Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Marknadsplats för begagnade kurslitteratur

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2018-01-28, 16:14 #1
jal01 jal01 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2017
Inlägg: 15
jal01 jal01 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2017
Inlägg: 15
Standard Marknadsplats för begagnade kurslitteratur

Jag vill nu överlåta min projekt till någon som vill utveckla den vidare . Då jag har andra saker som tar större utrymme.

Antal studenter ökar varje år och behovet av billigt kurslitteratur är stort. Därför har hemsidan stor möjlighet att lyckas om man driver den rätt och har vilja.

Webbplatsen är byggd hos Blogger som är Googles tjänst som konkurrerar med wordpress.

Mallen är speciellt byggd för den här hemsidan. Den är även mobilanpassad.

Den har enkel admin panel. Där du styr allt. Du kan enkelt lägga till och ta bort böcker.

När någon lägger till en bok så skickas den till en E-post som ligger hos Gmail. säljaren får en kopia.

Därifrån granskar du annonsen och sedan manuellt lägger till den på hemsidan via admin panelen.

Hemsidan ligger hos Google så du betalar ingenting för webbhotell.

Du kan tjäna pengar genom google Adsense samt eventuellt från olika svenska annons tjänster där Bokus, adilbris m.flr. har sina annonser.

Eller varför inte göra den till egen bokhandel. Du startar enskild firma och säljer begagnade böcker och enkelt tar betald via swish.

Allt ingår
- hemsidan
- Två domännamn: litteraturlista.se , litteraturlista.com
- mallen
- ‎ Dokoment om hur du kommer igång.
- ‎1 månads support
- ‎epost adress som är kopplat till en förmulär

Länk till hemsidan: www.litteraturlista.se

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta mig via meddelande.


Pris: 4000:-kr
jal01 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-01-28, 22:21 #2
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Standard litteraturlista

Väldigt osnyggt att lägga upp den sajt du tidigare sålt fast på annan domän (som inte uppfyller kraven för köp/sälj här på wn)

I princip är det i mina ögon avtalsbrott, även om vi inte särskilt avtalade om en grace period för dig att verka inom litteraturförmedling.

Jag hoppas du agerar på lämpligt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av jal01 Visa inlägg
Jag vill nu överlåta min projekt till någon som vill utveckla den vidare . Då jag har andra saker som tar större utrymme.

Antal studenter ökar varje år och behovet av billigt kurslitteratur är stort. Därför har hemsidan stor möjlighet att lyckas om man driver den rätt och har vilja.

Webbplatsen är byggd hos Blogger som är Googles tjänst som konkurrerar med wordpress.

Mallen är speciellt byggd för den här hemsidan. Den är även mobilanpassad.

Den har enkel admin panel. Där du styr allt. Du kan enkelt lägga till och ta bort böcker.

När någon lägger till en bok så skickas den till en E-post som ligger hos Gmail. säljaren får en kopia.

Därifrån granskar du annonsen och sedan manuellt lägger till den på hemsidan via admin panelen.

Hemsidan ligger hos Google så du betalar ingenting för webbhotell.

Du kan tjäna pengar genom google Adsense samt eventuellt från olika svenska annons tjänster där Bokus, adilbris m.flr. har sina annonser.

Eller varför inte göra den till egen bokhandel. Du startar enskild firma och säljer begagnade böcker och enkelt tar betald via swish.

Allt ingår
- hemsidan
- Två domännamn: litteraturlista.se , litteraturlista.com
- mallen
- ‎ Dokoment om hur du kommer igång.
- ‎1 månads support
- ‎epost adress som är kopplat till en förmulär

Länk till hemsidan: www.litteraturlista.se

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta mig via meddelande.


Pris: 4000:-kr
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-02-06, 22:07 #3
jal01 jal01 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2017
Inlägg: 15
jal01 jal01 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2017
Inlägg: 15
Hej.

Det stämmer att jag har sålt en domän och den affären var avslutat och klart men jag vet inte vad du pratar om när det gäller sajten/mallen.

Skriv gärna länken till den sålda sajten nu om du tror att det här är en kopia av den sålda.

I försättningen håll gärna kontakten på ett lämpligt sätt än att kommentera här och komma med felaktiga uppgifter. Det är vad jag kallar för osnyggt.
jal01 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-02-07, 13:19 #4
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Vi har haft dialog på annat håll. Tänker inte följa upp den här.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-02-07, 16:55 #5
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Så du har inga problem att anklaga OP för avtalsbrott i tråden, men vägrar bemöta hans svar? Clownfasoner
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-02-07, 20:18 #6
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Går inte att bemöta eftersom den sålda sajten aldrig överfördes enligt överenskommelse. Den sålda domänen är ompekad till annan webbplats.

Även efter påminnelse i samband med TS nuvarande försäljning har ägandet av tidigare såld sajt ej överförts.

Finns alltså inget att visa publikt som TS önskar.

Efter transaktionen har en likadan webbplats (som den som aldrig överfördes) lagts upp på annan domän. Försäljning av en och samma webbplats sker mao två ggr.

Och så får du gärna välja de attribut du tillskriver hur andra hanterar situationer.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2018-02-08, 00:31 #7
jal01 jal01 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2017
Inlägg: 15
jal01 jal01 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2017
Inlägg: 15
Det enda överenskommelse som du och jag hade gällde endast och bara domänen samt det var för flera månader sedan. Avslutat och klart affär.

Att komma med felaktiga påstående efter flera månader och dessutom offentligt är osnyggt.

En sak ska du veta. Jag struntar fullständigt på den där sajten. Kan skapa såna och ännu bättre på några dagar. Men rätt ska vara rätt.

Om du hade begärt det på ett snyggt sätt(privat) så skulle du får den utan några som helst problem även om det inte ingick i vårt överenskommelse.

Agera nästa gång på ett lämpligt sätt behövs inte leka jurist.
jal01 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017