Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Double bryter avtal.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-31, 14:49 #41
Bara jags avatar
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 257
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem
Bara jags avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 257
Citat:
Vi alla vet att TD´s personal är de som porrsurfar mest då dom ej jobbar på dagarna.
Seriös nivå....

Offtopic: Villkor på din egen site verkar också seriösa....
Bara jag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-31, 14:56 #42
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Citat:
Originally posted by Johan H@Oct 31 2008, 13:44

Så, vad är badwill då? Att man informerar att lastbryggan kommer försvinna från double och att det finns alternativ för alla webmasters där ute?

Hur många trådar har det inte funnits tidigare på WN som handlar om att TD m.fl. INTE går ut med informationen om att en aktör försvinner från deras program? Så alla webmasters har kvar massa TD länkar som ej fungerar. Nu är det tvärtom och då klagar flera också?
Vad jag vet så har ju faktiskt Double reserverat sig rätten att ändra i sina avtalstexter, precis som vilket annat företag.
Så?
Den riktning som Double numera följer är standard för dom flesta annonsnätverken.

Johan, det handlar inte om att Double gör det, det handlar inte heller om TD eller andra affiliatorer gör det, det handlar inte eller om att det är någon "standard". Det handlar om hur Double gör det. Double kan ha sin fulla rätt att ändra avtalet, jag vet inte eftersom jag inte har sett avtalet. Dock anser jag att ett företag måste, innan man gör en avtalsändring, tar reda på vilka konsekvenserna blir för det egna företaget men även vilka konsekvenserna blir för företagets nuvarande kunder. Jag vet inte vad detta innebär för Lastbryggan men jag kan bara säga hur jag tänker.

Om jag har en webbutik, anlitar Double, får över 500 affiliates som sen driver den huvudsakliga besöksmassan till mig. Jag anpassar mitt lager, mina inköp, mina satsningar osv på dessa 500 affiliates eftersom jag vet hur många kunder jag får genom dessa. Jag kör på några år men hux flux får Double moralpanik, ändrar sina avtalen och stänger ner mig på 30 dagar. Jag skulle, snällt sagt, inte vara särskilt positiv. Double har hittills i denna tråd visat att man sätter sig själv i första hand, sen kommer kunderna. Jag som kund kommer inte våga anlita Double för vad händer om deras moralpanik drabbar mig nästa gång och jag blir avstängd efter 30 dagar? Och enligt Johan kanske det inte ens behöver vara moralpanik - "Det handlar om att ändra alla stora annonsörers attityd. Det är dom som pushar för detta". Det kanske räcker att en större aktör vill ha bort mig?
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-31, 15:23 #43
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Citat:
Originally posted by double@Oct 31 2008, 12:04
Vi var beredda att föra diskussionen öppet men på grund av trådens utveckling, alla missförstånd, egna spekulationer och osanningar så kan vi tyvärr inte diskutera frågan här. Alla är välkommen att ringa, maila eller boka tid för besök hos oss.

Mats, vi kommer inom kort att besvara dina frågor direkt till dig. Självklart är du även välkommen att kontakta oss direkt med fler frågor.
Märkligt svar. Är det inte just för att ta död på missförstånd, osanningar och spekulationer som ni bör svara!?

Annars fortsätter dom ju bara...
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-31, 16:30 #44
glennjs avatar
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 238
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
glennjs avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 238
Som jag ser det handlar denna tråd mest om hur oprofessionellt Double har hanterat frågan samt hur märkligt de fortsätter att agera...

Frågor att fundera över:
(Som jag tycker har fått för lite fokus pga diskussionen kring hemsidornas art.)
Hur kan man ta på sig ett marknadsföringsuppdrag, för att sedan, innan avtalet är avslutat, använda underlaget till att marknadsföra konkurrenter?

Att man ändrar inriktning eller policy med åren är inget konstigt. Man har en ståndpunkt tills man tar en annan var det en klok man som sa en gång. Men att sedan inte vara konsekvent i sitt genomförande, får en bara att fundera över motiven?
glennj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-31, 18:09 #45
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Kan det inte vara en ide Mats att du kontaktar alla annonsörerna du var nöjd med och ger dem ett bud som ger dem mer än vad Double gav då ni kapar mellanhanden om de länkar dirrekt till dig ?

