Kom ihåg mig?

Inleed - ett bra val?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2019-12-17, 19:05 #1
VideoBengt VideoBengt är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 46
VideoBengt VideoBengt är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 46
Standard Inleed - ett bra val?

Har idag ett antal föreningssidor och små företagssidor liggande hos One.com.
Samtliga är av typen "enkel presentationssite" med lite bilder och text.

Nu gör One.com om sina paket och höjer samtidigt sina priser.
Ingen av föreningarna behöver varken nuvarande 25 GB eller de 50 GB lagringsutrymme som är den stora förändringen på kontona.

Har efter mycket letande hittat Inleed som har ett bra alternativ som inte kostar en massa.


Synpunkter på Inleed mottages tacksamt.
VideoBengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-12-17, 19:39 #2
PhryxuZs avatar
PhryxuZ PhryxuZ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 21
PhryxuZ PhryxuZ är inte uppkopplad
Nykomling
PhryxuZs avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 21
Jag tycker helt klart att du ska välja Inleed. Bra support, bra pris, stabila servrar i Sverige osv...

De använder Direct Admin som kontrollpanel, även fast jag föredrar cPanel. Det är dock en smaksak och inget som kommer märkas om du bara har några enkla sidor.
PhryxuZ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-12-17, 20:15 #3
Rbin Rbin är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 393
Rbin Rbin är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 393
Använder Inleed + ett annat tycker det fungerar väldigt bra.
Rbin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-12-18, 00:46 #4
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Kör på ett "Inleed Prime" konto med Litespeed server från 99:- i månaden, grymt snabb och prisvärt, du kommer inte att ångra dig. Bästa pris/prestanda värde i Sverige idag.
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-12-18, 13:51 #5
VideoBengt VideoBengt är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 46
VideoBengt VideoBengt är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 46
Tack för kommentarer och synpunkter.

Lutar åt flytt till Inleed.
VideoBengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-12-18, 15:15 #6
SysXpls avatar
SysXpl SysXpl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 38
SysXpl SysXpl är inte uppkopplad
Nykomling
SysXpls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 38
Jag använder också Inleed. Jag har provat flera webbhotell både i Sverige och utomlands de senaste 10 åren. Jag har också adiminstrerat åt kunder. Jag har använt bland annat haft/använt Surftown, Loopia, Binero, Misshosting, FS Data, Inleed, One, Godaddy, Hostgator, Siteground och Rackspace i någorlunda stor utstreckning.

Jag kan säga (enbart som kund) att Inleed hör till en av de absolut bästa på den Svenska marknaden. Såvitt jag har förstått är både Oderland och Inleed i toppen. Fast jag hade inte lika bra erfarenheter av Oderlands support, då de klantade till sig och vägrade stå för kostnaderna vid ett tillfälle för ett par år sedan. Supporten hos Inleed däremot kan inte bli så mycket bättre, och det kan inte priserna bli heller. Man får mycket för pengarna och de har kompetenta tekniker. Jag har redan tipsat 2 vänner, och de har inte varit missnöjda heller mig veterligen.
SysXpl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-12-18, 15:23 #7
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Jens på Inleed som jag har kontakt med ibland är väldigt duktig och det går verkligen uppåt och bra dom dom. Deras kunder är generellt väldigt nöjda och jag kan varmt rekommendera Inleed även om jag är konkurrent till dom.

Citat:
Ursprungligen postat av SysXpl Visa inlägg
Jag har använt bland annat haft/använt Surftown, Loopia, Binero, Misshosting, FS Data, Inleed, One, Godaddy, Hostgator, Siteground och Rackspace i någorlunda stor utstreckning.
Ser att du inte har provat oss, så om du vill prova oss på EgenSajt under 6 mån. kan vi ordna det om du är intresserad.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-12-18, 16:41 #8
Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 199
Kackalorum Kackalorum är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2018
Inlägg: 199
Fasiken, det var tråkigt att one ska prisa ut sig. Begränsningarna i 5 sajter för "lagompaketet" var ju riktigt dåligt.

Nåja, man får väl lära sig hur man flyttar sajter då, inget ont som inte har något gott med sig
Kackalorum är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-12-20, 14:04 #9
SysXpls avatar
SysXpl SysXpl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 38
SysXpl SysXpl är inte uppkopplad
Nykomling
SysXpls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 38
Igår uppgraderade jag faktiskt till Återförsäljarplanen i kombination med Prime #2. Så nu har jag flyttats till deras litespeed server med redundans, lite mer utrymme och bättre prestanda samtidigt som jag har kvar directadmin och isolering mellan mina sajter. Mer prestanda och snabbare servrar = bättre för mobila rankingar. Nyligen har jag skaffat dedikerade IP'n också vilket jag haft tidigare men ska behålla för gott nu. Hörde att det stärker länkkraften med dedikerade IP'n, då Google annars betraktar de andra sajterna som att de tillhör samma sajt/ägare. Så det är guld att Inleed erbjuder det också.

Isoleringen mellan webbplatserna har jag märkt är särskilt bra ur säkerhetssynpunkt då skadlig kod inte kan förflytta sig mellan sajterna om någon blir infekterat. Vad betalar jag för det? Någon enstakad hundralapp i månaden för hela driften. Dessutom är prestandan bättre än många VPS-lösningar för Wordpress. Sedan har jag börjat överföra mina domäner från Godaddy då priserna verkar lägre hos Inleed. De har faktiskt väldigt bra priser på domännamn just nu.


Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Jens på Inleed som jag har kontakt med ibland är väldigt duktig och det går verkligen uppåt och bra dom dom. Deras kunder är generellt väldigt nöjda och jag kan varmt rekommendera Inleed även om jag är konkurrent till dom.


Ser att du inte har provat oss, så om du vill prova oss på EgenSajt under 6 mån. kan vi ordna det om du är intresserad.
Jag har faktiskt "provat" några till men inte med lika omfattande användning. Sålde en domän till en en av era kunder och jag hjälpte till att migrera Wordpress från mig till er. Det är väl lite för lite för att uttala mig egentligen, men jag har absolut fått ett seriöst intryck. Om jag skaffar fler satelitsajter ska jag överväga egensajt.se. Jag saknar Cpanel hos Inleed. Tycker det är för dyrt där... jag har för mig att ni på egensajt har Cpanel som standard?
SysXpl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-12-20, 16:31 #10
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av SysXpl Visa inlägg
Det är väl lite för lite för att uttala mig egentligen, men jag har absolut fått ett seriöst intryck. Om jag skaffar fler satelitsajter ska jag överväga egensajt.se. Jag saknar Cpanel hos Inleed. Tycker det är för dyrt där... jag har för mig att ni på egensajt har Cpanel som standard?
Det var roligt att höra! Vi har ett rätt unik plattform med lastbalansering, varnish, seoIP tjänst samt lite annat som gjorde att vi valde att utveckla en helt egen kontrollpanel. Det fanns helt enkelt ingen färdig kontrollpanel som mötte våra behov, och som gör det möjligt att utveckla nya funktioner och tjänster i framtiden. Kontona körs också isolerat för bästa säkerhet.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017