Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


netpointers verkar helt oseriösa

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-23, 09:31 #11
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Nobody@Jul 18 2006, 15:55
Haha, mycket ska man höra...
Finns det något seriöst SEO företag? Efter en snabb koll på marknaden, tycker jag det flesta SEO företag verka vara skräp, oftast kan man göra deras jobb själv och billigare.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-23, 14:06 #12
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Jag har provat Altus - det var verkligen bara skräp.
Tecknade avtal med SEOlogik för några månader sedan och väntar på att se resultat. De ger ett seriöst intryck, men de har inte förbättrat mina positioner nämnvärt ännu. Jag är medveten om att det kan ta tid, så jag är inte speciellt missnöjd i dagsläget, men snart måste det hända saker.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-23, 15:04 #13
ArreliuS ArreliuS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 290
ArreliuS ArreliuS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 290
Tyckte faktiskt det där med lustigkurre var lite kul Men givetvis. Dåligt för bolaget.
ArreliuS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-23, 18:50 #14
j3rk3rs avatar
j3rk3r j3rk3r är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 289
j3rk3r j3rk3r är inte uppkopplad
Medlem
j3rk3rs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 289
Som mlindstrom skrev så missuppfattas ofta mail eftersom man varken ser kroppsspråket eller hör på vilket sätt personen säger det.

Tycker dock att det var oproffsigt gjort.
j3rk3r är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 08:36 #15
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Ja, det är mycket lätt att feltolka ett mail, en del företag förbjuder anställda att använda skämt och ironi i mail. Man ser så allvarligt på problemet att man har kurser för anställda som hanterar hur man skall undvika missförstånd i mail.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-24, 23:45 #16
mattiasjarnhall mattiasjarnhall är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 90
mattiasjarnhall mattiasjarnhall är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 90
Håller med om att DETTA inte var det bästa svaret av en säljare

Men jag håller inte med om följande...
Citat:
Snacka om attitydsproblem, i min värld har kunden alltid rätt oavsett om en kund är tveksam, bortskämd, ironisk, tråkig, jobbig, otrevlig, besserwisser, slö eller bara hal som en ål
Jag tycker definitivt att kunden har rätt i de flesta fall, men jag anser INTE att en kund får bete sig hur den vill. Lite självförakt och integritet måste man ha, jag skulle aldrig kräva att mina anställda behövde acceptera "vad som helst".
Då tackar man istället lite fint och går ifrån situationen med huvudet högst.

Lite off topic kanske, men jag har alltid funderat på hela kunden-har-alltid-rätt-konceptet.

Only my 2 cents
mattiasjarnhall är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-10, 16:02 #17
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Angående Netpointers arbetsmetoder kan man studera dem på till exempel Telge Energis sidor.
Pröva att ladda sidan
http://www.telgeenergi.se/tef/np/npnps/energipris.html

med respektive utan javascript aktiverat i era webbläsare.

Det skiljer ju en del, så att säga.
Är det sånt som kallas Cloaking?
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-10, 16:48 #18
Apsis Sweden ABs avatar
Apsis Sweden AB Apsis Sweden AB är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 18
Apsis Sweden AB Apsis Sweden AB är inte uppkopplad
Nykomling
Apsis Sweden ABs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 18
Kanske intressant att veta.

Netpointers var det optimeringsföretag som lyckades svartlista Radisson-SAS (nov/dec 2004).
Apsis Sweden AB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-14, 09:39 #19
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Hej allesammans.

Den svenska säljaren på Netpointers här. Jag utgår ifrån att ni är intresserade av att höra den andra sidan av historien? Många utav er här inne har träffat riktigt när ni poängterat att ironi i skriftlig form lätt kan bli missuppfattad. Mitt första mail till Missdomain var en enkel fråga om möjligtvis våra tjänster hade varit intressanta och det mail jag får tillbaka uppfattar jag som att han provar att "spela smart" och jag uppfattar det som onödigt tyket utan någon anledning till att vara det. Jag uppfattade det inte vid den tidspunkten på något sätt som att han var intresserad av vår produkt, utan det irriterade mig att han skrev ett så provocerande mail tillbaka utan synbar anledning. Så satte det hela igång och flera mail och missförstånd följde.

DOCK så skulle jag inte vilja påstå att jag vid någon tidspunkt var otrevlig mot honom, ironisk liksom han ja, men det var inte vid någon tidspunkt min mening att förnärma honom eller vara otrevlig. Snarare så trodde jag själv att han skulle uppfatta det som ironi och tycka att det var lite kul. Men jag skrev också ett par seriösa mail till honom och provade att svara på det som han anklagade oss för, där jag också föreslog att han skulle ringa mig så jag kunde förklara per telefon, iom att jag inte hade hans nummer. Men mötte onekligen avsaknad av intresse gällande det.

Jag har också efter att ha läst detta inlägget skrivit ett mail till Missdomain och skrivit detsamma som ovan och hoppas på så sätt att han inte håller något agg mot mig eller vårt företag.

Det finns alltid två sidor av ett mynt och jag tackar dem här inne som anade att det var så.

Det är synd att det skall vara så mycket smutskasting och misstro i denna bransch och att många medier och "bättre vetande" är snabba med att sprida rykten och myter. Om man seriöst är intresserad av sökmotorsoptimering så skall man ju såklart skaffa sig mycket kunskap om företagen i branschen och kritiskt granska material och exempel som de framlägger. Men det är ju någonstans fel att avskriva ett företags kompetens genom vad man har hört på djungeltrumman.

Vi har exempelvis aldrig fått någon blacklistad såsom någon påstår här inne. Historien med Radisson SAS förföljer oss och de blev INTE blacklistade utan det hela handlade om en felaktig implementering på fel hemsidor ifrån deras sida. Det resulterade i ett drastiskt fall på sökmotorerna men inte en blacklistning. De var tillbaka i topp kort efter att felet ordnats och var sedan kunder hos oss i 2 år efteråt. För mer info om det så kontakta dem eller oss innan ni sprider felaktig information vidare.

För övrigt så hoppas jag att jag kanske har lyckats rädda något av vårt rykte hos Sveriges Webmasters... ,-) och alla de frågor ni ställer här inne om vilka vi är och vad vi kan är ni välkommna att kontakta mig och fråga om, så ser jag till att ni får allt underlag ni kan tänkas behöva.

Trevlig fortsatt sommar!
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-14, 09:48 #20
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Och till elprisguiden... NEJ, det vi gör är inte cloaking. Det som betecknas som cloaking är när en undersida endast existerar i kod och optimeras hårt utifrån massa ord. Denna undersida indexeras sedan på ex Google och redirectar sedan direkt till företagets startsida. Detta är INTE accepterat utav Google. Vi bygger undersidor till en sajt, men sidor som är existerande och faktiska och innehåller information och text gällande ordet i fråga man vill optimera om. Detta ord är fullständigt relevant för företaget och denna undersida ligger på kundens egna sajt precis som vilken undersida som helst. Det är också denna undersida kunden kommer till från Google, och klickar sedan själv sig vidare runt på sajten. Det är väldigt givande att arbeta med undersidor då dessa också kan bli indexerade på Google, gentemot att hårt optimera en startsida på en massa ord. Vem som helst kan bygga en undersida till sin sajt, vi vet bara mer efter 8 år i branschen om exakt hur den skall utformas. 80% utav det vi säljer är ju vårat know-how.
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017