Och för att mäta vad de kan fakturera dig så kan du ju använda Google Analytics med målmätning på just deras taggade kampanj/banners som du kan ställa in att de får i PDF månadsvis i sin mail hur många som konverterade.

Jag kan inte afiliate speciellt bra men inte kan ju Double åberopa att de inte får ha annonserna där då de ju tänker strypa dem.

Bara en tanke jag fick.

Mvh
Johan
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-31, 18:31 #46
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Kan det inte vara en ide Mats att du kontaktar alla annonsörerna du var nöjd med och ger dem ett bud som ger dem mer än vad Double gav då ni kapar mellanhanden om de länkar dirrekt till dig?
Problemet är att de flesta av mina annonsörer är (var) privatpersoner och inte har F-skattsedel och då är ersättningen som jag betalar ut till dem att jämnställa med lön, d.v.s. att jag måste också betala sociala och arbetsgivaravgifter.

Det är ju det som är tanken med hela detta som Double kunde erbjuda att de tog hand om den biten.

Naturligtvis har jag noterat vilka av företagen som är värda att jobba vidare på.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-31, 18:44 #47
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Ajdå då får vi väl hoppas att centern genomför detta snabbt
http://www.centerpartiet.se/templates2/Pag...e.aspx?id=61223

Jag vill minnas att jag läste för en massa år sedan att det fanns i Dalarna ett företag som startades med affärsiden att flera småentreprenörer skulle kunna få jobba under deras F skattesedel oavsett verksamhet och att de välkomnade att bli prövade av skatteverket om de bröt mot några lagar.

Någon som hört om deras ide blev prövat ?
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-31, 18:47 #48
jon jon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 84
jon jon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 84
Citat:
Originally posted by Finnmera@Oct 31 2008, 19:44
Ajdå då får vi väl hoppas att centern genomför detta snabbt
http://www.centerpartiet.se/template....aspx?id=61223
Jag vill minnas att jag läste för en massa år sedan att det fanns i Dalarna ett företag som startades med affärsiden att flera småentreprenörer skulle kunna få jobba under deras F skattesedel oavsett verksamhet och att de välkomnade att bli prövade av skatteverket om de bröt mot några lagar.
Någon som hört om deras ide blev prövat ?
frilansfinans.se finns annars.
jon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-31, 19:01 #49
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Bra input där Jon

Vad sägs om att här på WN skapa ett ytterligare ämneskategori för siteägare som vill nå ut till många av medlemarna på WN där de kan få förklara vilken site de har målgrupp och andra tänkbara nyckeltal så kan alla som är intresserade skicka ett PM till dem och komma överens.
Och då kan man ju skilja på dem som har F skatt eller inte.

Då skulle man ju hjälpa många webmasters att komma igång.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-31, 19:18 #50
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Citat:
Originally posted by Finnmera@Oct 31 2008, 19:09
Kan det inte vara en ide Mats att du kontaktar alla annonsörerna du var nöjd med och ger dem ett bud som ger dem mer än vad Double gav då ni kapar mellanhanden om de länkar dirrekt till dig ?

Och för att mäta vad de kan fakturera dig så kan du ju använda Google Analytics med målmätning på just deras taggade kampanj/banners som du kan ställa in att de får i PDF månadsvis i sin mail hur många som konverterade.

Jag kan inte afiliate speciellt bra men inte kan ju Double åberopa att de inte får ha annonserna där då de ju tänker strypa dem.

Bara en tanke jag fick.

Mvh
Johan
Double har förmodligen en klausul i avtalet där det står att annonsören inte får ta kontakt med/göra affärer med affiliate utanför Doubles system, eventuellt gäller detta också en viss tid efter att programmet avslutats.

Men å andra sidan verkar det ju vara lite si och så med avtalet i just Lastbryggans fall..

Har jag rätt eller adderar jag bara till hörsägen och den missledande informationen nu, tro?
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017