Kom ihåg mig?

MyPay, vad händer?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-13, 00:07 #11
Farang Farang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 105
Farang Farang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 105
Ticoroman, det var tråkigt att höra att då har fått samma ski*t faktura.

När jag signade upp mig för ett konto så var det gratis, samma sak som dom kör med nu. Det skulle sedan dela på ev intäkter, samma sak som med mosms (där funkar det bra för mig iallafall).

Hur ska man gå tillväga om man vill bestrida fakturan?
Farang är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-13, 00:29 #12
ticoroman ticoroman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 20
ticoroman ticoroman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 20
Citat:
När jag signade upp mig för ett konto så var det gratis, samma sak som dom kör med nu. Det skulle sedan dela på ev intäkter, samma sak som med mosms (där funkar det bra för mig iallafall).
Exakt. Inga intäkter = inga kostnader.

Citat:
Hur ska man gå tillväga om man vill bestrida fakturan?
Det finns råd och tips på http://www.svenskhandel.se/

Varningslistan -> Råd och tips. De verkar vända sig främst till företag, men det kan inte skada att följa samma procedur, tills man i alla fall fått andra direktiv.

Ingen garanti att man lyckas bli av med gamarna, men inte fan ska man ge upp direkt heller. Nu kanske de bara tillfälligt fått grus i maskineriet och kommer att ställa allt till rätta snart, men jag ogillar starkt sådana överraskningar.
ticoroman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-13, 00:33 #13
Farang Farang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 105
Farang Farang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 105
Tackar.

Man blir ju hels*ke arg på sådant här. Det tar ju både tid och ork av en. Man borde skicka en faktura till dom på allt man lägger ner för att reda ut det.

Ska följa svenskhandel.se och faxa under natten till till MyPay.se
Farang är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-13, 00:36 #14
ticoroman ticoroman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 20
ticoroman ticoroman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 20
Lycka till! Jag har tyvärr ingen fax, utan får vänta tills imorgon

Hoppas att det löser sig för oss båda. Jag tror dock inte att vi är de enda, utan att det helt enkelt är så att bara vi två hittils sökt oss till detta forum.
ticoroman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-13, 10:50 #15
Farang Farang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 105
Farang Farang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 105
Det löste sig.

Har precis pratat med MyPay. I maj så införde dom en miniavgift för att bli av med alla konton som inte används eller ibland används. Denna info ska ha gått ut till alla kontoanvändare via e-post. Själv har jag inte sett röken av denna info.

Påpekade att enligt deras webplats så står det att det är fortfarande gratis att öppna konto, man delar på ev intäkter. Får till svar, "ojdå det var inte bra. Det måste vi se till att ändra".

Men det löste sig till slut iallafall. Fakturan är nu krediterad samt mitt MyPaykonto är stängt/raderat.

Farang...
Farang är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-13, 10:59 #16
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Något sådan information har inte heller jag fått. Det hela låter mera som en "kupp" än som ett ärligt försök att "bli" av med småkunder. Det kostar knappast dem särskilt mycket att ha min användarinformation i en rad i en databas och eftersom de ändå får del av min eventuella vinst så känns det vääldigt suspekt. Råkar inte vara så att de delar styrelse med ACME?
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-13, 16:05 #17
ticoroman ticoroman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 20
ticoroman ticoroman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 20
Jag kommer inte ens fram via telefon. Inte heller har de bemödat sig med att svara på e-posten som jag skickade igår.

Om de nu ändrar användarvillkoren så drastiskt, och går från en ren gratistjänst till saftig betaltjänst, så ska kunderna underrättas och få chansen att ta ställning till det nya avtalet. Jag har inte heller fått information om det. varken via epost eller annat sätt.

Låter annars som en bra affärsidé. Registrera massvis med gratiskunder, som aldrig använder systemet. Vänta flera månader efter att kunden senast loggade in och skicka saftiga fakturor. Jag väntar med spänning på att få saftiga räkningar från Hotmail, Youtube, Gmail och alla andra gratistjänster man utnyttjat under åren.

Farang, vilken person var det som du pratade med på MyPay?
ticoroman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-13, 16:17 #18
ticoroman ticoroman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 20
ticoroman ticoroman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 20
Citat:
Det hela låter mera som en "kupp" än som ett ärligt försök att "bli" av med småkunder.
Precis, inte fan kan de skicka mig en faktura för att jag har registrerat ett gratiskonto (det kan man fortfarande göra) för ett år sedan.

Det kanske är därför de inte svarar. Nej, jag går hellre genom tingsrätt och riskerar att åka på 10 x fakturans värde än betalar 1 500 till de här tomtarna.

Jag har aldrig bestridit en faktura, men googlat fram att man ska göra följande:

- skriva typ "bestrider härmed denna faktura - ingen beställning har gjorts eller avtal ingåtts" på fakturan och faxa in den.
- kontakta Handels (vete tusan hur man ska göra där)
- göra en polisanmälan

Vad mer?
ticoroman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-13, 16:21 #19
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Jag kom inte heller fram till deras support idag, orkade inte vänta mer än 5-7 minuter förrvisso. Lämnade ett meddelande på växeln vid tvåtiden och de har inte ringt ännu. Har även pratat med jurist om detta och det är solklart att det här avtalet inte gäller såvida inte mypay kan bevisa att vi som användare har läst och godkänt det. Vilket de inte kan göra när de endast har skickat ut ett mail.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-13, 17:31 #20
Farang Farang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 105
Farang Farang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 105
Jag ringde strax efter 10 tiden imorse, 08-55602382. Någon svarade utan att presentera sig. Bad att få prata med någon på ekonomi avd. Får till svar att det är upptaget och samtal väntar.

Frågade då personen som svarade om han kunde hjälpa mig, visst inga problem.
Förklarade att jag hade öppnat ett gratis konto, men inte använt det, och nu har det ramlat in en faktura.

Han förklarade varför dom hade börjat ta betalt samt att denna info hade gått ut i maj till alla personer som hade konton hos dom. Sa att jag har då inte fått någon som helst info om detta.

Utan att jag tog upp det så säger han att han krediterar fakturan. När jag hade kommit halvvägs i mening där jag frågade efter hans namn, så avbryter han mig och ber mig kolla min e-post. Där låg följande.

"Som vi kom överens per telefon så krediterar jag din faktura. Se bifogat kredit faktura-xxxx


Med vänliga hälsningar / Sincerely,
Jonathan Conner
Chef Kundrelationer och Affärsutveckling
MyPay AB
Hammarby Allé 93, SE-120 63 Stockholm
Tel vx +46 (0)8 5560 2370
E-mail [email protected]"

Hoppas att det löser sig för er andra som ev fått en faktura.
Farang är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017