Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Lön som systemutvecklare med LAMP som val av vapen? -Vad borde man ligga på i lön?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-12, 11:10 #11
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Försök tala med arbetsgivaren och var ärlig i dina funderingar så kanske ni kan komma överens om en nivå som passar er båda bättre. Säger man inget så kanske arbetsgivaren tror att ni är nöjda, dennes mål är ju att hålla nere kostnaderna och då kanske det känns knasigt att erbjuda högre lön helt apropå ur deras synvinkel om de tror sig veta att du är "nöjd". Det är svårt att vara arbetsgivare också, men att erbjuda högre lön till duktiga medarbetare utan föregående samtal för att visa sin uppskattning mot sin personal uppskattas, men alla kanske inte ser det så.

Nu verkar ju företaget du jobba på vara relativt stort så en bra höjning till rimlig nivå av din lön bör ju inte slå så hårt mot den totala lönekostnaden för företaget.
Sludent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-12, 11:49 #12
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Trivseln är viktigare än att ha maxad lön, det håller jag fullkomligt med om. Men ofta är lönen och trivseln två sidor av samma mynt, så man bör kunna få hyfsad lön även om man trivs på jobbet.

Jag försöker alltid tänka att jag vill ha hög lön OCH trivsel på jobbet. Trivs man inte så spelar det ingen roll hur hög lönen är, man vill därifrån i alla fall.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-12, 13:30 #13
Lime Lime är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 229
Lime Lime är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 229
Citat:
Ursprungligen postat av Deffe Visa inlägg
Det är svårt att förklara allt jag gör

Även om jag inte kan ersätta en person rakt av på en annan avdelning så vet jag iaf ganska väl vad som ska göras och i slutändan passerar rätt mycket mig ändå.
Det är inte säkert att din lönesättande chef heller vet exakt vad du gör och hur det påverkar företaget? Om du får din chef att förstå så blir det troligen lättare får igenom högre lön osv. Men då får du kanske först lägga tid och kraft på att ta fram en tydligare förklaring?

Lycka till!
Lime är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017