Kom ihåg mig?

Brandos avråder vissa att handla hos dem!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-10-01, 00:28 #71
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Man får inte gå till personangrepp / flamea ! När det har gjort det går det för långt.
Han har helt rätt Terabyte. Det blev otroligt många forumsinlägg mellan mig och dig som troligen ingen annan är intresserad av dessutom var det lite offtopic. Hör inte hemma här.

Det var faktiskt du som kom med påståenden. Det här är ett webmasterforum. Vi går ibland offtopic, men då på en vuxen nivå och inte så som du gör det. Pma mig gärna om du vill föra en diskussion.

Tack till tartareandsire!

Mina inlägg var svar på det du har skrivit med citat. Inga påståenden som kom ur luften.

Du, därmed, skriver idiotiska anklagelser som de ovan jag har citerat och tycker det är helt ok? Har bett dig cietar mig om du anklagar mig, men du har inte gjort, för du kan inte det. Det är bara massa strunt som du skrev ner, utan någon grund, och tycker att det är tillåtet att göra det?

Tänker inte diskutera med dig via PM.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-01, 01:34 #72
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Fattar ingenting. Brandos saluför väl inte svarta knähöga stövlar? (skojar)

Seriöst så tycker jag personligen att budskapet i filmen haltade en smula beträffande logik, men å andra sidan respekterar jag de som står för sina åsikter, även i sin roll som företagare.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-01, 02:14 #73
objx objx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 154
objx objx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 154
Det känns som att merparten av de 5% som SD fick i valet är missnöjesröster.
- Personer som är missnöjda med den svenska invandringspolitiken.
- De som ser invandringen som ett problem, en skattekostnad.
- En orsak till högre kriminalitet då invandrare ska vara överrepresenterad i brottsstatistiken (vilket vi diskuterat i en tidigare tråd).

Problemet är enligt mig att varken politiker eller den typiska "svensken" verkar ju se invandringsfrågan som något prioriterat.

Förvånansvärt många kommuner har ju tillåtit att invandrartäta områden vuxit fram, oftast i förorter eller utkanten av stan. Det är ju inte bara i de absoluta storstäderna som detta är ett problem, utan även mindre städer på < 100.000 invånare.
Många av problemen växer ju fram ur den här typen av områden. Inte på grund av att de är invandrare och tillhör en viss etnicitet, utan för att de lever i en väldigt utsatt situation. Det uppstår ju betydligt större problem med integrationen i den här typen av områden, än i de fall där enstaka invandrarfamiljer flyttar in i typiskt "svenskfödda" områden.

Men trots att det verkar vara den mest givande integrationspolitiken så tillämpas den inte särskilt ofta.

Dessutom har nästan inget parti, förutom SD då, velat/vågat stå för egna åsikter i invandringspolitiken, det har bara handlat om att bemöta SD. Ofta på inte särskilt konstruktiva sätt.

För att vi ska få en bättre fungerande integrationspolitik så krävs det att mentaliteten bland oss alla förändras. Vi måste se invandringen som en resurs, inte som en börda.

Det tragiska i hela situationen är ju att 5% av den svenska befolkningen inte är rasister.
Så upplever inte jag min omgivning i alla fall.

Trots detta så föll just 5% av rösterna på ett rasistisk parti. För läser man SD's partiprogram och lyssnar på vad de faktiskt säger så råder det inte särskilt mycket tvivel om att de har rasistiska åsikter.

Häri ligger tragiken enligt mig:
Rädslan och okunskapen som så mycket enklare får fäste än intellektet och det sunda förnuftet.
objx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
brandos


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017