Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Feedback på prisuppskattare för husrenoveringar.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-03-27, 16:53 #1
50inches 50inches är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 82
50inches 50inches är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 82
Standard Feedback på prisuppskattare för husrenoveringar.

Vi är tre chalmerister som jobbar på ett skolprojekt.
Dokus.se

Vi har sedan i september varit på jakt efter ett innovativt sätt att göra livet enklare för husägare. En av de vanligaste frågorna vi stötte på i vår research var "vad kostar det?..", och vi bestämde oss för att försöka skapa en gratistjänst för konsumenter att mellan tummen och pekfingret uppskatta vad en renovering i deras hus kan kosta. Vi tror att människor idag har för lite tid, och att en snabb sökbar tjänst på en av landets vanligaste frågor har en plats på internet. Dessutom har vi en idé om att vi och ni kan samarbeta och hjälpas åt för att skapa en oberoende instans att gå till innan vi pratar med hantverkare, för att skapa en mer transparent och tryggare tjänstemarknad. Första steget på renoveringsresan, helt enkelt.

Vi är i väldigt tidigt stadie, och kalkylerna kommer så klart byggas ut med fler valmöjligheter och bättre precision, men för tillfället tar vi gärna emot er feedback på tjänsten och försöker vara så aktiva så möjligt i diskussionerna.

Ni hittar vår renoveringskalkyl på dokus.se, och där kan ni läsa mer om hur tjänsten fungerar.

Tack på förhand!
50inches är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-27, 17:24 #2
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Trevlig tjänst! Priskalkylerna är självklart ungefärliga, men ju fler parameterar, desto bättre träffbild antar jag. Jag är övertygad om att det blir en utmärkt tjänst när den går live "på riktigt".

Designen är föredömligt enkel och den verkar fungera responsivt som den skall.

Ser fram emot fortsättningen. Lycka till!

Och en petitess: Säkerhetsfråga: Vad är Sveriges huvudstad? - Byt ut "Vad" mot "Vilken".
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-27, 22:11 #3
Knalli Knalli är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 189
Knalli Knalli är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 189
Skulle gärna även se hur uträkningen är gjord. Håller själv på att renovera köket och vissa saker kanske man har själv och inte behöver ha med i beräkningen. Men annars en jätte bra ide och sida. Dock skulle gissningen behöva vara valfri. Nu har jag bara sattit en påhittad summa för att kika hur det blir, vore ju trist om det förstörde uträkningen dessa gånger.
Knalli är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-27, 22:24 #4
Tsarraz Tsarraz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 193
Tsarraz Tsarraz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 193
Lägg gärna till om det behöver rivas också eller om det är nybyggnation, eller river själv.
Tsarraz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-28, 11:31 #5
50inches 50inches är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 82
50inches 50inches är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 82
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Trevlig tjänst! Priskalkylerna är självklart ungefärliga, men ju fler parameterar, desto bättre träffbild antar jag. Jag är övertygad om att det blir en utmärkt tjänst när den går live "på riktigt".

Designen är föredömligt enkel och den verkar fungera responsivt som den skall.

Ser fram emot fortsättningen. Lycka till!

Och en petitess: Säkerhetsfråga: Vad är Sveriges huvudstad? - Byt ut "Vad" mot "Vilken".
Tack för feedbacken!

Vi har spenderat många timmar i diskussion kring hur många parametrar man bör ha med. Avvägningen är mellan simplicitet och precision, och vi jobbar fortfarande på att hitta balansen där.
50inches är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-28, 11:45 #6
50inches 50inches är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 82
50inches 50inches är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 82
Citat:
Ursprungligen postat av Knalli Visa inlägg
Skulle gärna även se hur uträkningen är gjord. Håller själv på att renovera köket och vissa saker kanske man har själv och inte behöver ha med i beräkningen. Men annars en jätte bra ide och sida. Dock skulle gissningen behöva vara valfri. Nu har jag bara sattit en påhittad summa för att kika hur det blir, vore ju trist om det förstörde uträkningen dessa gånger.
Det är något som vi har fått som feedback flera gånger om, att människor vill se vad kostnaden är uppbyggd på, och vi jobbar för tillfället för att få upp de siffrorna.

Är mycket möjligt att vi tar bort gissningen som ett obligatoriskt fält. Dock har den ett genuint värde för oss då vi försöker förbättra algoritmen med hjälp av "wisdom of the crowd". http://en.wikipedia.org/wiki/Wisdom_of_the_crowd
50inches är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017