Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Problem med A c m e

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-24, 10:19 #21
nicces avatar
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 141
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem
nicces avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 141
Absolut min miss!

Jag tog förgivet att ACME va ett kreditmarknadsbolag efter att deras säljare gång på gång nämnt detta.

Jag backar och ber om ursäkt.
nicce är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-25, 11:12 #22
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Att ett företag påstår sig vara kreditmarknadsbolag utan att vara det får ytterligare varningsklockor att ringa. Upp med korten på bordet magz. Varför svarar ni inte på mail och telefon?

Både du (magz) och jag vet att det finns kunder som inte fått ut sina pengar. Istället för att ringa mig på min privata telefon och ställa frågor kanske du skulle berätta öppet vad som händer med Acme?
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-25, 11:47 #23
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 141
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 141
Jag har svårt att tro att dom medvetet håller inne med pengar. Tror snarare att det beror knas i deras system som dom håller på att uppgradera vad jag har förstått. Vi hade det superstruligt med personnummer som inte gick igenom för ca två veckor sedan - fick ingen vettig lösning från dom så vi bytte till Kreditor och försäljingen ökade ordentligt. Det är stor skillnad på kreditor och paycontrol till kreditors fördel men det kanske passar bättre i någon annan tråd.
JohanH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-25, 19:10 #24
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Jag har alltid varit mycket positiv till ACME och aldrig haft några problem att få tag på dom, inte heller med utbetalningar.

Däremot blev jag lite konfunderad förra veckan när jag två dagar i rad fick brev från Kronofogden och det berodde på att ACME inte hade betalt in avgiften om 2 x 500kr på två krav dom drev åt mig, summan av dessa brev är att om inte pengarna betalas in av ACME så kan jag riskera att dom kommer hem till mig för utmätning till ett värde av 2 x 1000kr. Detta eftersom det är Lastbryggan AB som står som sökande på personerna i fråga.

Självklart ringde jag KF direkt och undrade vad i he...vete detta var, det var då jag fick förklarat för mig att det låg till som jag skrev ovan. Ringde ACME direkt och påtalade detta och dom ville då att jag skulle faxa dessa två krav till dom för att "dom skulle kolla upp det". Kvinnan jag pratade med på KF lovade mig att ringa mig om inte pengarna kom in så att jag får lösa det i så fall, för jag vill ju inte ha en betalningsanmärkning för att ACME inte betalar in sina avgifter.

Kan tillägga att hon fortfarande inte ringt och dom 7 dagarna som kravet löpte över har nu gått. Vet inte vad det beror på från ACME's sida men det känns inte så kul.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-27, 11:20 #25
guilkoo guilkoo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 5
guilkoo guilkoo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 5
Verkar som tom Acme tröttnat på Paycontrol. Har en polare som känner företaget FöretagsFinans och de har tydligen blivit uppköpta av Acme för några månader sedan. Nu startar de Pay24 som är kusligt likt Paycontrol. Kanske att Paycontrols varumärke inte orkar med kritiken på webmasternetwork?
guilkoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-03-29, 10:07 #26
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Kan tillägga att hon fortfarande inte ringt och dom 7 dagarna som kravet löpte över har nu gått. Vet inte vad det beror på från ACME's sida men det känns inte så kul.
Fick meddelande från KF i måndags att det nu var betalt.
// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-05, 15:36 #27
ffab ffab är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1
ffab ffab är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1
Hej jag vill dementera det "guilkoo" säger. Jag heter Niklas Digrintakis och är Vd för FöretagsFinans AB. Att Acme Associates har köpt upp oss och att Pay24 skall ersätta Paycontroll stämmer inte.

FöretagsFinans AB har utvecklat i ett halvår produkten Pay24. Pay24 är alternativet för kreditor och paycontroll. Vi har ett annat tänk när det gäller användargränssnittet och tekniken. Dessutom kommer vi att vara en renodlad betalväxel. Vi kommer att köpa fakturan för en fast avgift och betala ut inom 48 timmar för en fast % sats. Allt administreras smidigt via Payaccess.

Vill ni tipsa oss om funktioner ni skaknar i er befintliga lösning kontakta gärna mig på [email protected].
ffab är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-06, 16:35 #28
guilkoo guilkoo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 5
guilkoo guilkoo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 5
Saxat från foretagsfinans.se:

Vilka är vi?

Farel Kaptial AB, f.d FöretagsFinans Euro AB
Bolaget har funnits sedan år 2000 och har ett aktiekapital på 10Mkr. Verksamheten består av fastighetsförvaltning, företagsförvaltning samt utveckling av teknik inom den finansiella marknaden.

Ägare
Bolaget ägs av företagskoncernen Farel Investmet SArl.
Koncernern har verksamhet i Norra Europa och äger i Sverige
b.l.a bolag som Acme Associates AB, FöretagsFinans AB,
Viatel AB, RingRingRing AB, KontoretOnline AB,
Scandinavian Billing Systems AB m.m.

Styrelse
Styrelsen består av Niklas Digrintakis som ordförande, Magnus Asp som VD, Lennart Ollson och Jan Blomqvist som styrelseledamöter. Revisoruppdraget innehas av Jan Ekholm på PricewaterhouseCoopers.
guilkoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-25, 09:41 #29
DinaButiker DinaButiker är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 11
DinaButiker DinaButiker är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 11
Hej!
Jag har kört med Acme ett tag och jag har problem med dem ang. utbetalningar.
Har fakturor som är flera månader gamla som jag inte har fått betalt för än. Har även skickat mail om detta ett flertal gånger utan svar.
Sen när det gäller min kontaktperson så kan jag tyvärr inte ge mycket för honom/henne då 98% av alla mina frågor hänvisar hon mig till någon annan eller så får hon i sin tur rådfråga sina kollegor.
Kanske är ny på företaget och känner inte till alla rutiner och dylikt?
Har även varigt i kontakt med teknikern ett flertal gånger och känner även här att det saknas kompetens. Han skulle höra av sig flera gånger vilket han aldrig har gjort. Har själv fått höra av mig till honom efter flera dagar. Nu har jag även väntat på ett fel han skulle kolla upp och det är nu ca två månader sedan. Nu pallar jag inte jaga dem mer iaf.
Vissa kanske känner sig nöjda med Acme men jag kan tyvärr inte rekommendera dem.

Lycka till!
DinaButiker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-25, 09:48 #30
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Varför är admin så fega att man bytt topic från ACME till A C M E?
Har ni fått betalt från Acme eller vad är det frågan om?
ACME sitter och blåser företag på stora belopp och admin@wn låter dessa skurkar komma undan.

!PINSAMT WEBMASTER NETWORK, PINSAMT!

Om Acme hade haft rent mjöl i påsen hade man haft tillstånd från FI att bedriva sin verksamhet. Avsaknaden av detta tillstånd visar på att det finns oegentligheter.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017