Kom ihåg mig?

Kohsamui.org och Kohsamui.nu till salu - Många miljoner besökare genom åren.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2019-02-08, 15:47 #1
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Standard Kohsamui.org och Kohsamui.nu till salu - Många miljoner besökare genom åren.

Hej!

Jag har sålt av alla mina resesajter utom dessa två, som jag tidigare tänkt vidareutveckla. Dock håller jag, två arbetspartners och frugan på med ett antal andra projekt just nu, så för tillfället har jag tyvärr ingen tid över. Och i ärlighetens namn orkar jag inte längre sitta så mycket vid datorn som jag brukade.

KOHSAMUI.ORG

Kohsamui.org utvecklades första gången för närmare tjugo år sedan och var företagets huvudinkomstkälla från 2003-2016 (tretton år!)

- Sidan drog in (minst) en halv miljon kronor om året, enbart på hotellbokningar under denna tid. Detta kan verifieras för seriösa intressenter. Utöver det hade vi annonsering (drog in rätt bra med pengar med) och bokning av turer på ön.

- Sajten har haft över 8 miljoner besökare under denna tid. Förmodligen betydligt mer då vi inte haft ”räknaren” igång hela tiden.

- Det bokades över 500.000 hotellnätter under denna tid.

- Sajten låg etta när man sökte på ”Koh Samui” under ca 8-9 år.

Men ok, allt detta är historia. Sidan har aldrig mobilanpassats och sedan vi slutade uppdatera har den rasat rätt mycket i Google. Inkomsterna är nu nära noll då vi tog bort hotellbokningen och annonsörerna har vi slutat kontakta.

KOHSAMUI.NU

- Var under minst ett decennium etta i Google.se (svenska) för ”Koh Samui” och en rad andra relevanta sökord för ön i fråga.

- Har genererat långt över miljonen kronor sedan starten. Kanske två. Jag kan verifiera inkomsterna flr seriösa intressenter.

- Över en miljon besökare sedan 2004.

VARFÖR KÖPA?

Jag tror inte dessa lämpar sig för ”latmasken”, utan snarare för den som är lite driven och kan ge sajterna en ny mobilanpassad (responsiv) design och börja uppdatera dessa igen. Jag är ganska säker på att detta är en avsomnad ekomomisk guldgruva för den som gillar och orkar med utmaningen!

Jag bor på Samui och min fru är både utbildad turguide och turadministratör, så skulle ni vilja fortsätta med turbokning så kan vi inleda ett samarbete.

PRIS:

Jag behåller hellre sajterna om jag inte får 150.000 kronor. Det är utgångsbudet. Köp-nu-priset sätter jag till 190.000 kronor.

Skicka gärna meddelande om ni har några frågor! Tack på förhand.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-02-26, 14:58 #2
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
En första och sista bump för detta...

Jag kan tillägga att Koh Samui är en av de mest besökta öarna i Sydostasien.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017