Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Betallösning

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-12, 23:07 #1
Zora Zora är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 65
Zora Zora är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 65
När kunden handlat klart och bestämts sig för att "gå till kassan och betala" skulle jag föredra om hela betalprocessen med betalkort uppstår och genomförs på min sajt, med min grafik och min domän högst upp, jag vill alltså helst inte att det ska ske en flytt till PSPs system (även om det gör det rent tekniskt under skalet). De flesta jag pratat med erbjuder dock endast att kunden förflyttas till deras system när det blir dags att betala..

Vad säger Ni om det här? Bara att gilla läget? Överdriver jag? Eller bör man definitivt ha allt "hos sig själv" ?
Zora är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-13, 07:35 #2
bivald bivald är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 207
bivald bivald är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 207
Som du skriver, i nio fall av tio görs det en förflyttning till en annan domän. Jag tror kunderna är så pass vana att det är OK. Se bara till att skinna nya sidan så den matchar din övriga sida, då är det enda som händer att själva adressen byts, inte layouten.

Det går säkert att implementera så att allt ligger hos dig. Men då får du tänka på att du antagligen får betala mer för tjänsten, du måste köpa in giltiga SSL certifikat m.m.

Jag personligen ser hellre att mitt köp går till tredjepart, litar mer på dem är enskilda sidägare
bivald är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-13, 09:03 #3
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
I och med 3D-secure så är det mycket ovanligt att kunden stannar kvar på säljarens sida vid betalning. Det ställs mycket stora krav på dig som säljare om du skall erbjuda ett eget betalfönster.

Och varför är det så? Jo, för att VISA / Mastercard är livrädda för webb-butiker som ligger och samlar in kortnummer. Rätt som det är så ligger dessa kortnummer ute på nätet, och DÅ kostar det pengar för VISA / Mastercard. :-D

Som bivald skriver så upplever kunden inte det som något problem att bli flyttad till PSP:n. :-)
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-13, 09:09 #4
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
Lite OT, men jag vill bara tillägga att det är skamligt av VISA / MC att deras säkerhetslösning endast bygger på lite olika siffror som står på det fysiska kortet. Och varför är det så? Jo för att de är rädda för att alla feta USA-bor inte kan / orkar lära sig en integrerad lösning, och att de då kommer att tappa marknadsandelar - i kombination med att Uncle Sam inte vågar lagstifta om ökad säkerhet. Vilket leder till att konsumenter + butiksägare får betala för allt svinn i systemet.

Bra initiativ av Nordea att de tvingar PSP:na att avkräva en ordentligt autentisering av köparen, via köparens Nordea-dosa vid onlineköp. :-)
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-13, 11:33 #5
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
För Mastercard är det kortläsare som gäller framåt. Du får en offline generell kortläsare, sätter i kortet, knackar in en sifferserie + pin lokalt, kortläsaren pratar med chippet i kortet och returnerar en ny sifferserie som man får skriva in på betalsidan. Känns väldigt säkert för mej.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-13, 15:44 #6
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
MMCs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
Citat:
Originally posted by coredev@Nov 13 2008, 09:09
Lite OT, men jag vill bara tillägga att det är skamligt av VISA / MC att deras säkerhetslösning endast bygger på lite olika siffror som står på det fysiska kortet. Och varför är det så? Jo för att de är rädda för att alla feta USA-bor inte kan / orkar lära sig en integrerad lösning, och att de då kommer att tappa marknadsandelar - i kombination med att Uncle Sam inte vågar lagstifta om ökad säkerhet. Vilket leder till att konsumenter + butiksägare får betala för allt svinn i systemet.
Bra initiativ av Nordea att de tvingar PSP:na att avkräva en ordentligt autentisering av köparen, via köparens Nordea-dosa vid onlineköp. :-)
I och med 3D-secure så stämmer ju inte detta längre - hela poängen är ju att kunden förutom kortuppgifter fyller i egen PIN/lösenord som inte står på kortet, vilket ger autentisiering med två faktorer.
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-13, 15:57 #7
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
Citat:
Ursprungligen postat av MMC
Citat:
Ursprungligen postat av coredev
Lite OT, men jag vill bara tillägga att det är skamligt av VISA / MC att deras säkerhetslösning endast bygger på lite olika siffror som står på det fysiska kortet. Och varför är det så? Jo för att de är rädda för att alla feta USA-bor inte kan / orkar lära sig en integrerad lösning, och att de då kommer att tappa marknadsandelar - i kombination med att Uncle Sam inte vågar lagstifta om ökad säkerhet. Vilket leder till att konsumenter + butiksägare får betala för allt svinn i systemet.
Bra initiativ av Nordea att de tvingar PSP:na att avkräva en ordentligt autentisering av köparen, via köparens Nordea-dosa vid onlineköp. :-)
I och med 3D-secure så stämmer ju inte detta längre - hela poängen är ju att kunden förutom kortuppgifter fyller i egen PIN/lösenord som inte står på kortet, vilket ger autentisiering med två faktorer.
Detta pågår, som du ju vet, fortfarande :-)
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-13, 19:40 #8
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Det du efterfrågar är en så kallad api-lösning där kunden genomför hela köpet i din shop. En api-lösning är enligt mina erfarenheter mycket bättre än en hostad lösning (där kunden skickas vidare). Tyvärr så måste du numera bli pci-certifierad för att få köra en api-lösning. Du kan läsa mer här:

http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...rtifiering&s=wn
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-13, 21:49 #9
Zora Zora är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 65
Zora Zora är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 65
Köpet får gärna flyttas till PSPn..men jag vill helst inte att det ska synas, varför kan man inte öppna deras lilla sida i tex. en Iframe?
Zora är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-14, 02:27 #10
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Originally posted by Zora@Nov 13 2008, 22:49
Köpet får gärna flyttas till PSPn..men jag vill helst inte att det ska synas, varför kan man inte öppna deras lilla sida i tex. en Iframe?
Förmodligen pga svårigheter med ssl-certifikat som är utställda för en specifik domän. Jag är dock ingen programmerare, så den tekniska biten har jag inte så bra koll på.

Du skriver att du har varit i kontakt med flera företag som tillhandahåller betalväxlar. Frågade du inte varför deras lösningar inte fungerar som iframes?
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017