå med på det är det bara att leta vidare i SEO-träsket.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-21, 13:07 #4
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Jovisst kan man be om motsvarande som Grazzy skriver (då skall ni för övrigt också försäkra er om vilka sökmotorer de mäter på!!- vissa har med alla och självklart är det lättare att få er upp på nr 1 på spray än vad det är på Google och om kriteriet är att de nr1-placeringar innebär att de uppfyllt sin del utav avtalet så är det ju rätt surt om ni har flera ord i top 10 på spray men inte en enda på Google och ligger och betalar massa pengar för det. Dessutom är det väldigt viktigt att titta på HUR de mäter det. Du kan ju ligga nr1 en dag och nr3 en annan och det innebär alltid problem med hur man skall lösa den frågan. Om de bara ligger nr 1 en gång under månanden, är avtalet uppfyllt då eller skall de göra det ett visst antal dagar eller vad? )

Men alltså.. om det nu är så att de gör någonting med er hemsida som motstrider Googles guidelines och det resulterar i att ni blir blacklistade eller liknande så är det ju heller inte värt det. Om man fick använda sig av vilka tekniker som helst för att få en sida upp till plats 1 och sedan ta 100 000 för det, och ni dagen efter blev blacklistade så vet jag inte om det är världens bästa deal. Så det är faktiskt lite naivt att bara resonera så som Grazzy gör, det finns många fler saker än så att tänka över.
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-21, 16:46 #5
mcelwee mcelwee är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 90
mcelwee mcelwee är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 90
Längst ner i koden på referens-siten så ligger det en hel del keyword-tät kod inom <noscript>-taggar.

Vet inte om man blir bannad från Google för det.. men det kan ju vara en anledning till att det är billigt. Tar ju mindre tid än att bygga länkar.

Edit: Sen är titlen lite trixig med.
mcelwee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-21, 19:28 #6
andgus avatar
andgu andgu är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 37
andgu andgu är inte uppkopplad
Nykomling
andgus avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 37
Jag trodde ju att sitemap'en var till för att vara en genväg till sidor på den egna webplatsen ... kan tydligen användas för annat med ;-)

Vad har telemarketing med byggnadsställningar att göra?

Vet du om kunden varit i kontakt med Grimek och om de i så fall var nöjda?

ps.
titeln lär väl vara ett solklart fall av att presentera ett innehåll för robotar och ett annat för "vanliga" besökare - aka cloaking
andgu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-22, 12:58 #7
Polzer Polzer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 7
Polzer Polzer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 7
Okej, när jag tittar på era svar dyker det upp saker som cloaking, trixig title samt en del andra saker som gör att jag "drar öronen åt mig".

Jag ber nog min kund att titta på andra alternativ!
Polzer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-23, 08:30 #8
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
Måste bara få fråga Kajsa, hur kommer era kunder högt om ni inte på något sätt ordnar inlänkar som skulle kunna uppfattas "utanför googles guidelines"?
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-23, 09:56 #9
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
End... tja.. det är ju liksom det som är våran affärsidé va...:-) Och att förklara det hela på en sekund i ett inlägg på WN är ju inte det lättaste.

Men alltså, vi gör inga inlänkar till sajten alls. Vi länkar däremot inom sajter och mellan undersidor och det hela handlar om relevanta och synliga länkar. Självklart så är det enklare för oss att göra en bra lösning om sidan i botten är bra och har en riktig sitemap och en hög PAgeRank.. men vi har onekligen många nöjda kunder som har väldigt bra lösningar utan att hålla på och jobba med en massa orrelevanta länkar och oetiska länkfarmar.

Det händer mig ofta när jag pratar med Webmasters att de påpekar att de aldrig har sett en lösning liksom våran förr... men det är därför vi är så geniala:-)
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-25, 08:06 #10
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Enligt min uppfattning så finns det inga seriösa SEO företag, det är skojare allihopa. Vet inte hur många kunder jag har sparat pengar åt, då dom har ringt och frågat om företaget x och y skall SEO deras sajter.

Lägg det pengar som en SEO kostar dej , på att köpa sökord på google. Så får man ut mycket mera av pengarna.. Än att slösa detta på en inkompent SEO konsult, vars arbetes är värdelös så fort google dansar.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017