Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kontaktad av Jajja, något att satsa på?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-22, 15:14 #21
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Spelar väl mindre roll om de levererar resultat vilket de uppenbarligen gör.
Dock så handlar det oftast om spam vilket kan leda till något jobbiga påföljder.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-22, 15:31 #22
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Dock så handlar det oftast om spam vilket kan leda till något jobbiga påföljder.
"Alla" är väll att ta i nu, men hur många sådanna företag sysslar inte med "black / grey" hat metoder?

Att fixa några tusen inlänkar osv?
För det är väll det man ändå kan fixa själv, Via forumlänkar (nofollow som dofollow) och bloggkommentarer, eller hur? ;-)
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-22, 17:14 #23
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
"Alla" är väll att ta i nu, men hur många sådanna företag sysslar inte med "black / grey" hat metoder?

Att fixa några tusen inlänkar osv?
För det är väll det man ändå kan fixa själv, Via forumlänkar (nofollow som dofollow) och bloggkommentarer, eller hur? ;-)
En del företag inom SEO använder sig av black hat-metoder - det är ett faktum. Andra har en grå nyans på sin hatt. Även jag. Tror inte riktigt det finns några som är heeelt vita, så att säga.

Att fixa några tusen inlänkar är inte black hat-SEO. Inte 2000 länkar heller. Eller 3000 för den delen.

Förstod för övrigt inte vad poängen med ditt inlägg var. Men min poäng var i alla fall att det Jajja gör - det fungerar (bevisligen) - men är riskabelt. Har man otur så poppar man ut ur Googles index. Och det vill man inte
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-23, 16:44 #24
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 341
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 341
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
"Alla" är väll att ta i nu, men hur många sådanna företag sysslar inte med "black / grey" hat metoder?

Att fixa några tusen inlänkar osv?
För det är väll det man ändå kan fixa själv, Via forumlänkar (nofollow som dofollow) och bloggkommentarer, eller hur? ;-)
SEO-företag brukar har nätverk med siter och bra kontakter som ger bättre och mer inlänkar. Det är huvudsakligen detta som kostar pengar.
daniel.s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-23, 19:34 #25
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Jag skulle rekommendera lägga pengarna på enbart onsite-optimering och endast be om råd gällande offsite-optimering. Var dessutom tydlig med att du endast vill använda dig av white hat-metoder och läs på om de otillåtna metoderna så du inte blir pålurad dessa.

Detta är dock förutsatt att du redan har en värdefull sajt där du inte kan riskera att förlora den närvaro du redan har i sökmotorerna.

Att vända sig till ljusskygga typer i svarta och mörkgråa hattar som garanterar placeringar ger dig en så hög risk att straffas av sökmotorerna att man snarare borde betala för att inte få det.

Sen huruvida Jajja fortfarande är väförtjänt av sitt riktigt dåliga rykte vet jag faktiskt inte. Men av det jag sett av deras offsite-optimering tidigare skulle jag vara väldigt väldigt försiktig.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-24, 08:58 #26
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Dock så handlar det oftast om spam vilket kan leda till något jobbiga påföljder.
SPAM?

Jag tror nog de har ett bra länknätverk av både bloggar och länkkataloger, som sedan är automatiserat via någon form av gränssnitt. Blir det då SPAM bara för att man "klarar av" att automatisera det hela medans "alla andra" har svårt att få till automatiseringen, har inte så stort utbyggt länknätverk?

Att börja använda andras bloggar (kommentarer), forum etc. kan ses som SPAM om det görs automatiserat, görs det manuellt och kommentarerna/foruminläggen är relevanta så blir det ju inget SPAM!

Ännu en gång ser man den vanliga "seo avundsjukan" visa sig just för att ens "SEO kapital" inte räcker till mot de som verkligen har mycket "SEO kapital".

Och nej! jag är inte lierad med Jajja, men diskussionen är ganska tröttsam. De allra flesta SEO-konsulter/företag gör exakt samma saker som Jajja dock i en mycket mindre skala ...
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-24, 09:00 #27
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
En del företag inom SEO använder sig av black hat-metoder - det är ett faktum. Andra har en grå nyans på sin hatt. Även jag. Tror inte riktigt det finns några som är heeelt vita, så att säga.

Att fixa några tusen inlänkar är inte black hat-SEO. Inte 2000 länkar heller. Eller 3000 för den delen.

Förstod för övrigt inte vad poängen med ditt inlägg var. Men min poäng var i alla fall att det Jajja gör - det fungerar (bevisligen) - men är riskabelt. Har man otur så poppar man ut ur Googles index. Och det vill man inte
Nu kom det igen ... "black hat"? Exakt VAD är det? xRumer etc där man automatiserar blogg/forum inlägg är SPAMMING och inget annat, så vart drar vi gränsen för "black hat"? 100 länkar? 1000 länkar? eller blir det "black hat" när man automatiserar det hela och skalar upp så man klarar av att skapa 10 ggr, 50 ggr, 100 ggr eller 1000 ggr fler länkar på samma tid?

Varför skulle det Jajja gör vara mer riskabelt än vad något annat SEO-företag gör?
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-24, 11:03 #28
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Citat:
Ursprungligen postat av MrWize Visa inlägg
SPAM?

Jag tror nog de har ett bra länknätverk av både bloggar och länkkataloger, som sedan är automatiserat via någon form av gränssnitt. Blir det då SPAM bara för att man "klarar av" att automatisera det hela medans "alla andra" har svårt att få till automatiseringen, har inte så stort utbyggt länknätverk?

Att börja använda andras bloggar (kommentarer), forum etc. kan ses som SPAM om det görs automatiserat, görs det manuellt och kommentarerna/foruminläggen är relevanta så blir det ju inget SPAM!

Ännu en gång ser man den vanliga "seo avundsjukan" visa sig just för att ens "SEO kapital" inte räcker till mot de som verkligen har mycket "SEO kapital".

Och nej! jag är inte lierad med Jajja, men diskussionen är ganska tröttsam. De allra flesta SEO-konsulter/företag gör exakt samma saker som Jajja dock i en mycket mindre skala ...
Jag antog att Jajja inte använde sig av ett eget nätverk. Sorry.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-24, 12:15 #29
wingen wingen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 126
wingen wingen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 126
Personligen skulle jag inte anlita dem.
Många av de länkar jag SETT jajja producera till vänners företag har ju inte direkt imponerat.
Jag skulle i alla fall inte vilja betala för länkar från siter som "vrazcjek.blogsmizj.ch" eller länkkataloger.
Deras onpage optimering har inte heller imponerat med så simpla saker som felstavningar i meta taggarna osv.
Säger inte att det alltid går till så. Säger bara vad jag själv sett.

Det är dock bara mina egna erfarenheter av dem. Har sett bra mycket bättre exempel på länkbyggen från andra SEO företag.

Dessutom: Tillåtet eller inte, jag hade hellre köpt länkar från halvseriösa svenska bloggar än från utländska spambloggar.

Senast redigerad av wingen den 2011-02-24 klockan 12:22
wingen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-24, 12:33 #30
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Kör nog en blandning av större pyramid nät med Web2.0, Forum profiler, Bloggar, Artikel sidor, Sociala bookmärkes sidor, osv.

Man kan ju testa att bygga efter någon av dessa typer.

Senast redigerad av BarateaU den 2011-02-24 klockan 12:39
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017