Kom ihåg mig?

IIS har fått ny skrud .. =)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2019-02-17, 16:03 #1
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Lightbulb IIS har fått ny skrud .. =)

Verkar som om IIS.SE skickas vidare till https://internetstiftelsen.se nu samt har fått en ny design.

.
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-02-18, 09:02 #2
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Japp. De borde skämmas. Testade den i olika webbläsare och tydligen fungerar den inte riktigt i IE11.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-03-08, 06:29 #3
SysXpls avatar
SysXpl SysXpl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 38
SysXpl SysXpl är inte uppkopplad
Nykomling
SysXpls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 38
Varför rosa hjärtan!? Är det lite flower power över det hela eller vadå? Kärlek till alla på internet? Min tidigare sambo har en kompis som är jättefeminist (och halvknäpp) som jobbade på "internetstiftelsen". I mitt tycke ser det inte seriöst ut.

Det är bra med en enkel/användarvänlig design, men här är den så simpel så den ser nästan en smula amatöraktig ut. Ser ut som en vanlig Wordpress blogg, och inte som någon viktig sajt för en jättevikitig stiftelse. Nej, någon borde ge en bakläxa. Men det lär kanske inte hända...

Senast redigerad av SysXpl den 2019-03-08 klockan 06:32
SysXpl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-03-08, 23:23 #4
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Mina reflektioner:

Jag tycker att designen är föredömlig. Det är enkelt, stilrent och snyggt utan att designen tar över (tvärtom). Beträffande det rosa hjärtat så förstår jag inte heller riktigt syftet och symboliken. Alla stiftelser ”gillar väl” det de företräder. Nåja, det är inte så viktigt kanske.

De befintliga nyheterna på förstasidan väcker inte min klicklust så väldans, men det kan ju förändras. Viktigast är naturligtvis att man som användare kan hitta relevant information på ett enkelt sätt. Menyn verkar ok och lättnavigerad.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-03-09, 09:56 #5
Henrik Larsson Henrik Larsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 470
Henrik Larsson Henrik Larsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 470
Nu kan man i alla fall söka efter ledig domän från framsidan (eller egentligen från vilken som helst av undersidorna då det är en del av huvudmenyn) och det är därför jag går dit. För att de är den officiella källan för .se- och .nu-domäninnehavsuppgifter.

Det kunde man inte göra med förra hemsidan när de kallade sig IIS, så för mig är den nya hemsidan ett stort lyft. Vad de gör i övrigt som inte är direkt relaterat till domäner berör inte mig så mycket, men på den tidigare hemsidan så kändes det som fokus var allt utom domäner. Nu är det i alla fall lite mer fokus (ur ett användarperspektiv i alla fall).
Henrik Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-03-09, 20:17 #6
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Larsson Visa inlägg
Nu kan man i alla fall söka efter ledig domän från framsidan (eller egentligen från vilken som helst av undersidorna då det är en del av huvudmenyn) och det är därför jag går dit. För att de är den officiella källan för .se- och .nu-domäninnehavsuppgifter.

Det kunde man inte göra med förra hemsidan när de kallade sig IIS, så för mig är den nya hemsidan ett stort lyft. Vad de gör i övrigt som inte är direkt relaterat till domäner berör inte mig så mycket, men på den tidigare hemsidan så kändes det som fokus var allt utom domäner. Nu är det i alla fall lite mer fokus (ur ett användarperspektiv i alla fall).
Bra! Användarvänlighet och (snabb) tillgänglighet är givetvis viktigast.

Ps. För att söka domän från mobil eller padda måste man dock klicka i menyn (iaf från de jag använder). Denna sökfunktion borde kunna integreras på förstasidan, även för dessa format.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-03-09, 23:21 #7
SysXpls avatar
SysXpl SysXpl är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 38
SysXpl SysXpl är inte uppkopplad
Nykomling
SysXpls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 38
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Larsson Visa inlägg
Nu kan man i alla fall söka efter ledig domän från framsidan (eller egentligen från vilken som helst av undersidorna då det är en del av huvudmenyn) och det är därför jag går dit. För att de är den officiella källan för .se- och .nu-domäninnehavsuppgifter.
Just detta hade jag missat... ärligt talat tittade jag på webbplatsen i all hast. Det kan jag hålla med om, är en mycket bra uppdatering. Tack! Ska ha det i bakhuvudet om jag letar nya .se domäner framöver.
SysXpl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017