Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella TradeDoubler-tråden

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-03-25, 13:49 #151
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Så här ser det ut för mig :

Event type Last updated
Unique visitors: 17h 26m
Impressions: 20h 42m
Lead & sale: 17h 27m
Clicks: 19h 42m
Timofey är inte uppkopplad  
Oläst 2006-03-25, 20:39 #152
MonstersIncs avatar
MonstersInc MonstersInc är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 15
MonstersInc MonstersInc är inte uppkopplad
Nykomling
MonstersIncs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 15
Hitta följande på Tradedoubler Europieska sidor:

På danska:
"Grundet vigtige databaseopdateringer bliver vi desværre nødt til at lukke vores statistikker på fredag d. 24/3 kl. 22.00 indtil lørdag d. 25/3 kl. 18.00.

Dette medfører, at statistikkerne ikke vil blive opdaterede fuldt ud før mandag. Alle transaktioner vil dog blive sporede.

I løbet af denne periode kan I ligeledes ikke se ændringer/opdateringer i pending/afventende transaktioner. "

Vi skal på forhånd beklage de gener, ovenstående måtte medføre.

På norska:
"På grunn av databaseoppdateringer vil ikke statistikk for transaksjoner oppdateres i perioden 24.03.06 22.00 CET - 26.03.06 18.00 CET. Transaksjoner blir sporet og lagret som normalt. "

På finska:
"TradeDoublerin tietokantapäivityksen aikana (pe 24.3. klo 23:00 - su 26.3. klo 19:00) kaikki raportit eivät päivity normaalissa aikataulussa. Tänä aikana syntyneet transaktiot näkyvät raporteissa viimeistään maanantai-aamusta. "

På engelska
"Due to important database updates the statistics will be down on Friday 24th March 21:00 GMT until Saturday 25th March 17:00 GMT, this means that all statistics including impressions, clicks, leads and sales will start to show on reporting after Saturday 25th at 17.00 GMT. You cannot change or update any pending transactions during this time.

Tracking will not be affected by this update. "


På svenska:
" " ...
MonstersInc är inte uppkopplad  
Oläst 2006-03-26, 10:12 #153
Lundmarks avatar
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 026
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Lundmarks avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 026
Nu fungerar Översiktsrapporten igen.
Lundmark är inte uppkopplad  
Oläst 2006-04-01, 19:42 #154
aikon aikon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 277
aikon aikon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 277
Buggrapport nya rapporter

Totala transaktioner månadsvis

1) Clicks CTR visas ordentligt i HTML, men i XLS står N/A i dessa celler

2) Vart har kolumnen för total provision tagit vägen? Nu måste man själv ordna en kolumn i sitt Excelark som adderar de tre provisionskolumnerna.
aikon är inte uppkopplad  
Oläst 2006-04-03, 15:03 #155
martinedens avatar
martineden martineden är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 123
martineden martineden är inte uppkopplad
Medlem
martinedens avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 123
TD har infört de nya rapportgeneratorerna nu tror jag. Bättre/sämre? Vad tycker ni? Jag tycker de laddar fortare än i beta-stadiet iaf.
martineden är inte uppkopplad  
Oläst 2006-04-06, 16:50 #156
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
Släpar vissa program efter i statistiken? Tidigare idag, och även igår, har trafiken till
discshop eller Tre inte registrerats, men när jag kollade nyss hade iaf discshop ramlat in. Trafiken till Tre syns fortfarande inte (har dubbelkollat länkar).
void är inte uppkopplad  
Oläst 2006-04-06, 16:58 #157
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Även spero spel har inte trackats på en vecka. Tidigare när detta har hänt har anledningen varit att förbetalningspengarna tagit slut och då slutar statistik visas men läggs in retroaktivt så fort fakturorna betalats.
robertsson är inte uppkopplad  
Oläst 2006-04-08, 14:38 #158
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Ok, en liten fråga.

Om jag startar ett "linkdirectory" är det då ok att lägga upp sina "tradedoubler"-annonser i det då?

se bifogad bild:

cya,
/PatrikB
Bifogade bilder
Filtyp: png post-9-1144499914.png (15.2 KB, 0 visningar)
MrWize är inte uppkopplad  
Oläst 2006-04-15, 13:59 #159
sambaboelec sambaboelec är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 9
sambaboelec sambaboelec är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 9
Tradedoubler...det blev inget som helst svar på mitt förra inlägg för 3 veckor sedan eller ? Vi sitter
ju alla här spänt för att höra eran respons så jag klistrar in detta igen...

Hej Carl,

Du har lite fel där. jag hade i vanlig ordning mailat och frågat 1. varför ca 1800 kr var borttaget och 2.
när mina pengar skulle komma som jag har väntat på i så många månader, Mycket riktigt fick jag mail
den 24 februari men som vanligt inget svar utan exakt så här stod det i mailet: citat;

Hej,



Om du skickar mig följande så kan vi eventuellt räta eventuella frågetecken:



Ditt fulla namn (för och efternamn)

Ditt personnummer

Din adress

Telefonnummer där du är kontaktbar



Mvh


slutcitat:

Hans namn utelämnar jag dock, men efter detta mail har han klistrat in en utskrift från eran databas
där bla mitt för och efternamn står, hemsideadress, mailadress, nick osv...varför skriver man då ett
sådant mail när han enkelt kan gå in på mitt konto under kontaktuppgifter och se, namn, adress
personnummer står ju där. Så jag skriver igen och tar upp mitt problem och påpekar samtidigt också
att allt det där står redan i mitt konto och förväntar mig svar snarast. Sen dess har jag inte hört
nånting av er igen och nu fortsätter jag att maila er veckovis, med samma utslitna rader och samma
luggslitna tugg.

Men du är mer än välkommen att lägga upp svar här på forumet, så tar vi det öppet så alla kan se,
du har min fulla tillåtelse, uppskattar det för då vet jag åtminstone att ni läser detta och att jag får
gensvar. Tror inte att webmastern här har några större synpunkter på en öppen diskussion i ett
par mezz, isåfall får han väl pipa till. Dock kommer jag fortsätta maila er veckovis och det är bara
för att visamitt uppenbara missnöje gentemot eran märkliga support för något svar blir man aldrig
bortskämd med.

Förstår egentligen inte varför det är så ansträngade för er att ge svar på två relativt simpla frågor,
att cirka 1800 drogs bort och jag fick inte en förklaring för flera månader är märkligt och det är ju
ännu mer märkligt att när jag slungar ut ett påstående ja då huxflux så lackar vederbörande ur och
min totala kontobalans fryser. Tycker mer det låter som nåt påhitt från er sida bara för att jag
påpekade det jag gjorde men som jag än idag står för. Utan att anklaga någon så skulle det ju
rent teoretiskt kunna vara möjligt att någon oärlig anställd på erat företag som på egen hand
plockar summor lite var och här från affilities och drar nån urkass ursäkt.

Samtidigt vill jag gärna ha en skriftlig förklaring för jag funderar skarpt på att göra en anmälan när
jag kommer tillbaka till Sverige pga detta dröjsmålet som numera har totalt eskalerat.
sambaboelec är inte uppkopplad  
Oläst 2006-04-18, 13:47 #160
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Inget nytt om Spero än? ~två veckor utan några rapporter är inte så bra för oss som är beroende av EPI-information
Danski är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017