Kom ihåg mig?

Bloggzilla.se - Ytterligare en blogglista!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-28, 23:37 #1
MikaelBs avatar
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
MikaelBs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
Standard Bloggzilla.se - Ytterligare en blogglista!

Nu är jag nog världens sista person enligt många, och helt ute och efter Hur som...

http://www.bloggzilla.se

Har pysslar lite med ett projekt en stund, mest på grund utav att jag råkade hitta en spännande applikation som jag ville testköra med något lämpligt projekt. Jag blev ganska nöjd med slutresultatet och det verkar fungera ganska bra med, dock har jag dåligt med egna bloggar att fylla på databasen med då jag själv inte ens bloggar.

Så vill gärna ha lite feedback och gärna lite blogglänkar inmatade på sidan så jag ser att allt tuggar på som det ska, antar att dom flesta inte har något emot ytterligare en länk till sin blogg så! Går att lägga till sin blogg helt utan registrering om man så önskar, dock försvinner då möjligheten att senare redigera informationen.

Åsikter om design, layout osv mottages också tacksamt, samt givetvis gärna buggrapporter!

Med vänliga hälsningar
Mikael
MikaelB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-28, 23:53 #2
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 341
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 341
Känns väldigt 90-tal måste jag säga. Tråkig Orange färg och gräs som inte passar in. Sen tycker jag inte det är snyggt att blanda centrerad text och vänsterställd text. Sen kan du nog också fylla på contentbredden lite. Funktionen i sig funkar dock felfritt!
daniel.s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-29, 15:19 #3
Santoss avatar
Santos Santos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 183
Santos Santos är inte uppkopplad
Medlem
Santoss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 183
Angående designen...

Kan inte heller förstå vad gräset gör i headern, inte heller vad som är meningen med den gråa flikeffekten i det övre vänstra hörnet. Känns som random effekter bara.

Textstyckena borde vara lite mer strukturerade också tycker jag. För att spara utrymme och ge ett mer enhetligt intryck, lite mer såhär: http://i48.tinypic.com/sqqlbd.png

Koden var lite 90-tal också. <table> där tabeller inte ska användas, tomma <p>, <span> istället för <h1>. Finns mycket att fixa.
Santos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-29, 16:35 #4
Einar Einar är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 23
Einar Einar är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 23
Skulle mest påpeka bakgrunden som har för mycket av en jobbig orange. Fixa någonting mer eller något annat i bakgrunden skulle jag säga.
Einar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-29, 18:00 #5
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Okej då kör vi:

För det första så håller jag med om att bakgrundsfärgen är förfärlig, apelsinorange? Kom på något bättre.

"Registrera dig / Logga in" uppe i toppen syns väldigt otydligt, det kan lätt bli så att man missar de alternativen och det vore ju synd. Större exponering kring "Registrera dig / Logga in" skulle göra susen.

"Vill du lista din blogg här?

Klicka här för att lägga till den..."
Om man klickar där så händer ingenting.

När man försöker logga in, om man skriver in felaktiga uppgifter eller inga alls så kommer inget felmeddelande eller liknande upp, utan man skickas tillbaka till index.php. Detta kan i längden bli mycket krångligt och är någonting som bör rättas till.

För övrigt gillar jag inte designen alls. Idén är det inget fel på men sidan i sin helhet känns inte helt fullbordad.

//
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-29, 18:16 #6
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Saknar iaf kategorierna "ekonomi" "personligt" och "föräldraskap/barn"
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-30, 21:03 #7
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Jag har också lite svårt för gräset, men testa att flytta upp innehållsdelen så att det ser ut att växa upp från den.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-31, 10:29 #8
MikaelBs avatar
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
MikaelBs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
Citat:
Ursprungligen postat av daniel.s Visa inlägg
Känns väldigt 90-tal måste jag säga. Tråkig Orange färg och gräs som inte passar in. Sen tycker jag inte det är snyggt att blanda centrerad text och vänsterställd text. Sen kan du nog också fylla på contentbredden lite. Funktionen i sig funkar dock felfritt!

Förstår vad du menar med texten, dock vet jag inte hur jag ska göra det bättre. Men ska försöka fixa!





Citat:
Ursprungligen postat av Santos Visa inlägg
Angående designen...

Kan inte heller förstå vad gräset gör i headern, inte heller vad som är meningen med den gråa flikeffekten i det övre vänstra hörnet. Känns som random effekter bara.

Textstyckena borde vara lite mer strukturerade också tycker jag. För att spara utrymme och ge ett mer enhetligt intryck, lite mer såhär: http://i48.tinypic.com/sqqlbd.png

Koden var lite 90-tal också. <table> där tabeller inte ska användas, tomma <p>, <span> istället för <h1>. Finns mycket att fixa.
Gräset och flikeffekten är borta.

Tack för tipset med layouten med texten där, ser mycket bättre ut. Ska fixa något sådant!

Angående koden, så ptja. Den ska fixat...



Citat:
Ursprungligen postat av Menox Visa inlägg
Okej då kör vi:

För det första så håller jag med om att bakgrundsfärgen är förfärlig, apelsinorange? Kom på något bättre.

"Registrera dig / Logga in" uppe i toppen syns väldigt otydligt, det kan lätt bli så att man missar de alternativen och det vore ju synd. Större exponering kring "Registrera dig / Logga in" skulle göra susen.

"Vill du lista din blogg här?

Klicka här för att lägga till den..."
Om man klickar där så händer ingenting.

När man försöker logga in, om man skriver in felaktiga uppgifter eller inga alls så kommer inget felmeddelande eller liknande upp, utan man skickas tillbaka till index.php. Detta kan i längden bli mycket krångligt och är någonting som bör rättas till.

För övrigt gillar jag inte designen alls. Idén är det inget fel på men sidan i sin helhet känns inte helt fullbordad.

//
Registera dig / logga in är flyttat till kanske en lite bättre plats. Ska försöka framhäva den lite mer med något grafiskt.


"Vill du lista din blogg här" pekar mot
http://www.bloggzilla.se/submit för mig iaf?

Loginbuggen hade jag missat, ska kolla på den. Tack!





Citat:
Ursprungligen postat av jake Visa inlägg
Saknar iaf kategorierna "ekonomi" "personligt" och "föräldraskap/barn"
Fler kategorier kommer att komma, är bara en grund som är upplagd nu.




Och tusen tack för alla kommentarer, mina sena fredagsdesign blev rätt dissad men vafan Det är väl därför man ber om feedback. Ska jobba vidare och återkommer! Tack igen.
MikaelB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017