Kom ihåg mig?

Forumet och startsidan indexeras olika

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-14, 09:44 #1
minbebiss avatar
minbebis minbebis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 35
minbebis minbebis är inte uppkopplad
Nykomling
minbebiss avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 35
Hej vi har en portal där vi länkar in vårt forum i en frame! Nu har jag sätt att tex yahoo indexerar länkarna till forumet utan att ta med index sidan så forumet öppnas i sitt egna fönster alltså utan ramen runt och det vill jag inte men det är ju inte så konstigt! Frågan är då ifall det går att ordna så detta inte sker?

minbebis.com/forum2/ den dyker upp så i fullstort fönster! jag skulle vilja att alla länkar som google plockar upp sen ska leda in till
minbebis.com/index.php?sida=forum alltså om en tråd i forumet ska indexeras i google så vill jag att den visas med ramen men det kanske inte går?

Jag har fått tips om att lägga en rad i htaccess-filen som säger att servern skall leta efter index.html-filer först. och sedan lägga in en redirect i filen. Hur påverkar det indexering i övrigt? Någon som har erfarenhet av phpbb forum i en frame på detta sätt? Är ju inte kul om mina länkar leder till vad som kommer att se ut som olika sidor!
minbebis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-14, 11:32 #2
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Ändra i templaten så att man skickas till framesetet med ett Javascript ifall den laddas utanför en frame...

Google struntar fullständigt i vad du vill och inte vill... Det är en bara "dum robot"...
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017