Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Modeblogg med inkomster

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-12-10, 16:41 #1
siimon2k7 siimon2k7 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 34
siimon2k7 siimon2k7 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 34
Standard Modeblogg med inkomster

Hej!
Säljer nu min modeblogg nyaoutfits dot se. Har lagt ut den här tidigare men blev då kontaktad av något företag som skulle sälja den åt mig och jag skulle då få provision vid försäljning, dock är företaget inte längre kontakt bart, så jag försöker sälja bloggen själv nu. Jag ska resa under en längre tid och tappat suget för denna blogg, samt att jag behöver lite extra pengar till resan.

Om bloggen:
En modeblogg för killar, varje dag lägger jag upp en outfit och har länkar till varje klädesplagg i outfiten (affiliatelänkar). 15-20 minuter per dag har jag jobbat med denna sida så den är inte alls tidskrävande.

Bloggen är inte uppdaterad på länge, men har ändå ca 40-100 besökare i dagsläget (ca 5-20 google besökare om dagen).

Är du modeintresserad kan du få denna blogg att bli stor genom att lägga till lite säljande text i varje blogginlägg och skriva lite om själva outfiten, vilket jag inte har gjort. Om du nu skulle börja skriva lite och sökordsoptimerar texten så kommer du få mycket besök från google.

Kan även föreslå lite saker du kan göra för att få igång bloggen och få mer läsare.

Statistik:
*Besökare: http://cdn.imghack.se/images/9381637...fd39919d11.png
(Bloggen har inte varit aktiv sen september, men har lagt upp någon outfit då och då)

*Provision från adtraction sedan april: 10 378kr
- Print från adtraction: http://cdn.imghack.se/images/0ba7574...fa621ddb6b.png

- Alla sales samlade i en excelfil:
http://ultrashare.net/hosting/fl/9df...tractionreport



Bloggen är skapad i wordpress som är väldigt lätt hanterat.

Finns en facebookgrupp med ca 500 likes. Har också kontakt med Adrian Hammonds facebooksida, tex om du plockar ihop en outfit med några Adrian Hammond plagg, och sedan länkar blogginlägget i ett privat meddelande till deras facebooksida så länkar dom de i deras tidslinje. Detta genererar ca 700-1500 unika besök per gång även många sales inom de kommande 45 dagarna.

Utgångspris: 10000kr.
siimon2k7 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-11, 16:10 #2
siimon2k7 siimon2k7 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 34
siimon2k7 siimon2k7 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 34
Bloggen såld.
Lås tråd.
siimon2k7 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017